האיחוד האירופי הקצה 1.5 מיליון אירו לפרויקט חונכות בתחום התקשורת

המטרה היא ללמוד מהניסיון האירופי • הבעיה: הרגולציה האירופית לא בדיוק הוכיחה את עצמה בעידוד השקעות, אלא להפך

איוב קרא / צלם: איל יצהר
איוב קרא / צלם: איל יצהר

האיחוד האירופי מקצה תקציב לחונכות בתחום התקשורת, וישראל היא אחת מהנהנות. היום הושק פרויקט החונכות ה- TWINING למשרד התקשורת והאיחוד האירופי שבמסגרתו מייעצים ומלווים נציגים מהאיחוד האירופי את תהליכי הרגולציה באותן מדינות שנכללות בתוכנית.

בכנס השתתפו שגריר האיחוד האירופי עמנואל ז'ופרה, שגריר איטליה בישראל, ג'יאנלואיג'י בנדטי ושגרירת לטביה בישראל אליטא גאוול, וכן משלחת בכירה מטעם רשויות תקשורת אירופיות (איטליה, גרמניה ולטביה). לדברי המשרד במסגרת הפרוייקט ה-Twining של האיחוד האירופי, הקצה האיחוד כ-1.5 מיליון יורו לפרויקט המשותף עם משרד התקשורת הישראלי, ואותו ילוו מומחים מרשויות התקשורת של איטליה, גרמניה ולטביה, בהובלת איטליה, את משרד התקשורת ביישום השלב השני של הפיכת שוק התקשורת הישראלי לשוק של שירותים סיטונאיים ( בין היתר, המתבסס על החכרת תשתיות ומקטעים של רשתות קיימות ועתידיות), וזאת תוך לימוד מהניסיון הרב שהצטבר בשלוש המדינות האמורות בתחום זה.

שר התקשורת איוב קרא נאם היום בכנס ואמר "הפרוייקט מהווה נדבך נוסף המשקף את היחסים החמים בין מדינות האיחוד לבין מדינת ישראל ויקדם את האתגרים בתחום התקשורת איתם אנו מתמודדים היום".
שגריר האיחוד האירופי בישראל, עמנואל ז'ופרה, אמר: "כל הפרויקטים של "טווינינג" משקפים את חשיבות שיתוף-הפעולה בין האיחוד האירופי לישראל, המביאים תועלת בסופו של דבר לאנשים, לאזרחים ולצרכנים, דרך האינטרסים המשותפים שלנו. אנחנו לומדים אלה מאלה איך להתגבר על האתגרים. בין אירופה לישראל יש כל כך הרבה קשרים ושיתופי-פעולה, שאין זה מפתיע שיותר ממחצית מהסטנדרטים של ישראל מבוססים על אלה של האיחוד האירופי. זה רק מראה עד כמה אנחנו מחוברים ".

בשולי הדברים נדגיש רק כי הרגולציה האירופית לא בדיוק הוכיחה את עצמה בתחום התקשורת ואימוץ המודל האירופי בישראל פתח ויכוח עמוק בין אלו שסבורים שהביא נזקים גדולים לשוק לבין אלו שחושבים שהוא הוכיח את עצמו.