פשרה בייצוגית: האריזות הכילו פחות צבע - ונירלט תפצה

הפשרה קובעת כי החברה תפצה את הציבור בסכום של כ-2.5 מיליון שקל דרך הגדלה של כמות הצבע מעבר למשקל הרשום, תרומה והעברה מכלי צבע לעמותות

האריזות הכילו פחות צבע, ונירלט תפצה - כך קובעת פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה. הפשרה קובעת כי החברה תפצה את הציבור בסכום של כ-2.5 מיליון שקל דרך הגדלה של כמות הצבע מעבר למשקל הרשום, תרומה והעברה מכלי צבע לעמותות.

התביעה הוגשה לפני כשנתיים על-ידי עורכי הדין גלעד מרקמן ודוד שוורצבאום ממשרד מרקמן את טומשין, בטענה כי תכולת האריזות שמכרה נירלט לצרכנים באופן שיטת הייתה פחותה ממה שהוצהר על גבי האריזה. התביעה התבססה בין היתר על חוות-דעת מומחה שכללה בדיקה של עשרות מכלי צבע, אשר ממצאי בדיקתו כללו בממוצע משקל ונפח נמוכים מהנתונים המוצהרים על גבי האריזה. מכאן טענת התביעה להטעיה ולהפרת חוק הגנת הצרכן.

נירלט, שיוצגה בהליך על-ידי עורכי הדין רון ברקמן ודודי זילברבוים, טענה בתגובה כי אין כל חוסר באריזות שלה, ואף צירפה חוות-דעת מומחה אשר לטעמה לימדה על כך שנהגה באופן תקין. החברה אף טענה כי בחלק מהמקרים האריזות הכילו כמות גדולה מזו המוצהרת על גבי האריזה.

השופטת הדס עובדיה מבית המשפט המחוזי מרכז הפנתה את הצדדים לגישור, שהוביל להסדר הפשרה.

ההסדר קובע כמה סעיפים המגלמים פיצוי כולל של 2.5 מיליון שקל: ראשית, נירלט תפצה את הציבור בהיקף של כ-1.3 מיליון שקל באמצעות הוספת חומר לאריזות קיימות בסדרות צבע מסוימות. במקביל, נירלט תוסיף הערה לאריזות הצבע כי הן עשויות להכיל תכולה שונה בשיעור של 2% למעלה או למטה.

בנוסף, נירלט תעביר תרומה בהיקף של 250,000 שקל שתועבר לקרן המנוהלת באפוטרופוס הכללי. תרומה של מכלי צבע בהיקף של 950 אלף שקל תועבר לגופים נזקקים ולגופים ציבוריים דוגמת בתי חולים, כוחות הביטחון מוסדות חינוך לילדים בעלי צרכי מיוחדים ועוד. עוד הוסכם כי כל גוף כזה המעוניין לקבל תרומה, יוכל לפנות לנירלט ולבקש לקבל תרומה במוצרים שלה, תרומה זו, קובע ההסכם לא תזקוף לזכות נירלט מהלך פילנטרופי, אלא היא תוצג כפיצוי לטובת הציבור במסגרת הפשרה בתביעה הייצוגית.

הגמול למבקש הועמד על 110 אלף שקל ועוד 24,500 שקל עבור חוות-הדעת שהגישה התביעה. באי-כוח התובעים יקבלו שכר-טרחה של 465.5 אלף שקל (ת"צ 6659-08-16).