גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תשואה כפולה: רונלד כהן מסביר מה יוביל לעולם יותר טוב

וגם: דינה נבות, סמנכ"לית שיווק בנק מזרחי טפחות, מסבירה איפה הכסף

שוקי גלייטמן, יו"ר קבוצת ההשקעות ישראל-גוואנגז'ו, קיבל אזרחות כבוד בסין

איש העסקים ד"ר שוקי גלייטמן, לשעבר המדען הראשי ויו"ר קבוצת ההשקעות ישראל-גוואנגז'ו, קיבל בשבוע שעבר תואר אזרחות כבוד בסין. בטקס שנערך בגוואנג'ו, בנוכחות בכירי הממשל, קיבל גלייטמן את אות ההערכה הגבוה ביותר שמעניק הממשל הסיני לזרים, שהוענק לגלייטמן הודות לפועלו בקידום שיתוף הפעולה בין גוואנגז'ו וישראל בתחום מדעי החיים, המדע והטכנולוגיה.

גלייטמן מוביל את קבוצת ההשקעות ישראל-גוואנגז'ו שהחלה את פעילותה עם הקמת קרן ההשקעות GIBF בהיקף של כ-100 מיליון דולר בשותפות עם הממשל המקומי. הקרן מקימה יחד עם חברות טכנולוגיה ישראליות חברות בת סיניות בגוואנגז'ו, משקיעה בהן ותומכת בהן עם החיבור לאקוסיסטם המקומי ובחדירה לשוק הסיני.

רזינג צ'ן, סגן ראש העיר של גוואנגז'ו העניק לגלייטמן את האות. גלייטמן אמר כי "השותפות היא טבעית ונכונה. חברות הטכנולוגיה הישראליות מסתכלות החוצה ומחפשות שווקים זרים להתפתח בהן מרגע הקמתן, ואין ספק כי השוק הסיני הוא אחד השווקים המעניינים ביותר עבור חברות אלו. בעיר גוואנגז'ו קיימת פתיחות ויכולת לסייע לחברות הישראליות במידה שלא נראה כמוה בסין", הוא הסביר.

שוקי גלייטמן וזינג צ'ן /צילום: שמין הונג

תשואה כפולה: רונלד כהן מסביר מה יוביל לעולם יותר טוב

בשבוע שעבר ערך ארגון UK Israel Business ביקור בישראל של משלחת מנהלים ומנהלות בכירים מאנגליה. בראש המשלחת, שהתמקדה בהשקעות וטכנולוגיה, עמדה אן קיירנס, סגנית נשיא מאסטרקארד.

קיירנס הייתה במסגרת זו גם אורחת הכבוד בפאנל השקעות אימפקט, שהתקיים בשיתוף שירותי הענן של אמזון בישראל, ומשרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע לשם טל ושות', אותו הובילו חמי פרס, שותף-מייסד בקרן פיטנגו ואיש העסקים הבריטי סר רונלד כהן, מייסד אייפקס פרטנרס. 

הפאנל התמקד באותן השקעות המניבות למשקיעים תשואה חברתית, סביבתית ואקולוגית לצד תשואה הונית. פרס וכהן הציגו את עמדתם התומכת בפעילות עסקית שגם תורמת לעתיד טוב יותר. כהן הסביר בדבריו כיצד לגישתו השקעות מסוג זה יאפשרו מדד חברתי משמעותי לצד הביצועים הפיננסים. 

במהלך ביקורה נפגשה המשלחת גם עם זיו אבירם, מייסד ומנכ"ל אורקם; גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט; אבי זאבי, שותף מייסד בקרן ויולה; אראל מרגלית מייסד יו"ר קרן JVP; ד"ר ארנה ברי, לשעבר סגנית נשיא Dell EMC; פרופ' יוג'ין קנדל,  סטארט אפ ניישן סנטרל; ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל אוורקראוד; מייקל אייזנברג, שותף בקרן אלף; סעד נאשף וידין קאופמן מייסדי סאדרה וו'נצרס; הוגו ביבר, מנכ"ל UK Israel Business, ואחרים.

הנפקה משותפת: פועלים לחיזוק הקשר עם סינגפור

ועוד בענייני משלחות - לפני כחצי שנה הכריזו הבורסה בתל אביב ובורסת סינגפור על שיתוף פעולה, במסגרתו יוכלו חברות טכנולוגיה ישראליות לגייס כספים בשני השווקים במקביל. כחלק מהפעילות, אירחה השבוע הבורסה לניירות ערך בתל אביב משלחת מהבורסה הסינגפורית, בה נכחו בכירים משוק ההון של המדינה. אלה נפגשו במהלך הביקור עם נציגי שוק ההון הישראלי, כמו גם עם חברות הייטק ישראליות פרטיות בעלות פוטנציאל להנפקה משותפת בשתי הבורסות.

