הזמן הלבן
 Mooserwirt st anton / צילום: Patrick Saely

המסיבות, המסעדות ואתרי הספא: הסקי הוא רק תירוץ

Mooserwirt st anton / צילום: Patrick Saely
המסיבות הכי טובות (אוסטריה מובילה, צרפת נותנת פייט). המסעדות הכי טובות (הצרפתים שולטים) ואתרי הספא המפנקים ביותר (ולא חסרים) ● סקי? אפרה-סקי!
13.11.2018 | מיכל רז חיימוביץ'

זה כחמש שנים ש-ס' לא מפספס את חופשת הסקי השנתית עם החבר'ה. לא עניין מאוד טריוויאלי בהתחשב בעובדה הפשוטה שס' מעולם לא התנסה בסקי, וגם אין לו כוונה כזאת בעתיד. לחופשות הוא מגיע במטרה אחת, סצנת האפרה-סקי (Apres Ski), כלומר - המסיבות, המסעדות ובאופן כללי הבילויים שאחרי, לפני ותוך כדי יום הגלישה. ס' אינו היחיד. "תופעת המלווים", שמצטרפים מבלי לעלות על מגלשיים אפילו פעם אחת, הולכת וצוברת תאוצה, כאשר גם אתרי התיירות והדירוגים המובילים ברשת אינם נותרים אדישים אליה. למעשה, במקביל לבחינת טיב המסלולים ואיכות השלג, פרמטר מרכזי בבחירת אתר הסקי הוא המה עושים מסביב.

אבל איך יודעים איפה האפרה-סקי הכי טוב? טוב למה, טוב למי, ולדעת מי? ניסינו להרכיב את נבחרת החלומות דרך בחירות של אתרים מקצועיים בתחום התיירות, סוכני נסיעות שבקיאים בתחום, המלצות של גולשים ועוד. שקללנו, הצלבנו, זיקקנו ובסוף בחרנו להציג את מיטב ההמלצות בכל קטגוריה, שאמורות להיות המיטב שבמיטב, השפיץ שבפסגה.

בילויים וחיי לילה

St.Anton | אוסטריה: לאתר הזה, שהוא אחד הפופולריים ביותר בעולם, במיוחד לגולשים המקצועיים ביותר, יש יתרון וחיסרון שיושבים על אותה משבצת: הברים הרבים שפזורים באזור מושכים אליהם קהל גדול, יש שילינו "גדול מדי". בין היתר, מוזכרים מקומות מיתולוגיים כמו ה- Krazy Kanguruhאו ה-Mooserwirt, שם מתחילות החגיגות מהשעה 15:00 ועד לשעה שבה השולחנות מתפקעים מהרוקדים עליהם. הופעות חיות מתקיימות גם ב-Heustadl.

 Mooserwirt st anton/ צילום: Patrick Saely
  Mooserwirt st anton/ צילום: Patrick Saely


Ischgl | אוסטריה: שם מוכר בסצנת הבילויים הוא בר האפרה סקי Trofana Alm . זה מתחיל מהעיצוב המסורתי וממשיך בשירים ובריקודים "מטופשים" שלא יכולים להשאיר אף אחד אדיש לשבת על הכיסא. מקום נוסף הוא ה-Schatzi Bar שבו המוזיקה המתנגנת מודרנית יותר ומשלבת רקדניות מקומיות. הבר שמושך אליו בעיקר את הקהל הצעיר באזור הוא ה-Kuhstall.

Verbier | שוויץ: באתר שנחשב לאחד היקרים באירופה פזורים כמה ברים נחשבים, כאשר את משבצת הגימיק תופס ה-Farinet Bar עם הגג שנסגר אוטומטית ברגע שמתחיל לרדת שלג כבד. במצב של שלג קל או של שמש - המבלים נשארים לצנן את עצמם תחת כיפת השמיים. במקום נערכות הופעות חיות.

