עצרת או"ם החליטה: כל קשר של ישראל לירושלים בטל ומבוטל

קראה לסגת מהגולן • שורת החלטות אנטי-ישראליות התקבלה אתמול, לרבות קריאה להחרים פעילות ההתנחלויות במושב המסורתי של העצרת לציון הצבעת כ"ט בנובמבר • שגריר ישראל באו"ם: 71 חלפו מאז הצבעת או"ם, והפלסטינים עדיין באותו מקום

דני דנון / רויטרס
דני דנון / רויטרס

העצרת הכללית של או"ם החליטה אתמול (ו') שכל קשר של ישראל לירושלים בטל ומבוטל, קראה להחרים את פעילות ההתנחלויות והצהירה שישראל חייבת לסגת מרמת הגולן. ההחלטות התקבלו במושב המסורתי של העצרת לציון ההצבעה ההיסטורית של או"ם בכ"ט בנובמבר.

בסך הכל התקבלו שש החלטות אנטי-ישראליות, ריטואל שחוזר ונשנה כל שנה, כשנוסחי ההחלטות ממוחזרים כל פעם. 143 מדינות הצביעו בעד, 11 נגד ו-14 נמנעו.

על פי אחת מההחלטות, קראה העצרת "לכבד את הסטטוס קוו של המקומות הקדושים בירושלים, לרבות חראם אל שריף, ברוח הכתוב ובפועל". הנוסח אינו מתייחס לשם העברי, הר הבית.

על פי ההחלטה, "כל הפעולות שנקטה ישראל ככוח כובש להחלת חוקיה, שיפוטה והמינהל שלה על העיר הקדושה ירושלים הן בלתי חוקיות ולפיכך בטלות ומבוטלות ואין להן שום תוקף בכלל".

נוסח ההחלטה קורא לישראל "לחדול מיד מכל הצעדים הבלתי חוקיים והחד-צדדיים".

בהחלטה נוספת נאמר: העצרת מביעה דאגה עמוקה מהעובדה שישראל לא נסוגה מרמת הגולן, שאותה כבשה ב-1967, בניגוד להחלטות הרלוונטיות של מועצת הביטחון והעצרת הכללית".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון אמר: "71 שנה חלפו מאז ההצבעה באו"ם והפלסטינים עדיין נמצאים באותו מקום. הם בזבזו עשרות שנים בהפצת שנאה ומימון טרור ובחרו להישאר בעבר. ישראל ידעה להפוך לא כלום למשהו פלאי, למדינה שבה החופש מאפשר לפתח רעיונות גדולים".

השגריר הציב שלושה תנאים שיובילו לעידן אזורי חדש: "הכירו בישראל כמדינת העם היהודי; עצרו התשלומים למחבלים ולחינוך להסתה; בחרו בהנהגה שמחויבת לעם הפלסטיני".

על בימת העצרת הכללית חבש דנון כיפה ובירך את עם ישראל בפרק מתהילים.