אמש נערכה במרכז הכנסים בבורסה גאלה בשיתוף משרד עו"ד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל (כמו במקרה של האירוע הבריטי) ופירמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט, בה התקיימו מפגשים בנושא רגולציה וחשיבות חיזוק הקשר בין השווקים.

מוחמד נאסר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי ושווקים גלובליים סינגפור SGX, אמר כי "אנו מאמינים כי נראה את פירות שיתוף פעולה כבר בחודשים הקרובים, בעיקר בזכות משלחות שכאלה שמקדמות את השיח בין החברות ונציגי השווקים". למעשה, נאסר פגש במקרה בשדה התעופה את אחד ממנהלי קרנות הריט בסינגפור, והזמין אותו להצטרף לגאלה. עוד נכחו: ליאור נבון, מנהל המכירות ופיתוח שווקים של בורסת תל אביב; תיאו אי-ג'ון, מנהלת השיווק והתקשורת בבורסת סינגפור; איתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה לני"ע בת"א; דידי גוטליב, שותף בכיר בפירמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט; שחר הדר, שותף במשרד עו"ד מיתר ליקוורניק גבע לשם ואחרים.

תיאו אי ג'ון, איתי בן זאב, מוחמד נאסר דידי גוטליב ושחר הדר  ליאור נבון, /  צילום: גיא אסיאג

דינה נבות, סמנכ"לית שיווק בנק מזרחי טפחות, מסבירה איפה הכסף

אתמול ערך איגוד השיווק הישראלי יחד עם חברת סניורמרקט את הכנס השנתי בנושא שיווק לקהלים מבוגרים. אל מתחם קסיופאה בהרצליה, הגיעו כל מי שרצו ללמוד איך פונים היום בדרך יעילה לדור המבוגר. 

דינה נבות, סמנכ"לית שיווק בנק מזרחי טפחות, התייחסה בדבריה לאוכלוסייה הבוגרת כמובילת שינוי בתחום הפיננסים והבנקאות. נבות אמרה כי "פעמים רבות שוכחים מנהלי שיווק שהמותג הוא אמצעי להשיג את היעדים העסקיים. הם אוהבים לעבוד עם הקהל הצעיר במטרה להצעיר את המותג, כאשר הם לא תמיד חושבים על הבאתו לידי מיצוי. אנחנו כמנהלי שיווק לא עושים הפרדה בין החלק הפסיכולוגי -הפחד מזקנה, לבין החלק הריאלי - איפה נמצא הכסף. התשובה היא - אצל הקהל המבוגר".

רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות בתי המלון בישראל, הזכיר כי שוק העבודה הולך ומשתנה. "תוחלת החיים עולה ועובדים בגיל פרישה יכולים להישאר בשוק העבודה וגם המעסיקים רוצים להשאיר את העובדים המבוגרים, לאור מחסור בכח אדם. יש לעשות חישוב מסלול מחדש בשוק העבודה, ודעתי היא שחקיקה אינה הפתרון למגמה הזו. הממשלה, המעסיקים והסתדרות העובדים יצטרכו לשבת סביב שולחן ולהחליט על המהלכים להתמודדות עם התופעה, לטוב ולרע", אמר חייק.

עוד השתתפו: רחל ירקוני גולדשטיין, סמנכ"לית שיווק טבע בישראל; תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק; סיגלית הורן גלפרין, משנה למנכ"לית; אריק אופיר ורועי קורן, מנכ"לים משותפים בסניורמרקט, ואחרים.

דינה נבות / צילום: איל יצהר

מתחזקות באיסלנד: את אילו מנהיגות פגשו אלה אלקלעי ואוה מדז'יבוז'?

השבוע מתקיים באיסלנד דיון של הפורום הבינלאומי למנהיגות, כאשר מי שייצגה בו רשמית את ישראל היא אוה מדז'יבוז', מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה. 

מדז'יבוז' פגשה במסגרת זו את נשיא איסלנד, גודני יוהאנסון, את ראשת הממשלה, קתרין יקובסדוטיר ואת הנשיאה לשעבר, ויגדיס פינבוגדוטיר. מדז'יבוז' לא הייתה הנציגה היחידה - עוד עשו דרכן מישראל - פרופ' ברכה פרידמן מאוניברסיטת בן גוריון; הילה לוי לויה, מנכ"לית סיילפורס; ואלה אלקלעי, יו"רית שדולת הנשים ושותפה וסמנכ"לית פיתוח עסקי בבית ההשקעות אי.בי.אי.

