עסק לשכפול מפתחות בחולון העלים מסים בסך 38 מיליון שקל

רשות המסים חוקרת חשד לפיו בעל עסק בשכפול מפתחות קיזז חשבוניות פיקטיביות בסכום של 38 מיליון שקל • המע"מ שנגרע מקופת המדינה בעקבות העלמת המס עומד על כ 4.5 מיליון שקל

העלמת מס / צילום::  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
העלמת מס / צילום:: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

האם ניתן להעלים מע"מ בהיקף של כ-4.5 מיליון שקל ולהפיץ חשבוניות פיקטיביות בהיקף כ-38 מיליון שקל מעסק קטן לשכפול מפתחות בחולון? מחקירה של רשות המסים עולה כי זה כנראה אפשרי.

רשות המסים חוקרת חשד לפיו בעל עסק בשכפול מפתחות קיזז חשבוניות פיקטיביות בסכום של 38 מיליון שקל. על שם החשוד, אור פינקו מחולון, רשום עוסק מורשה בתחום שכפול המפתחות. מחקירה של רשות המסים עלה, כי על שם אותו עוסק מורשה הופצו חשבוניות מס פיקטיביות, וקוזזו חשבוניות מס פיקטיביות בספרי הנהלת החשבונות של החברות שבבעלותו, בסכום של כ-38 מיליון שקל, כשהמע"מ שנגרע מקופת המדינה בעקבות זאת עומד על כ-4.5 מיליון שקל.

הרשות עצרה את פינקו והוא הובא על ידי החוקרים לדיון בתנאי שחרורו ממעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, אשר בסיומו נעתר ביהמ"ש לבקשת מחלקת חקירות מכס ומע"מ ת"א והמרכז, ושחרר את פינקו בתנאים מגבילים, ובהם ערבות עצמית על סך של 200 אלף שקל, ערבויות צד ג' וצו איסור יציאה מן הארץ למשך 180 יום.