Val thorens | צרפת: הפולי דוס (La Folie Douce) היא חברה שמפעילה את מערך המסיבות וההופעות הנחשבות בכמה וכמה אתרי סקי בצרפת - מוואל דיזר-טין דרך מריבל-קורשבל ועד לוואל טורנס, שם ממוקם מה שנחשב לאפרה-בר המשובח בוואלי Tarentaise הממוקם בהר. הבר The Frog and the Roast Beef מוגדר כפאב הגבוה באירופה, כאשר גם בעיירה פזורים ברי יין ופאבים או מועדוני לילה, בהם המלזיה.

Les Deux Alpes | צרפת: אתר המושך אליו בעיקר צעירים שבקיץ כנראה פוקדים את המסיבות התוססות באיביזה שבספרד. המספרים מדברים על לפחות 45 ברים בעיירה ועוד כ-10 מועדונים, מספר חריג בנוף של עיירות הסקי בצרפת. גם כאן קיימת טביעת האצבע של צוותי ה"לה פולי דוס" במועדון הגדול Pano Bar. מקום אחר שזכה לכמה אזכורים באתרי הדירוג הוא ה-Umbrella Bar שפועל בפורמט סגור בימים הקרים ותחת כיפת השמים בימים החמים יותר. הכול יחסי.

Livigno | איטליה: בכל הנוגע לאזורי הסקי באיטליה, היו מי שהגדירו את האתר הזה כ"גן העדן" לחובבי האפרה-סקי, אולי זה בגלל כ-150 הברים שפרוסים באזור הקרוב לגבול עם שוויץ - מספר שיא בין אתרי הסקי בעולם. חלק מהברים שוכנים במבני עץ מסורתיים שמשתלבים גם בסצנת השופינג המקומית. בין אלו שהוזכרו לחיוב בביקורות, Marcos Pub, Gulliver Pub.

ספא ופינוקים

Val Thorens Pashmina Le Reuge | צרפת: מרכז הספא במלון פשמינה המדורג בדרגת חמישה כוכבים ומככב גם בדירוגים של בוקינג וטריפאדוויזר, משתרע על שטח של 500 מ"ר והוא כולל בריכה חיצונית ופנימית "עם תאורת מועדון לילה סקסית", סאונה, חדר אדים ושלל טיפולים.


Club Med Valmorel | צרפת: ברשת קלאב מד קיימים מרכזי ספא כחלק מהתפריט לאורחים. כמה מן המומלצים שבהם הם זה שנמצא בקלאב מד ואלמורל המדורג 4 קלשונים, ובו גם מתחם של 5 קלשונים; קלאב מד גרנד מאסיף המדורג 4 קלשונים, וכן מועדון הספא בקלאב מד ואל דיזר. כולם במרחבי האלפים הצרפתיים.

ספא באתר סקי/ צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב
 ספא באתר סקי/ צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

Bad Ragaz Grand Resort | שוויץ: הריזורט הזה שמדורג 5 כוכבים מושך אליו לא רק גולשי סקי אלא גם נופשים המבקשים מזור וטיפולים רפואיים (במקום שוהים עשרות רופאים שמעניקים ייעוץ או טיפול או מרגיעים). המרכז קנה לעצמו שם בזכות הבריכות התרמיות שהטמפרטורה בהן עומדת על 36.5 מעלות צלזיוס.

Bansko Kempinsky Hotel Grand Arena | בולגריה: היות שישראלים רבים יפקדו את אתר הסקי בבנסקו בולגריה, מן הראוי להזכיר גם את פנינת הספא המקומית. מרכז הספא במלון קמפינסקי הוא זוכה סדרתי כאתר הספא הטוב ביותר בבולגריה בשנים האחרונות. מתקני הספא זוכים לתשבחות יחד עם 12 חדרי הטיפולים.

Sport Hotel Hermitage & Spa | אנדורה: המגה ספא במלון הזה, המשתייך לקבוצת מלונות היוקרה Leading Hotels of the World, משתרע על 5 קומות, ובכל אחת מוגשת סצנה אחרת - מבריכות מחוממות בטמפרטורות שונות בקומת הכניסה, דרך בריכות עם סילוני מים הידרותרפיים ועד שתי אמבטיות חיצוניות המשקיפות על הנוף ועיסויים הנערכים מתחת למים.

