גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרשת "יהלום שחור": זבולון לבייב וראובן שמאלוב ישוחררו למעצר-בית

(עדכון) - בימ"ש השלום דחה את בקשת המשטרה להאריך בפעם השלישית את מעצרם של לבייב ושמאלוב ● המשטרה ערערה על ההחלטה, איך ביהמ"ש המחוזי דחה את הערר ● נציג המשטרה בדיון: לב לבייב נתן הוראות להשמדת ראיות

לב לבייב / צילום: תמר מצפי
לב לבייב / צילום: תמר מצפי

היום (ג') אחר-הצהריים נערך בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד (השופטת נאוה בכור) הדיון בערר שהגישו גורמי החקירה על החלטתו מהבוקר של בית משפט השלום בראשון-לציון לשחרר למעצר-בית את זבולון לבייב וראובן שמאלוב, חרף בקשת המשטרה להותירם במעצר עד יום חמישי.

בית המשפט המחוזי דחה את ערר המשטרה, אישר את החלטת בית משפט השלום וקבע כי זבולון לבייב וראובן שמאלוב ישוחררו למעצר-בית. בהחלטתה ציינה השופטת בכור: "אין להתעלם מהעובדה כי מעורבים אחרים בפרשה הנחקרת שוחררו זה מכבר בתנאים מגבילים - ונוכח התקדמות החקירה, כפי שהובאה בפניי היום - אין מקום להבחנה ביניהם לבין המשיבים". 

בפתח הדיון הגיש נציג המשטרה, רפ"ק גל צ'סנר, את אותו דוח סודי שהוצג הבוקר בפני בית משפט השלום, שעל בסיסו טוענת המשטרה כי יש להאריך את מעצרם של שמאלוב ולבייב ב-3 ימים. בנוסף הגיש צ'סנר לעיונה של השופטת בכור מסמך שלטענתו מעיד על התפתחות משמעותית בחקירה.

רפ"ק צ'סנר אמר בדיון: "ביקשנו הארכת מעצר של 3 ימים בלבד. בקשת המעצר מבחינת היחידה החוקרת היא במשורה ונחוצה לצורך ביצוע פעולות החקירה המפורטות בדוח הסודי. טעה בית המשפט כשלא נתן דעתו לכך שהמשיבים משמשים בתפקידי ליבה בחברת LLD, למעשה המנכ"לים של החברה, כאשר פעולות החקירה המובאות בפני בית המשפט קשורות קשר ישיר לאנשי החברה, כך שהחשש לשיבוש מהלכי חקירה והשפעה על עדים הוא ברור וחי".

עו"ד אלון רון, בא-כוחו של זבולון לבייב (בנו של איש העסקים לב לבייב), אמר בדיון: "היום התברר שהתנאים שנקבעו ביום ראשון לא התקיימו - התנאי לפיו החשודים ישוחררו היום, אלא אם תהיה התפתחות חדשה ומשמעותית שקשורה לעילת השיבוש - לא לחקירת התיק עצמו. זה המוקד של הדיון כאן היום".

בנוסף, עו"ד רון טען כי הטענה כאילו זבולון לבייב הוא בכיר בפרשה, אינה יכולה לעמוד. זאת, בשל תוכן הדברים שנאמרו בעימותים שנערכו בין זבולון לבייב לחשודים נוספים שנעצרו במסגרת הפרשה. עו"ד רון אמר: "חלקו של זבולון הופך להיות מינורי יותר מרגע לרגע בחקירה. בוצע עימות עם אחד החשודים הנוספים שנעצרו (שמו אסור לפרסום, מ.ב.), והוא אמר שזבולון לבייב ידע על ההברחות אך לא יזם אותן ולא התחיל אותן. היה עימות עם חשוד נוסף, שטען בעימות כי זבולון ידע שסחורות ממקורות בלתי מתואמים נכנסו לתוך הסטוק של החברה. זה מראה שזבולון לבייב הוא לא מרכזי בפרשה".

