גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אבי ארמוזה על ההתרסקות של "דה-פור": "לפעמים החלקים לא מתחברים"

אחרי ההתרסקות ברייטינג וההחלטה לקצר את העונה, חזרנו אל המפיק אבי ארמוזה, שעומד מאחורי הריאליטי המוזיקלי "דה פור" ● "לפעמים החלקים לא מתחברים", הוא מודה ● "קשה לחדש ולהביא סגנון חדש"

אבי ארמוזה / צילום: ענבל מרמרי
אבי ארמוזה / צילום: ענבל מרמרי

"לפעמים החלקים לא מתחברים". כך מסכם אבי ארמוזה, בעלי ארמוזה פורמטס ויוצר הפורמט של "דה פור", את הכישלון המהדהד ברייטינג של תוכנית הריאליטי המוזיקלית שלו שעלתה בחודש שעבר ברשת 13.

רק לפני זמן קצר, ערב עליית התוכנית, ארמוזה נשמע כמובן לגמרי אחרת. בראיון ל-G הוא הסביר כיצד ומדוע החליט ליצור פורמט מוזיקלי חדש בתחום הרווי הזה, והתהדר - בצדק - בהצלחה הבינלאומית של התוכנית, ובראשה העובדה שעד כה שודרו שתי עונות שלה ברשת פוקס האמריקאית. ארמוזה גם לא היסס להודות אז שעל אף ההצלחה הבינלאומית, הצלחת התוכנית בישראל חשובה לו במיוחד.

כעת הוא מודה בכנות שגם כישלון במגרש הביתי מציק לו יותר מאשר כישלון במקום אחר. "בוודאי שכאשר מדובר בבית שלך, אתה רוצה במיוחד שזה יצליח", הוא אומר בשיחה עם G. "אם זה לא היה מצליח באינדונזיה או במקום מרוחק אחר, ההשפעה הייתה כמובן אחרת. אבל זה בסדר, התחום שלנו בנוי על למידה מתמדת, וכל עוד אתה לומד ויודע להמשיך הלאה, זה מה שחשוב".

העונה הקצרה של דה פור

אז מה בעצם השתבש?

"עיקר הבעיה הייתה שהם (רשת) הפיקו שתי תוכניות ביום", טוען כעת ארמוזה. "הם היו הראשונים שעשו את זה בעולם ובדיעבד מתברר שזה בלתי אפשרי. כל הסיפור של דה פור היה שהמשתתפים נבנים משבוע לשבוע, וגם צריכים להכין לכל תוכנית כמות די נכבדה של שירים. פה היו להם שעתיים-שלוש להיבנות לתוכנית הבאה - זה דבר מהותי שלא ניתן שיקרה בעוד מדינה".

ולא הבחנתם בבעייתיות הזו בזמן העבודה על התוכנית?

"ראינו את הבעייתיות, וגם אמרנו את זה, אבל תקציבית, זו הייתה הדרך היחידה שרשת יכלה לעשות את זה. לפעמים אתה אומר: 'אוקיי, יש מצוקה תקציבית, אזרום עם זה', ואז זה מוכיח את עצמו כלא נכון".

מה עוד התגלה כבעייתי?

"יש גם את השאלה אם לקחת שלושה או ארבעה שופטים. אנחנו במקור חשבנו על שלושה, (אבל) יש לכך פנים לכאן ולכאן. כשיש ארבעה שופטים, יש מגוון דעות גדול יותר, אבל גם יותר דיבורים בין השופטים ויותר קשה להגיע להכרעה. בארצות הברית לקחו ארבעה וירדו לשלושה. גם זה משהו שלמדנו ובעתיד נשתדל שיהיו רק שלושה שופטים".

