ח"כ רוברט טיבייב הושעה מפעילות פרלמנטרית

יו"ר המחנה הציוני החליט להשעות את טיבייב לאחר שסירב להצביע היום בעד הצעת חוק להשוואת קצבאות הזקנה לשכר המינימום

רוברט טיבייב / צילום: אוריה תדמור
רוברט טיבייב / צילום: אוריה תדמור

אחרי הבעיות שהתגלו בהצבעות חברי הכנסת בסיעת המחנה הציוני היום במליאה, החליט יו"ר הסיעה, ח"כ יואל חסון, להשעות את ח"כ רוברט טיבייב מפעילות פרלמנטרית.

לפי הודעה ששלחה המפלגה, טיבייב נכח היום בכנסת מחוץ למליאה כאשר הצעת החוק של ח"כ איציק שמולי להשוואת קצבאות הזקנה לשכר המינימום עלתה להצבעה. חסרו למחנה הציוני שני קולות כדי להעביר את החוק.

ח"כ חיליק בר מן המחנה הציוני שוהה כבר מעל לשבוע בסין בביקור שתוכנן מראש ומסרב לחזור לישראל, על אף דרישות מפורשות של ח"כ יואל חסון. לעומת חסון, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי לא פרסם קריאה פומבית לבר לשוב. בהודעת המפלגה נאמר שגם עניינו של ח"כ חיליק בר ידון עם חזרתו לארץ.

שאר סיעות האופוזיציה - יש עתיד, מרצ, המשותפת וישראל ביתנו - נכחו בכנסת באופן מלא. 

בהודעת המפלגה נכתב: "בימים האחרונים פעלנו לגייס את כל סיעות האופוזיציה לטובת הצעת החוק החשובה הזאת, שלבסוף נפלה בפער של קול אחד. ח"כ טיבייב בחר במופגן ובזמן אמת להתעלם מדרישת נציגי הסיעה להשתתף בהצבעה, וזאת ללא כל הצדקה. מדובר באקט חמור של הפרת משמעת סיעתית בנושא עקרוני וחשוב".

טיבייב יושעה למשך חודש מפעילות פרלמנטרית. כלומר, לא יוכל להשתתף בדיונים בוועדות, לא יקבל מכסות חקיקה, לא יוכל להעלות הצעות לסדר ולקיים דיונים מהירים. "אם במהלך החודש הקרוב ח"כ טיבייב יפעל כשחקן קבוצתי ובהתאם לעמדות הסיעה הסנקציות יוסרו. אם יפעל נגד הסיעה הסנקציות יוחרפו".