לדבריו, "נציג המשטרה שכח לציין בערר שלו כי כל הטענות שטוען כעת בפני בית המשפט, בדבר מידת המעורבות של החשודים בעבירות, ובדבר עבירות שיבוש שכביכול עשו לפני תחילת החקירה - הוא כבר טען בבקשת הארכה השנייה, מיום 11.11.18, שם כבר נרשם גם לגבי מידת המעורבות וגם ביחס להשמדת ראיות ושיבוש חקירה במהלך 2018. בית המשפט קמא, שהוא בית המשפט שאמון על הפרשה הזאת, מכיר את ההליכים הקודמים בעניינם של כל החשודים וכל העצורים, יותר מ-9 במספר, מכיר את צווי המעצר מלפני הפרוץ ואת כל הדוחות הסודיים. בית המשפט קבע כי יש מספר פעולת מצומצם שיש לבצע כאשר החשודים נמצאים במעצר. פעולות אלה סומנו בדוח הסודי ונכתבו בפרוטוקול.

"כל מה שהיה צריך נציג המשטרה לעשות היום זה שני דברים: להבהיר לבית המשפט מה קרה עם אותן פעולות שבית המשפט הורה לעשות בתוך יומיים; ואם יש לו מידע חדש, לא אותן טענות, שהתגלה אתמול ומוסיף חשד ספציפי לגבי שיבוש קונקרטי שעתיד להתבצע, משהו חדש, שבעטיו צריך לסטות מהוראת בית המשפט לפיה החשודים ישתחררו הבוקר". 

בסיום הדיון בבית המשפט המחוזי בירכו עורכי הדין של לבייב ושמאלוב על ההחלטה. מעורכי הדין אלון רון, איילת לשם וקרינה קומרוב, המייצגים את זבולון לבייב, נמסר: " אנחנו שמחים שהן בית משפט השלו והן בית המשפט המחוזי ביצעו את האיזון הנכון במקרה הזה. 9 ימים עברו, הגיע הזמן שהאנשים האלה ילכו הביתה. המשטרה תחקור מה שתחקור, אבל אנשים יצאו מהמצב הבלתי נסבל של שהות בין רוצחים, אנסים וסוחרי סמים"

עו"ד ז'ק חן, המייצג את ראובן שמאלוב, אמר בסיום הדיון: "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט".

"הוראות להשמדת ראיות" 

כאמור, מוקדם יותר היום דחה בית משפט השלום בראשון-לציון (השופט גיא אבנון) את בקשת המשטרה להאריך בפעם השלישית את מעצרם של זבולון לבייב, בנו של לב לבייב, שעבד חברת LLD במשך 13 שנים, מתוכן כיהן כמנכ"ל החברה כ-4 שנים; ושל ראובן שמאלוב, ששימש כמנהל כספים בחברת LLD, שבאמצעותה חושדת המשטרה כי בוצעו העבירות שנחקרות במסגרת הפרשה.

השופט קבע כי השניים ישוחררו למעצר-בית בתנאים מגבילים. המשטרה החליטה לערער על החלטת השופט אבנון, אך כאמור בית המשפט המחוזי מרכז בלוד דחה אחר-הצהריים את הערר. 

שני מעורבים נוספים בפרשה ששהו במעצר שוחררו אתמול (ב'). 

בפתח הדיון הבוקר בבית משפט השלום ציין נציג המשטרה, רפ"ק גל צ'סנר: "יש התפתחות מרעישה בפרשה, היא עולה מאסופת הודאות שנגבו כולן אתמול ומצורפת לדוח הסודי".

עוד ציין רפ"ק צ'סנר: "נמצאו ראיות להוראות להשמדת ראיות בהוראת האב (לב לבייב, מ.ב.). חשוב להדגיש כי כל אחד מהעצורים נמצא כאן בפני עצמו ובשל עבירות חמורות שביצע". 

השופט אבנון ביקש מצ'סנר כי יראה לו את העימותים שנערכו לשני החשודים עם עד המדינה, ונזף בו על כך שהמשטרה לא הביאה עמה פירוט שלהם. 

גם נציג רשות המסים ביקש לומר דברים בדיון: "מבחינתנו חלו אתמול שתי התפתחויות משמעותיות לגבי העבירות שבוצעו לא בישראל ולגבי תשלומים שנעשו במעטפות".

השופט שאל: "ומה זה אומר לגבי עילת השיבוש? אולי נחזיק אותם עד שנחקור את מי שנמצא בחו"ל?". נציג רשות המסים השיב: "לא בטוח שנצטרך את האדם הנמצא בחו"ל, רק עכשיו קיבלנו חומרים מחברת שילוח".