מה לגבי הליהוק? יכול להיות שרשת קצת נשבתה בקונספט של איכות ושכחה מי הקהל? אסתר רדא כמנחה ורביעיית השופטים (גלעד כהנא, דקלה, מוקי ומארינה מקסימיליאן) אולי נחשבים ליותר איכותיים בתעשייה, אבל הם פחות מוכרים לקהל הרחב, וחלקם גם חסרי ניסיון טלוויזיוני.

"העמדה שלי בדברים האלה פחות רלוונטית. בזה אין לי סיי. הנחת העבודה שלנו בכל מקום היא שזו החלטה מקצועית של הגוף המשדר, ושהם יודעים להביא את הטאלנטים הנכונים. בעיקרון, אתה רוצה להביא שופטים שמושכים קהל, ברור שזה חלק מהעניין.

"הדבר היותר מעניין כאן הוא הרצון והמאבק לעשות משהו חדש והסבלנות ואורך הרוח שזה דורש. דה פור בא לקחת את הטלוויזיה צעד קדימה. זו אמורה הייתה להיות טלוויזיה לא לינארית, כמעט בשידור חי, באינטראקציה עם הקהל. ואז, כשנכנסים להפקה ומנסים לחשוב ולהתאים את הפורמט, יש סכנה שהדברים לא יתחברו. אבל אם לא משיקים קונספט חדש ונותנים לו גב כדי שיעבוד, נשארים במקום. קל לעשות מה שכולם מכירים ויותר קשה לחדש ולהביא סגנון חדש".

הניסיון של ארמוזה ושל רשת להביא סגנון חדש כשל ברייטינג מהרגע הראשון. תוכנית הפתיחה רשמה נתון נמוך של 9.2% בלבד (בקרב משקי בית יהודיים - המדד המקובל בתעשייה), וגם ניסיונות להציל את המצב ולשנות שיבוץ לא הועילו. ברשת החליטו לחתוך הפסדים ולהסתפק בעונה מקוצרת בעלת מספר חד ספרתי של תוכניות, כששניים מהמשדרים האחרונים כבר רושמים שפל רייטינג באזורי ה-4% - נתון שכפי שבברנז'ה נהנו לציין, מתכתב היטב עם שם התוכנית (ממוצע העונה, ללא הגמר ששודר השבוע ביום רביעי, עמד על 6.5%. הגמר אגב זכה ל-7.1% רייטינג).

ערב עליית התוכנית, הסביר ארמוזה את הרציונל שאמור היה לבדל אותה משלל תוכניות המוזיקה האחרות: "בדקנו את תוכניות המוזיקה השונות וראינו שמה שעובד ומצליח אלה האודישנים, ואחר כך הצפייה יורדת. אז מצאנו נוסחה שבה האודישנים נמשכים על פני כל העונה". ארמוזה גם תקף באותו ראיון בחריפות את המתחרה קשת, עניין שכעת הוא מסרב להתייחס אליו.

איך התייחסת להחלטה של רשת לקצר את העונה? לא חשבת שאולי זה מהלך נמהר?

"זו מערכת שיקולים שהיא מעבר אליי. משלב מסוים, ברגע שהדברים לא מתחברים, מקבלים החלטה שהיא בעיקרה כלכלית. אלה דברים שאני לא יכול להיכנס אליהם ואני מבין אותם".

אז אין לך תלונות לרשת?

"הם היו לגמרי הגונים. השקיעו, עשו, עמדו מאחורי הפורמט".

בימים אלה, אתה במגעים עם פוקס לגבי עונה שלישית של דה פור בארה"ב - הכישלון של התוכנית בארץ זה משהו שישפיע? הוא מדאיג אותם?

"לו ישראל הייתה המדינה הראשונה שבה הפורמט מושק, אני מניח שזה היה משפיע, אבל לא זה המצב. לכל פורמט יש מקומות שהוא מצליח בהם ומקומות שהוא נכשל. כשאני מספר לפוקס איך נעשתה ההפקה בארץ - מספיק שאני מספר להם שצילמו שתי תוכניות ביום - ברור להם כמה זה בלתי אפשרי, כי הם הרי עשו את התוכנית הזאת. כך שזה לא משפיע. חזרנו עכשיו ממיפ (יריד בינלאומי לפורמטים) עם שלוש מדינות נוספות שלקחו את התוכנית, ויש כבר מדינה רביעית בדרך".

