רק בת 16 ומחזיקה במותג אופנה הנושא את שמה

"אני לא מעגלת פינות. חשוב לי לבחור את החומרים הכי טובים, את אנשי המקצוע הכי טובים. בסוף השם שלי על זה" • טל גינדי רק בת 16 וכבר מעצבת בגדי ים ומנהלת עסק תחת מותג הקרוי על שמה

בזמן שילדים אחרים בני גילה מתכננים מה יעשו בחופשת חנוכה, טל גינדי, 16, מתרוצצת בין ספקי בדים למתפרות ועובדת על קולקצית בגדי הים החדשה שלה, שתצא בקיץ. הקריירה של גינדי התחילה במקרה. לפני שלוש שנים היא נרשמה לקורס לבני נוער באקדמיה לעיצוב בראשון לציון. היא הגיעה לקורס מתוך יוזמה שלה ובעקבות המלצה של מור סילבר, אושיית האינסטגרם. "זה היה קורס תפירה בסיסי לנוער. מאוד התלהבתי מהתחום אבל הרגשתי קצת משועממת בקורס. רציתי משהו יותר מאתגר. כשנפתח קורס תפירה מתקדם לבוגרות, החלטתי שאני מצטרפת אליו. זה קורס המיועד לבנות 18 ומעלה אבל בגלל שכבר היה לי ניסיון קודם בתפירה הסכימו לקבל אותי. הייתי מאוד חריגה בקורס" היא צוחקת. "בכל זאת, ילדה בת 14. וכל המשתתפות היו בנות 25-40. כשהצגנו את עצמנו כולן היו בהלם מהגיל שלי אבל זה עבר מהר מאוד ופער הגילים בכלל לא הורגש. כולן היו ממש נחמדות. והתייחסו אלי לגמרי כשווה".

"לא נכנסתי לקורס כדי לפתוח עסק משלי או לעשות כסף", אומרת טל. "אבל כשהקורס הסתיים חשבנו יחד, אני וההורים, איך ממשיכים את זה הלאה. זה היה לי ברור שאני רוצה להמשיך להתעסק עם זה. עוד לא ידעתי בדיוק איך וכך בעצם נולד הרעיון לעשות עסק."

"אני לא מעגלת פינות"

גינדי גרה במושב תלמי מנשה ומעצבת בגדי ים מגיל 14. עיקר המכירות של בגדי הים שלה מתנהלות דרך אתר האינטרנט של המותג או בסלון בית ההורים.

ההורים, כפי שאפשר להבין, מעורבים מאוד בעסק. אביה של טל, ירון גינדי הוא יועץ מס וכשהיה בגילה של טל גם כן עסק ביזמות. אמה, עידית גינדי, היא מנהלת האגף לרווחת המשפחה בויצו ישראל. עידית מספרת שכדי לבחון עד כמה טל רצינית הם ביקשו ממנה להכין תכנית עסקית. "היא באה עם תכנית עסקית מסודרת, ממש הפתיעה אותנו ברצינות שלה". ואז החלטנו יחד שאם הולכים על זה, אז רק בגדול".

מה זה אומר ללכת בגדול? טל מסבירה: "זה אומר לא לעגל פינות. לבחור את החומרים הכי טובים, אנשי המקצוע הכי טובים. מתפרה מקצועית, אני לא תופרת לבד בבית על מכונת תפירה ביתית כי זה חשוב לי שזה יצא הכי טוב שיש. מלווה אותנו משרד הפרסום ציבלין, הפקנו קליפ עם דוגמניות ודוגמנים מקצועיים, פתחנו אתר אינטרנט, לקחנו חברת שליחויות, דף בפייסבוק, עמוד באינסטגרם, אנחנו עושים שתפ"ים עם כוכבי רשת. הם באים, בוחרים בגד ים ומעלים תמונות, ככה זה עובד".

"היא מאוד מקצועית" מחמיא לה שלמה דהן מנהל המתפרה "נטליז", הממוקמת ליד השוק ברמלה. "אפשר לומר שהיא נולדה עם זה. היא יודעת בדיוק מה היא רוצה ואנחנו עובדים איתה לגמרי כמו עם כל אחד אחר. הגיל בכלל לא מהווה פקטור".

"אנחנו מעודדים, אנחנו תומכים, אנחנו מסיעים, אנחנו סבלים, אבל בסוף? זה שלה. אומרת עידית, אמא של טל.

טל גינדי / צילום: ירון גינדי
 טל גינדי / צילום: ירון גינדי

"לא רוצה להכנס למספרים"

את העסק שלה מפעילה גינדי, בתמיכת ההורים, במקביל לחייה כתלמידה מן המניין. עידית מציינת שלא רק שהדבר לא פוגע בלימודים, אלא "שמאז העסק הציונים שלה אפילו השתפרו". "אני מקדישה לעסק הרבה זמן בעיקר בעונה", אומרת טל ומסבירה: "כשיש את ימי המכירה יש יותר לחץ אבל זה לא בא על חשבון הלימודים, לא על חשבון חברות ומסיבות. אני עושה הכל וגם מנהלת עסק. זה לא מפריע לי".

מה השיטה שאת עובדת בה, מי קהל היעד?

"עד עכשיו עבדתי עם הדפסים מוכנים אבל בקולקציה הבאה שלי אני כבר אעצב את בגד הים ממש מההתחלה עד הסוף כולל בחירת הבד. בתחילת אוקטובר טסתי למילאנו לבחור את הבדים שאני מתכוונת לעבוד איתם. זה היה חשוב לי לראות אותם בעיניים לפני שאני מזמינה. העיצוב שלי הוא מאוד צבעוני ושמח, פונה לקהל יעד צעיר בעיקר".

מתי הבנת שמדובר בעסק רציני ולא בגימיק?

"כשהתחילו להגיע אלי לקוחות שהן לא החברות שלי וקרובי משפחה. כשהגיעה פתאום אשה אחת עם הבת שלה כדי לקנות בגד ים. מישהי שלא הכרתי קודם. אז הבנתי שזה מצליח".

עד כמה העסק מצליח מבחינה כלכלית?

"אני לא רוצה להיכנס למספרים" היא אומרת. "מרוויחים יפה. תעשה חשבון. בגד ים עולה בין 270-300 שקל. אני מוכרת כמה מאות בעונה". גם על השאלה כמה כסף הושקע בהקמת המותג, משפחת גינדי מעדיפה שלא לענות.

אבל בינתיים בתלמי מנשה, משפחת גינדי עורכת שיפוצים: בקרוב יוקם בבית המשפחה סטודיו עם כניסה נפרדת שישמש את העסק הגדל, כך הלקוחות לא ייאלצו לעבור דרך הסלון. "בעתיד אני מתכננת לפתוח חנות", אומרת טל. ובעתיד היותר רחוק? היא חושבת רגע, מחייכת ואז אומרת: "אולי רשת של חנויות".