גידול בהכנסות כת"ב בעקבות גיוסים בוודנטרה וקאדנט; קיטון ברווח בשל חלקה בהפסדי החברות

בעקבות הנפקת גמידה סל וניאון לחברה כיום כ-120 מיליון דולר אחזקות ניתנות למימוש בחברות ציבוריות, אך אין כוונות מימוש מיידיות • עופר גונן, מנכ"ל כת"ב: "האירועים הבאים העומדים על הפרק - עסקה במדיוונד והנפקת אנקיאנו"

עופר גונן / צילום: ערן לביא
עופר גונן / צילום: ערן לביא

חברת האחזקות בתרופות כלל ביוטכנו  פרסמה אתמול את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי של השנה, במסגרתם רשמה גידול משמעותי בשורת הכנסות, מ-11.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2017 ל-66 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2018. במבט על תשעה החודשים הראשונים של 2018, צמחו ההכנסות ל-76 מיליון שקל לעומת 45 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2017.

מדובר בהכנסה על הנייר, שנובעת מגיוסי הון לחברות בנות של כת"ב. הגיוסים בוצעו בשוויים גבוהים מבעבר, ועליה זו בשווי נרשמה כהכנסה לכת"ב אף שלא מימשה את האחזקות. החברות שגייסו בשווי עולה הן קאדנט מתחום התרופות למחלות נפש ומוח (בה מחזיקה כת"ב 16%) ו-וודנטרה מתחום החיסונים לסרטן (36%).

כתוצאה מהגידול בהכנסות רשמה החברה רווח של 5.53 מיליון שקל ברבעון. זוהי ירידה של כ-50% ברווח לעומתה רבעון המקביל, בעיקר בשל הוצאות מימון. בתשעה החודשים רשמה החברה הפסד של 50 מיליון שקל , בעיקר בגין חלקה בתוצאותה פעילות של החברות המוחזקות (שאינן מאוזנות עדיין). כת"ב המשיכה ברבעון הנוכחי לממן את החברות הבנות שלה בסכומים לא גדולים, ורוב סבבי הגיוס בחברות שבהן השקיעה כשהיו בשלב הסיד, הובלו על ידי גורמים אחרים.

הנפקת גמידה סל, הנסחרת היום בבורסה בשווי של 279 מיליון דולר, גבוה פי 2 מזה בו ביצעה את הגיוס הפרטי האחרון שלה, תבוא לידי ביטוי בדו"חות הרבעון הבא. מניית גמידה סל עלתה 42% מאז הנפקתה, ופורסמו שתי חוות דעת חיוביות של אנליסטים החוזים לה שווי גבוה יותר. גמידה סל הייתה צרכנית ההוצאות הגדולה של החברה והתורמת העיקרית לסעיף הפסדי החברות הבנות. כת"ב מחזיקה היום 12% בחברה.

לכת"ב 17.3 מיליון שקל בקופת המזומנים, והיא השתמשה ב-9 החודשים הראשונים של השנה ב-9.8 מיליון שקל. חלקה של כת"ב בחברות נסחרות, מוערך היום ב-120 מיליון דולר.

לדברי מנכ"ל כת"ב עופר גונן: "יש לנו כסף בקופה והחברות ממומנות היטב. שני האירועים המשמעותיים הבאים על הפרק הם ההיערכות להנפקת אנקיאנו (ביוקנסל לשעבר, בה מחזיקה כת"ב 30%, והיא פרסמה תשקיף להנפקתה לפי שווי של כ-70=80 מיליון דולר אחרי הכסף), וכן עסקה בחברת מדיוונד (הנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 157 מיליון דולר ובה מחזיקה כת"ב 35%)". מדיוונד דיווחה כי התקשרה עם בנק השקעות לצורך חתימה על עסקה אסטרטגית.

תרצו לממש חלק מן האחזקות הציבוריות שלכם?

גונן: "הכל פתוח, יש לנו מזומן המספיק לצרכינו המידיים והחברות הבנות כולן ממומנות היטב".

אתם מעוניינים לבצע השקעות נוספות?

"כרגע אנחנו מרוכזים בעיקר באירועים הצפויים במדיוונדובאנקיאנו. השקעות המשך, אם וכאשר יתרחשו, ידרשו השקעה של סכומים משמעותיים יחד עם שותפים. העולם השתנה והיום קשה יותר להגיע רחוק עם השקעה של מספר מיליוני דולרים".

מה חדש בקרן המכשור הרפואי שלכם, אנטומיה?

"כת"ב ממקדת היום את מאמציה בתחום התרופות ולכן לא בוצעו לאחרונה השקעות חדשות בתחום המכשור הרפואי ואין תוכנית כזו. חמש החברות הקיימות בפורטפוליו מצליחות היטב ובכמה מהן אף בוצעו גיוסים בשווי עולה. אנחנו מקווים לממש נכסים מאנטומיה בשנים הקרובות".