נחשפות הטענות ההדדיות של בעלי השליטה במישורים, ובינתיים המניה צונחת

שניידר: בלוטרייך פעל וממשיך לפעול בעניינים שונים הקשורים לחברה הציבורית, תוך הפרת חובותיו כדירקטור וכבעל שליטה • בלוטרייך: שניידר מתערב באופן פעיל ופסול בניהולן השוטף של מישורים וסקייליין

חלופת מכתבים שפרסמה היום (ד') חברת הנדל"ן המניב מישורים, בין עורכי הדין של צמד בעלי השליטה בחברה, גיל בלוטרייך ואלכס שניידר, חושפת את עומק הסכסוך ביניהם, מה שהוביל את דירקטוריון מישורים להחליט על הקמת ועדה שתבחן את השתלשלות העניינים בנושא וכן "אילו צעדים נדרשים בהקשר זה". מישורים הודיעה היום על התפטרותו של יו"ר החברה, רמי שריקי, גיסו של בלוטרייך, ומינויו של אודי ארז, לשעבר מנכ"ל חברת אלעד גרופ של יצחק תשובה, לתפקיד במקומו.

בשבוע שעבר נחשף הסכסוך בין צמד בעלי השליטה במישורים , וזאת כשנתיים לאחר השלמת כניסתו של שניידר כשותף שווה לשליטה במישורים לצידו של בלוטרייך, שבסך הכול השקיע בשתי הזדמנויות, בין סוף 2015 לסוף 2016, כ-90 מיליון שקל ברכישת מניות החברה (מחצית מהסכום לכיסו של בלוטרייך). כעת מחזיק כל אחד מהשניים 37% ממניות החברה הנסחרת בשווי של כ-180 מיליון שקל לאחר ירידה של כ-30% מתחילת השנה. שווי זה משקף הפסד של 25% "על הנייר" לשניידר על השקעתו.

כעת מתברר כי לפי שניידר התברר לו באחרונה שבלוטרייך פעל "וממשיך לפעול - בעניינים שונים הקשורים לחברה הציבורית תוך הפרת חובותיך כדירקטור וכבעל שליטה". בעניין זה טוען שניידר לפעולות בהן נקט בלוטרייך באתר הנופש Horseshoe Resort, בו מחזיקה החברה הבת של מישורים, סקייליין, הקשורות לשוברי כניסה לאתר ודרך הצגת הוצאות השיווק של האתר שהובילו ל"ניפוח" הערכת שווי של הנכס ואת שוויה של מישורים, וגרמו לשניידר להתקשר עם בלוטרייך בעסקת רכישת מניותיה של מישורים.

לטענת שניידר, בחלק מהמקרים פעולותיו של בלוטרייך "אף עולות כדי עבירה פלילית של רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן מרמה והפרת אמונים", וכן מציין כי נבחנות "סוגיות נוספות הקשורות בביצוע שתי עסקאות רכישת מניותיו (של שניידר א' ל') בחברה הציבורית". שניידר מבקש להגיע להבנות עם בלוטרייך "בדבר פיצוי ו/או סעדים אחרים" ומאיים כי במקרה בו לא יושגו הסכמות ביניהם תוך 14 יום, הוא ינקוט נגדו הליכים משפטיים. בלוטרייך מצידו דוחה את כל הנטען בפנייתו של שניידר וטוען כי מכתבו מנסה להלך עליו אימים.

מצדו טוען בלוטרייך כי באחרונה התעורר חשד כי דווקא שניידר מעורב בביצוע עבירות הוראות חוק ני"ע, וכי "באמצעות פונקציונרים במישורים ובסקייליין הנאמנים לו מתערב בפועל באופן פעיל ופסול בניהולן השוטף של מישורים, סקייליין ושל החברות הבנות ברבדי התנהלות שונים". עוד לפי בלוטרייך, מנכ"ל סקייליין, בלייק לאיין, מעביר לשניידר "שלא כדין, דיווחים באופן שוטף ובאופן תמוה ופסול אינו מעביר חלק מהדיווחים ליו"ר" - בלוטרייך, "או מעבירם אליו באיחור ניכר".

עוד טוען בלוטרייך כי לאיין, המחזיק עם שניידר בקשרים "מסועפים וארוכי שנים...משמש בפועל כשלוחו (של שניידר א'ל) וכידו הארוכה, במקום לפעול לטובת סקייליין וכלל בעלי מניותיה".

בין היתר מזכיר בלוטרייך עסקה שביצעה סקייליין בהיקף של כמה מאות אלפי דולר לרכישת קמינים מחברת Barbeque World של שניידר, שבחלק ממניותיה מחזיק לאיין, שלא אושרה כראוי משום ששניידר ולאיין לא הציגו כדין וכנדרש את העובדות הקשורות אליה.

עוד טוען בלוטרייך, כי כמי שייסד את מישורים לפני 28 שנה, הביא וממשיך להצעיד אותה להישגים משמעותיים "ופעל מאז ועד היום ללא רבב לטובת מישורים ובעלי מניותיה", הוא "לא ייכנע לדרישות סחטניות של מי שבא זה מכבר למישורים ופועל בשיטות של אלימות ואיומים".

הבוקר פרסמה מישורים את דוחות הרבעון השלישי שלה ל-2018, אותו סיכמה בהפסד של כ-2.5 מיליון שקל, אחרי הפסד של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת בעיקר בגין עלייה בהוצאות מימון ולמרות שיפור הרווח הגולמי והתפעולי שלה. הכנסותיה הרבעוניות של מישורים נשחקו ב-2% ל-167 מיליון שקל.

בעקבות הסכסוך בין השניים הכניסה לאחרונה S&P מעלות את אג"ח החברה, בדירוג BBB פלוס, לרשימת מעקב (CreditWatch) עם השלכות שליליות. למישורים ארבע סדרות אג"ח בהיקף כולל של כ-420 מיליון שקל הנסחרות לאחר ירידות שספגו לאחרונה בטווח תשואות של 1.5%-10%.