נציג רשות המסים נשאל על-ידי השופט: "האם אתה חושב שהחשודים יכולים לשבש את החקירה בהקשר זה?" - והשיב: "כן. אתמול החשודים נחקרו על העסקאות שהיו. קיבלנו תשובות שחלקן לא תואמות את המציאות, ומאחד החשודים קיבלנו תשובה שכלל לא קשורה לנושא. אנחנו צריכים עוד כמה ימים".

השופט שאל: "אז למה אתם מבקשים עד יום חמישי ולא יותר מכך?" - ונציג רשות המסים השיב: "החומר נמצא כרגע בעיבוד, ומחר כבר נוכל לעשות עימותים של החשודים עמו". 

השופט פנה לנציג המשטרה, רפ"ק צ'סנר, ושאל: "למה אתה חושב שההתפתחות מצדיקה הארכת מעצר בשל עילת השיבוש? אני לא אומר שזו לא התפתחות, אבל למה היא מצדיקה את הישארות החשודים במעצר?"

צ'סנר השיב: "שני החשודים הם הכי בכירים בחברה, יש להם קשר ישיר לאביו של זבולון לבייב הנמצא ברוסיה. השיבוש נמצא עם הנחיות מפורטות על-ידי שני החשודים שנמצאים כאן כאשר לא היו במעצר, מהרגע ששמעו על החקירה המתנהלת. החשש לשיבוש הליכי חקירה הוא חשש ממש. אנחנו כמובן לא יכולים לבצע שמירה מלאה כאשר החשודים נמצאים במעצר-בית, אני סמוך ובטוח שתבוצע פעולת שיבוש כזאת או אחרת". 

כאמור, בהחלטתו דחה השופט את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של לבייב הבן ושמאלוב, הורה כי השניים ישהו במעצר-בית, וציין: "לפניי בקשה שלישית להארכת מעצרם של החשודים למשך 3 ימים נוספים. לא אחזור על העבירות אשר מיוחסות לחשודים, ואפנה להחלטות קודמות בהן מצאתי קיומו של חשד סביר, כמו גם קיומה של עילת מעצר מובהקת מסוג של חשש לשיבוש הליכי חקירה.

"בדיון הקודם קבעתי שככל שתתבקש הארכת מעצר נוספת, יהיה על היחידה החוקרת להצביע על התפתחות משמעותית ובלתי צפויה שתצדיק הארכת מעצר. נציג המשטרה עמד על פעולות נוספות שבוצעו מאז הדיון הקודם. דומה שצוות החקירה פועל במרץ לניצול יעיל של הזמן שנקצב על-מנת לבצע חקירה מורכבת בפרק זמן קצר יחסית. העובדה שבצוות החקירה שותפים חוקרים רבים, כ-20, מעידה על החשיבות שהמבקשת רואה בפיענוח הפרשה.

"מנגד, חשיבותה של החקירה איננה מחייבת כשלעצמה הארכת מעצרם של חשודים, אלא אך בהתקיים עילות מעצר בהתאם לחוק. חרף ההתפתחויות עליהן הצביע נציג המשטרה, וכאלה קיימות - לא מצאתי כי עילת השיבוש התעצמה במידה המצדיקה הארכת מעצר נוספת. שוכנעתי כי נקודת האיזון השתנתה, ובשלב זה של ההליך ראוי לאפשר את המשך החקירה, כשהחשודים נמצאים בתנאים מגבילים פחות מאשר מעצר מאחורי סוג ובריח". 

"החברה מתנהלת כארגון פשע" 

נזכיר כי פרשת "יהלום שחור" היא פרשה במסגרתה נחקר החשד לקיומה של רשת להברחת יהלומים וביצוע עבירות כלכליות בהיקף של כ-300 מיליון שקל באמצעות חברת LLD שבבעלות לב לבייב ובני משפחה נוספים שלו, שבבעלותה גם מפעלים ברוסיה. 

בדיון הארכת המעצר הקודם התעוררה מהומה גדולה בעקבות דבריו של נציג המשטרה, רפ"ק גל צ'סנר, שציין: "חברת LLD מתנהלת כארגון פשע, תוך שימוש בבלדרי יהלומים שמבריחים יהלומים כמו אחרוני בלדרי הסמים. החברה משבשת ומשמידה ראיות".