עוד כתבות

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

מחר ישולמו תגמולי המילואים: כמה תקבלו ומי זכאי למענק מיוחד?

מאות אלפי חיילי מילואים יקבלו תשלום ב-1 במאי, כאשר מודל התגמולים מורכב במיוחד - אך גם נדיב ● מה כוללים סוגי המענקים השונים ואיזה מס משלמים עליהם, מי זכאי לשוברי סיוע, והאם גם העצמאים יקבלו פיצוי הולם? ● גלובס עושה סדר

עוד עלייה במחירי הדלק / צילום: איל יצהר

מתקרב ל-8 שקלים לליטר: מחיר הדלק יעלה בחצות

הדלק שוב מתייקר ומתקרב לשיא כל הזמנים: 7.90 שקלים לליטר - עלייה של 18 אגורות לעומת מחירו באפריל ● במצטבר, מתחילת שנת 2024 עלה מחיר ליטר בנזין ב-96 אגורות ● מעבר לתנודות במחירי הנפט ושער הדולר, סיבה נוספת לקפיצת המחירים היא החלטת שר האוצר סמוטריץ' להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

התקיפה הישראלית מכריחה את איראן לחשוב מחדש על מערכות ההגנה שלה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איראן צריכה לשנות את מערכות ההגנה שלה כדי להתמודד עם ישראל ואיך היא יכולה להתחמק מהסקנציות שהוטלו עליה, ולמה סטודנטים אמריקאים מצטרפים למחאות נגד ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

מטה אמזון. זונחת חוזים למשרדים או אינה מחדשת אותם / צילום: Shutterstock, Tada Images

ענקיות הטק מצמצמות שטחים, וזו מכה נוספת לנדל"ן המניב

הצמצום הזה מהווה ניגוד חריף לאחר שנים שבהן החברות רק הגדילו את השטחים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מה יכולים אנשים בגיל העמידה לעשות עכשיו כדי למנוע דמנציה בעתיד

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים יותר כאשר אתם מתבגרים

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה

אילוסטרציה: Shutterstock

ביהמ"ש משרטט את גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו ע"י המוכרים - או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

חברות הביטוח האמריקאיות מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס, היום / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

מהומות, התנכלות לישראלים וגדודי חיילים: כך נראות המחאות באוניברסיטאות בארה"ב

המהומות בקמפוסים בארה"ב: קולומביה החלה להשעות סטודנטים ואלה פרצו לבניין והתבצרו בו ● קבוצה של סטודנטים יהודים בקולומביה החלה בגיבוש תביעה ייצוגית נגד האוניברסיטה ● במקביל: ישראלית נבחרה לראש אגודת הסטודנטים בקולומביה

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

"אינתיפאדה עולמית" מתפשטת בקמפוסים של ארה"ב, אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנאם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

מדפי סופר / צילום: טלי בודנובסקי

הגל נמשך: עליות מחירים במוצרי טרה וקוקה קולה

מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה, ביניהם מעדנים, משקאות חלב וגבינות, יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-3.2% ● המשקאות הממותקים והמשקאות האלכוהוליים של החברה המרכזית למשקאות יתייקרו בשיעור של כ-4.5%

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

חניה בכל מקום: כך זינק מספר תווי הנכה ב-55% בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

שוק המשכנתאות / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוק המשכנתאות בחודש מרץ חזר לרמות מלפני המלחמה

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש מרץ נלקחו משכנאות בהיקף של 6.23 מיליארד שקל ● היקף משכנתה ממוצעת שנלקחה במרץ הגיע ל-918 אלף שקל

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות