ועד עובדי רכבת ישראל מרחיב את העיצומים

(עדכון) - בוטלו שתי הרכבות האחרונות בקו נתב"ג ירושלים בשל תקלה בקטר • החל ממחר לא יתקיימו עבודות חשמול על הקו המהיר במקטע שבין נתב"ג לת"א • בוועד מבהירים כי לא תהיה כל פגיעה בקו הפעיל בין נתב"ג לירושלים, אך השבתת עבודות החשמול של הקו המהיר עלולה לגרום לעיכוב נוסף בהשקת הקו המלא, ובכך תיגרם פגיעה בנוסעים

רכבת ישראל / צילום: שלומי יוסף
רכבת ישראל / צילום: שלומי יוסף

ועד עובדי רכבת ישראל בראשות גילה אדרעי מעלה הילוך ומכריז על הרחבת העיצומים שהחלו לפני שלושה ימים ברכבת. במסגרת העיצומים החל ממחר לא יתקיימו עבודות חשמול על הקו המהיר במקטע שבין נתב"ג לתל-אביב. זאת, לאחר שמיום שני האחרון הושבתה באופן חלקי פעילות של רכבות מטען. בנוסף, החל ממחר העובדים לא ישתתפו בהדרכות והכשרות הקשורות לנושא החשמול.

במקביל, הודיעה הנהלת הרכבת לפני שעה קלה כי בשל תקלה בקטר הערב בוטלו שתי הרכבות האחרונות בקו נתב"ג ירושלים.

העיצומים הנם במסגרת סכסוכי עבודה פתוחים ובאישור ההסתדרות. בוועד הרכבת מבהירים כי לא תהיה כל פגיעה בקו הפעיל בין נתב"ג לירושלים. עם זאת, נציין כי השבתת עבודות החשמול של הקו המהיר עלולה לגרום לעיכוב נוסף בהשקת הקו המלא, ובכך תיגרם פגיעה בנוסעים.

ברכבת ישראל ישנם שלושה סכסוכי עבודה פתוחים: בחטיבת נוסעים, תשתיות, במקצועות הטכנולוגיסטיים וחשמול. ואולם, עד לאחרונה נשמר ברכבת "שקט תעשייתי", ולא ננקטו צעדים ארגוניים פנימיים.

"כל הניסיונות שלנו להגיע להבנות בכל הנושאים הפתוחים, כולל נושא החשמול, עלו בתוהו. ההתקדמות של הרכבת לעבר עידן רכבות החשמל היא חשובה ואנחנו כעובדים תומכים ועושים כל מה שצריך על מנת להוציא את הפרויקט הלאומי הזה לפועל, על כל המשתמע מכך והוכחנו את זה בקו החשמל הקיים. יחד עם זאת לא נוכל לאפשר פגיעה בעובדים, בזכויותיהם, בביטחון התעסוקתי שלהם, במעמדם ובשכרם בשם אותה קידמה כביכול", נכתב היום בהודעת הוועד.

כזכור, שלשום (ב') דווח ב"גלובס" כי הפגישה בין ועד עובדי הרכבת, נציגי ההסתדרות, הנהלת החברה ושר התחבורה ישראל כ"ץ הסתיימה ללא הצלחה והעיצומים שהחלו בתחילת השבוע בחטיבת המטענים של רכבת ישראל יימשכו. במסגרת העיצומים לא יצאו רכבות אמוניה מחיפה לאשדוד ומאשדוד לצפע (דימונה).