נשיא אוקראינה: "הרוסים ישלמו מחיר ענק אם יתקפו אותנו"

בשיחה עם כתבי רשת NBC, נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו ביקש להעביר מסר חריף וברור לנשיא פוטין: "בבקשה, צא מאוקראינה, מר פוטין"

פטרו פורושנקו, נשיא אוקראינה / צילום: Reuters
פטרו פורושנקו, נשיא אוקראינה / צילום: Reuters

נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, הזהיר כי רוסיה תעמוד בפני השלכות רציניות אם תתקוף באוקראינה. האזהרה מגיע מספר ימים לאחר שרוסיה עצרה 3 ספינות צי אוקראיניות וחברי הצוות שלהן בטענה שהן נכנסו למים טריטוריאליים של רוסיה.

"אנחנו נילחם על החופש שלנו, אנחנו נילחם על הדמוקרטיה שלנו, אנחנו נילחם על האדמה שלנו", אמר פורושנקו לחדשות NBC אמש (ג'), "הרוסים ישלמו מחיר ענק אם יתקפו אותנו".

יחסי רוסיה-אוקראינה הגיעו לשפל חדש ביום ראשון האחרון לאחר עצירת הספינות האוקראיניות על ידי רוסיה. מהצד האוקראיני נשמעו טענות על "אקט של אגרסיה", בעוד הרוסים טענו כי הספינות נכנסו למים הטריטוריאליים שלהם ללא אישור והדבר מפר את תנאי הפסקת האש משנת 2003.

מדובר בהתדרדרות נוספת ביחסים בין שתי המדינות לאחר שרוסיה סיפחה את חצי האי קרים בשנת 2014 ותמכה במהפכה הפרו-רוסית שפרצה באוקראינה באותה השנה, זאת למרות שבקרמלין הכחישו התערבות. פעולות הרוסית הובילו דאז לגינוי בינלאומי ואף מגוון רחב של סנקציות על המדינה.

הנשיא האוקראיני הגיב להתרחשויות האחרונות בגבול הימי בין שתי המדינות באמצעות כינון משטר צבאי על אזורים מסוימים באוקראינה, במיוחד אלו הגובלים עם רוסיה. פורושנקו אף הזהיר כי פלישה קרקעית של רוסיה היא איום ממשי.

בשיחה עם עיתונאים לקראת פסגת G20 שתיערך בבואנוס איירס בסוף השבוע הקרוב, העביר נשיא אוקראינה הודעה חריפה לנשיא פוטין: "בבקשה, צא מאוקראינה, מר פוטין".