המשטרה מייחסת לכל החשודים בפרשה עבירות של הברחת יהלומים, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, הוצאת חשבוניות פיקטיביות, השמטת הכנסות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות נוספות. לטענת המשטרה, היקף העבירות מגיע לכ-300 מיליון שקל.

בתום דיון הארכת המעצר השני שהתקיים בתחילת השבוע (א'), הורה אבנון על שחרור אחד החשודים שנעצרו במסגרת פרשת "יהלום שחור" ששמו עדיין אסור לפרסום, וכן על הארכת מעצרם עד להיום של 3 חשודים נוספים, בהם גם זבולון לבייב וראובן שמאלוב.

על אף החשדות החמורים שמייחסת המשטרה לחשודים ובקשתה להאריך את המעצר לתקופה ממושכת, במהלך הדיון הקודם התברר כי המשטרה ביצעה רק חלק קטן מפעולות החקירה שהצהירה בדוח סודי שהוגש לעיניו של השופט כי בכוונתה לבצע.

בהקשר זה ציין השופט אבנון בהחלטתו בתום הדיון הקודם: "מצופה מהיחידה החוקרת לקדם באופן משמעותי את פעולות החקירה האקוטיות בעניינם של נאשמים 3-1 (הנאשמים שנותרו במעצר בסיום דיון הארכת המעצר הקודמת, מ.ב), כך שבמועד הדיון הבא, ככל שיתקיים, מצופה מהיחידה החוקרת להורות על שחרורם של החשודים בתנאים מגבילים. ברי כי בית המשפט יקיים דיון ככל שתוגש בקשה על בסיס מלוא הנתונים שיובאו בפניו, אך מובהר כי ככל שלא תחול התפתחות משמעותית ובלתי צפויה, סביר שהחשודים ישוחררו".

עד כה שחררה המשטרה ממעצר 7 מתוך 9 העצורים בפרשה. אחד החשודים ששוחררו הוא קרוב משפחה של איש העסקים לב לבייב, אשר שמו עדיין אסור בפרסום. סנגוריהם של החשודים האחרים בפרשה מעריכים כי אותו קרוב משפחה של לבייב, ששוחרר ממעצר לפני כניסת השבת, מספק למשטרה חומרים, הקלטות ומסמכים המסבכים את לב לבייב בביצוע עבירות שונות. בין החשודים ששוחררו: אשר יחיאלי וחנניה יששכרוב.

נזכיר כי זבולון לבייב, בנו של לב לבייב, טוען לחפותו וכן טוען כי מעצרו נועד לשם הפעלת לחץ על אביו המתגורר בימים אלה ברוסיה, על-מנת שיחזור לארץ לצורך חקירתו בפרשה.

זבולון לבייב נעצר ביום שני שעבר במסגרת גל המעצרים הראשון בפרשה המכונה "יהלום שחור", ואשר במרכזה כאמור חשד לקיומו של מנגנון משומן היטב של הברחות יהלומים מרוסיה לישראל ומחוץ לישראל, במשך 15 שנים, מבלי לדווח על כך לרשויות ותוך ביצוע עבירות הלבנת הון, עבירות מס ועבירות נוספות.

גם איש העסקים לב לבייב נדרש לחקירה עקב חשדות למעורבות בהברחת היהלומים, ואולם לבייב מתגורר בימים אלה במוסקבה שברוסיה וככל הנראה אינו מתכוון להתייצב בישראל לצורך חקירתו. השבוע פרסמנו כי גורם הבקיא בחקירה מסר ל"גלובס" כי בשלב זה אין בקשת הסגרה נגד לב לבייב עצמו, אך כי קיימת כוונה ברשויות אכיפת החוק לנסות ולקדם חקירה משותפת עם הרשויות ברוסיה, שכן גם שם, לפי החשד, נעברו עבירות על-ידי לבייב.

*** חזקת החפות: כל החשודים בפרשת הברחת היהלומים, ובהם זבולון לבייב וראובן שמאלוב, הם בגדר חשודים בלבד במעשים המיוחסים להם. מדובר בשלב מקדמי בהליך הפלילי, ולכן החשודים הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין.

עוד כתבות

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום