דיווחים בטוקיו: דירקטוריון ניסאן הצביע בעד הדחת היו"ר גוהן

סוכנויות הידיעות בטוקיו מדווחות כי דירקטוריון ענקית הרכב היפנית ניסאן הצביע בעד הדחת קרלוס גוהן מתפקיד היו"ר בעקבות מעצרו בטוקיו מוקדם יותר השבוע • עוד מדווחים שהחברה תקים פאנל עצמאי לניהול המשבר שמערב את גוהן ועוד לפחות בכיר אחד בניסאן

קרלוס גוהן / צילום: רויטרס
קרלוס גוהן / צילום: רויטרס

דירקטוריון ענקית הרכב היפני ניסאן  הצביע על הדחת היו"ר קרלוס גוהן, כך על פי דיווחים מסוכנויות הידיעות בטוקיו. עוד דווח כי החברה תקים פאנל עצמאי למניעת השערוריה שנוצרה לאחר מעצרו של גוהן ולפחות עוד בכיר אחד בחברה.

בנוגע לגוהן, מניסאן נמסר כי "נחשפה התנהגות כלכלית לא נאותה בלשון המעטה, כמו שימוש פרטי בנכסי החברה". החברה מסרה עוד כי גוהן גם ביצע השקעות לא מתאימות עם כספי החברה.

מניות חברת הרכב רנו , שנסחרות באירופה, בה גוהן עדיין ממונה כמנכ"ל, יורדות כ-0.4% בשעה זו. השותפות בין רנו, ניסאן ומיצובישי נבנית מזה שני העשורים האחרונים. 15% ממניות רנו שייכות לניסאן ועוד 15% לממשלת צרפת, במקביל, רנו מחזיקה ב-43% מניסאן מוטור.

לפני חשיפת הפרשה, ממשלת צרפת דחפה למיזוג מלא בין רנו וניסאן. הימים האחרונים בהחלט יטילו צל כבד על האפשרות למיזוג.

הפרקליטות בטוקיו סירבה להתייחס למצבו של גוהן או האם הוא הודה בהאשמות המיוחסות לו, בשעה זו גוהן עדיין מעוכב בבית המעצר בטוקיו.

נזכיר כי גוהן נחשב לבכיר משפיע מאוד בתעשיית הרכב הגלובלית, הוא שיקם את חברת רנו בשנות ה-90 המאוחרות ואף קיבל את הכינוי "Le Cost Killer". גוהן היה האדם הראשון בעולם שניהל שתי חברות בו זמנית במדד פורצ'ן גלובל 500, כששימש כמנכ"ל רנו וניסאן בשנת 2005. הוא שימש בשנים האחרונות כיו"ר בתאגיד המשותף רנו-ניסאן-מיצובישי וירד מתפקיד המנכ"ל בניסאן בשנת 2017.