קבוצת מחזיקי אג"ח מטומי מתנגדת למתווה ההנהלה לשיקום החברה

המתווה שמחזיקי האג"ח מתנגדים לו כולל הזרמת הון מצד בעלי המניות הקיימים לצד הקלה בקובננטס של האג"ח, ואולי גם שינוי בלוח הסילוקין של החזר החוב • בימים האחרונים קרסו האג"ח והמניה של מטומי, על רקע הצורך להעביר 18 מיליון דולר לרכישת יתרת המניות ב-Team Internet • נציג מחזיקי האג"ח: "אם מטומי תבצע את ההשקעה בחברה הבת, כל הביצים יהיו בסל אחד וזה מאוד מסוכן"

משרדי מטומי / צילום: אתר החברה
משרדי מטומי / צילום: אתר החברה

קבוצה גדולה של מחזיקי איגרות חוב של חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי  מתנגדים למתווה שמציעה הנהלת החברה, הכולל הזרמת הון מצד בעלי המניות הקיימים לצד הקלה בקובננטס של האג"ח ואולי גם שינוי בלוח הסילוקין של החזר החוב.

מטומי גייסה 103 מיליון שקל באג"ח לפני כ-10 חודשים, ובימים האחרונים קרסו ניירות הערך שלה, על רקע הצורך להעביר 18 מיליון דולר כדי לרכוש את יתרת המניות בחברה הבת Team Internet והחשש של נושיה שזה יפגע ביכולתה לשרת את החוב.

היום ערכה מטומי  אסיפת אג"ח לצורך עדכון, ובמצגת שהוצגה שם נכתב כי בעלי המניות העיקריים (55%) הסכימו להזרים הון, ושבכוונת מטומי להגיע להסדר גם עם בעלי מניות המיעוט ב-Team Internet. מדובר, למעשה, בפעילות היחידה של מטומי כיום.

עו"ד אופיר נאור, שמייצג קבוצה של מחזיקי אג"ח, אמר היום ל"גלובס" כי "יש התנגדות חד-משמעית למתווה. אם מטומי תבצע את ההשקעה, כל הביצים יהיו בסל אחד מאוד מסוכן, ואנחנו צריכים לשבת ולהתפלל שההשקעה תניב פרי".

לדברי נאור, באסיפה היום "החברה הודיעה לנו שרוב הסיכויים הם שהיא לא תדע לעמוד בתשלומי החוב במועד ובטח שלא בקובננטס. הבעיה העיקרית היא שלפני פחות משנה סיפרו סיפור לשוק ההון, שבינו לבין המצב הנוכחי יש פער מאוד גדול, ועכשיו הם מבקשים את אמון השוק בסיפור החדש. הפער הזה מחייב בדיקה".

לדבריו, "אנחנו בוחנים את האפשרויות שעומדות בפני מחזיקי האג"ח. אנחנו לא חייבים להסכים שהחברה תבצע השקעות נוספות על הגב שלנו, כאשר כל הסיכון יהיה על מחזיקי האג"ח וכל הסיכוי - לבעלי המניות".