Aqua Dome Tirol | אוסטריה: המלון המפואר שמולו משתרע נוף רכס האלפים Otztal נמצא אומנם בתחרות קשה אל מול מלונות ספא אחרים באזור, אבל יש לו פנינה מיוחדת: הוא היחיד שיש בו את המעיין התרמי באזור מערב אוסטריה. חלק גדול מאזור הספא נמצא באוויר הפתוח. גם מי שלא מתארח במלון יכול להיכנס לאזור הבריכה התרמית.

קולינריה

France St.Marcel La Bouitte: שלושה כוכבי מישלן מעטרים את המסעדה הנמצאת ליד סנט מרטין דה בלוויל באזור "שלושת העמקים" בצרפת. רנה מיילור הקים את המסעדה לפני 40 שנה בלב שטח חקלאי לגידול תפוחי אדמה. כיום מפעילים את המסעדה המוערכת רנה ובנו מקסים. לצד המסעדה, במקום גם יש חדרים להשכרה (מפוארים כמובן) וספא תואם. המחיר לסועד "אה-לה-קארט" הוא 250 אירו.

France Courchevel: לא פחות מ-8 מסעדות מישלן פזורות באזורי הסקי של קורשבל, כולל מסעדת Le 1947 שבמלון Cheval Blanc שזכתה בכוכב השלישי שלה רק בשנה שעברה. עוד ברשימה: מסעדת Les Airelles של השף Pierre Gagnaire המעוטרת בשני כוכבי מישלן, Le Chabichou, France Val Thorens Tarentise valley. מסעדת Jean Sulpice על שני כוכביה מציעה לסועדים נוף פנורמי. באחת הביקורת נכתב שהמסעדה, הממוקמת בגובה של 2,300 מטר, לוקחת את הסועדים לגבהים חדשים.

קולינריה באתר סקי / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב
 קולינריה באתר סקי / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

Italy San Cassiano St Hubertus: כמעט שאין ישראלי שלא מתחבר למטבח האיטלקי. סאן קאסיאנו הפכה להיות בירת הפודיזבאזור הדולומיטים, ומסעדת סנט הוברטוס הממוקמת במלון רוזה אלפינה מהווה מוקד משיכה לחובבי הקולינריה, בוודאי שלאחר שזכתה בכוכב מישלן שני. עוד באזור, מסעדות שכרגע מסתפקות בכוכב מישלן אחד, La Siriola או La Stua De Michil.

Switzerland Champery: לא מעט מסעדות מישלן המגישות מעדנים בסגנונות שונים וממטבחים שונים, פזורות באלפים השוויצרים. ההמלצות מתמקדות ב-Champery בעיקר לחובבי המטבח המולקולרי. עוד בשוויץ, באזור Gstaad, בישול מקומי במטבח המעוטר של מסעדת Le Chesery, שם מגישים תפריט "פיקס" במחירים 170-150 פרנק שוויצרי.

Austria St Christoph: בלב-לבו של אזור הסקי ארלברג, ממוקמת מסעדת The Hotel Tannenhof בסנט אנטון הטוענת לכתר מישלן, שבה מוגשים מאכלים מסורתיים. עוד באזור: המסעדה המוערכת The Hospiz Alm restaurant שזכתה לשבחים על המטעמים המוגשים על המרפסת שממנה נשקף הנוף הלבן (או לאור האח בימים המושלגים).

כתבות נוספות:
אוכל / צילום:שאטרסטוק

בחופשת סקי לא עושים דיאטה: מה כדאי להזמין מהתפריט האלפיני

רועי ירושלמי

קוניאק, ארמניאק וכמובן ויסקי: משקאות לחימום העצמות

חיליק גורפינקל

הרשמו לניוזלטר ישראל 2048
נרשמת בהצלחה לניוזלטר