בשלושת ימי הכנס תיפגש מדז'יבוז' עם מקבילותיה, ותציג בין היתר את קמפיין "תתמודדי", אותו הובילה הרשות לקידום מעמד האישה, קודם לבחירות המוניציפליות האחרונות, שבסופן נוספו מעל 100 חברות מועצה ברחבי הארץ ונבחרו 14 ראשות רשויות.

אוה מדז'יבוז' וקתרין יקובסדוטיר / צילום: חן מאירי

עוד כתבות

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

הפגנה פרו־פלסטינית בבראון. לחץ הסטודנטים הניב פרי / צילום: Reuters, Anibal Martel

האם אוניברסיטאות אמריקאיות מפתחות נכונות לשאת ולתת על החרמת ישראל?

לפי שעה רק קומץ של אוניברסיטאות ומכללות הציעו למפגינים האנטי־ישראלים להתפנות תמורת חשיפת אחזקותיהן ומשא ומתן על משיכת השקעות ● אבל ביניהן נמצאות לפחות שתי ענקיות, עם תיקים של 20 מיליארד דולר ● עצם נכונותן הפרגמטית לשקול זאת צריכה לעורר חשש

סמל מיכאל רוזל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: סמל מיכאל רוזל הוא ההרוג הרביעי ממטח הפצמ"רים אתמול לכרם שלום

בכיר בחמאס לרויטרס: פינוי רפיח מצד ישראל הוא "הסלמה מסוכנת" • הסלמה בצפון: חדירת כטב"ם במטולה; צה"ל תוקף בדרום לבנון • גורם ישראלי בכיר ל"ניו יורק טיימס": "היינו קרובים לעסקה, חמאס הקשיח עמדות - בגלל נתניהו"; לשכת רה"מ בתגובה: "שקר מוחלט" • דיווח: התקדמות בדרך להקמת כוח שמירת שלום ערבי בעזה • לקראת פעולה: צה"ל החל בפינוי האוכלוסייה ברפיח • עדכונים בולטים

ההפגנות בקמפוסים בארצות הברית העירו את תעשיית הפייקים

המחאות בקמפוסים הפכו לוויראליות. אבל לא כל מה שפרסמו עליהן נכון ● המשרוקית של גלובס

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

נשק, כסף ורכבים: הסודות האמיתיים של רפיח נמצאים מתחת לעיר

ישראל החלה בפינוי אוכלוסייה אזרחית מהשכנות המזרחיות ברפיח לקראת כניסת צה"ל לאזור ● מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

האחים זלקינד וצחי נחמיאס / צילום: ישראל הדרי, ורד פיצ'רסקי

לאחר סלקום: דסק"ש פועלת למכור שליטה באלרון בכ-50 מיליון דולר

חברת ההחזקות דסק"ש דיווחה הבוקר כי היא מקיימת משא ומתן למכירת אלרון לחברת הון סיכון זרה ● הדיווח מגיע לאחר שחתמה לפני מספר חודשים על עסקה למכירת השליטה בחברת התקשורת סלקום

אור צלקובניק / צילום: עדי לם

תוך פחות משנה ועם רייטינג מדשדש: אור צלקובניק עוזב את חדשות 13

צלקובניק הוא המנכ"ל הרביעי שעוזב את חברת החדשות בחמש שנים ● המהלך נובע ככל הנראה בשל חוסר הסכמתו לבצע קיצוצים בכוח־האדם ובשל פערים גדולים בינו לבין כתבים בחברה

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל"ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משוויה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik (עיבוד תמונה)

באפט הפך את ברקשייר למכשיר השקעה שלא היה כמותו, וזה השתלם

אילו בעלי ברקשייר האת'וויי והמשקיע האגדי היה מנהל במקום זאת קרן גידור, היה לו כנראה הרבה יותר הון, והרבה פחות משקיעים מרוצים ומעריצים ● כי ההתעקשות שלו שמבנה החברה צריך להתאים לאסטרטגיה, ולא להיפך, עשתה את ההבדל לבעלי המניות

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

"לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל": ראש הממשלה שצפוי ללכת בדרכו של ארדואן

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות מסחריות על מדינת ישראל בשל הפעילות שלה בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית