שנה לאחר שחדל להיות בעל שליטה: זאב שטיין מימש 9% ממניות אורביט טכנולוגיות ב-17 מיליון שקל

לפני כשנה חדל שטיין להיות בעל השליטה בחברה, בעקבות השקעה של קרן פימי • לאחר מכירת המניות בימים האחרונים נותר שטיין עם החזקה של 17% ממניות אורביט, בשווי נוכחי של קצת יותר מ-30 מיליון שקל

משרדי אורביט בנתניה / צילום: בר אל
משרדי אורביט בנתניה / צילום: בר אל

כשנה לאחר שזאב שטיין חדל מלהיות בעל השליטה בחברת אורביט טכנולוגיות, בעקבות השקעה של קרן פימי, הוא החליט לממש חלק ניכר מהחזקותיו, ומכר נתח ממניותיו תמורת כ-17 מיליון שקל.

מהעדכון של אורביט  בנושא עולה כי שטיין מכר מחוץ לבורסה כ-9% ממניות החברה (כ-1.5 מיליון מניות) לפי מחיר מניה של 11.5 שקל - הנחה של קרוב ל-4% על מחיר השוק, המשקף לאורביט שווי נוכחי המתקרב ל-200 מיליון שקל. את עיקר המניות בעסקה מכר שטיין בימים האחרונים, נוסף על חלק קטן שמכר כבר באוקטובר. לאחר המכירה נותר שטיין עם החזקה של כ-17% ממניות אורביט, בשווי נוכחי של קצת יותר מ-30 מיליון שקל.

באוגוסט 2017 חתמה אורביט על הסכם מול פימי של ישי דוידי, להשקעה של עד 110 מיליון שקל כנגד הקצאה של עד כ-55% ממניותיה של אורביט. כיום מחזיקה פימי כ-33% ממניות החברה. מאז שהודיעה אורביט לראשונה על עסקת ההשקעה של פימי, שהושלמה בנובמבר 2017, מנייתה זינקה בכ-140%.

אורביט, העוסקת באספקת מערכות תקשורת מתקדמות ליישומים בים, ביבשה, באוויר ובחלל, פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה, אותו סיכמה ברווח נקי של כ-600 אלף דולר, והציגה רווח דומה מתחילת השנה. זאת, אחרי הפסד של יותר מ-1 מיליון דולר ברבעון המקביל, והפסד של 4 מיליון דולר בין ינואר לספטמבר 2017. הכנסותיה הרבעוניות של אורביט עלו ב-14% ל-12 מיליון דולר, ומתחילת השנה טיפסו ב-20% ל-32 מיליון דולר.