חוזה של 167 מיליון דולר לאלביט מערכות: תספק פתרון מודיעיני מבוסס מל"ט למדינה באסיה פסיפיק

החוזה יבוצע על פני תקופה של 20 חודשים, והחברה תספק למדינה ששמה לא נמסר "פתרון אווירי מקיף למודיעין, מעקב, הרכשת מטרות וסיור" • במחצית הראשונה של 2018 הכנסות אלביט ממדינות אסיה פסיפיק הסתכמו ב-364 מיליון דולר - צמיחה של 10.7% בהשוואה למחצית הראשונה של 2017

מל"ט של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
מל"ט של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

חוזה חדש לחברה הביטחונית אלביט מערכות: החברה דיווחה היום על זכייה בחוזה בהיקף כספי של 167 מיליון דולר, שבמסגרתו תספק פתרון מודיעיני מבוסס מל"ט למדינה באזור אסיה פסיפיק, ששמה לא דווח.

באלביט מערכות  מציינים כי החוזה יבוצע על פני תקופה של 20 חודשים, וכי החברה תספק למדינה "פתרון אווירי מקיף למודיעין, מעקב, הרכשת מטרות וסיור".

נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל (בוצי) מכליס, מסר כי "אנו עדים לביקוש הולך וגדל לפתרונות המודיעין מבוססי המל"ט שאנו מציעים, בעקבות הדרישה הגוברת מצד לקוחות להשגת יכולות נרחבות יותר, המאפשרות תגובה אפקטיבית ויעילה למגוון גדל והולך של צרכים מבצעיים. פורטפוליו המודיעין והמל"ט הנרחב שלנו הולם באופן ייחודי מגמה מתפתחת זו, ולכן אני אופטימי לגבי פוטנציאל הצמיחה שלנו בתחום זה".

מדובר בזכייה נוספת באזור אסיה פסיפיק: לפני כחודשיים זכתה החברה בחוזה בהיקף של 173 מיליון דולר לאספקת עמדות נשק ימיות למדינה באזור זה. במחצית הראשונה של השנה, הכנסות אלביט ממדינות אסיה פסיפיק הסתכמו ב-364 מיליון דולר - צמיחה של 10.7% בהשוואה למחצית הראשונה של 2017. מדובר ב-21.7% מכלל הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2018.

אלביט מערכות, שנמצאת בשליטת מיקי פדרמן, מספקת טכנולוגיות ביטחוניות והיא נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב. שווי השוק שלה הוא 5 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 15% במחיר המניה במהלך שנה האחרונה. החברה צפויה לפרסם את דוחות הרבעון השלישי של 2018 ביום שלישי הבא, 20 בנובמבר. בימים אלה צפויה השלמת עסקת תעש מערכות, במסגרתה אלביט רוכשת מידי המדינה את תעש בתמורה ל-1.9 מיליארד שקל.