תדיר-גן צברה הפסדים ברבעון השלישי: "נמצאת במו"מ מול נותני אשראי לדחיית פירעון ההלוואות"

המשקיעים בחברת התעשייה תדיר-גן, הנמצאת במצב עסקי מאתגר כבר תקופה ארוכה, לא ימצאו בשורה חיובית גם בדוחות הרבעון השלישי של 2018, שבו הגדילה משמעותית את הפסדיה, שהצטברו ל-13 מיליון דולר • המניה צללה ב-75% מתחילת השנה

ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי, מייסד ומנכ"ל קרן פימי / צילום: איל יצהר

המשקיעים בחברת התעשייה תדיר-גן , הנמצאת במצב עסקי מאתגר כבר תקופה ארוכה, לא ימצאו בשורה חיובית גם בדוחות הרבעון השלישי של 2018, שבו הגדילה משמעותית את הפסדיה, שהצטברו ל-13 מיליון דולר (לעומת הפסד של 1 מיליון דולר ברבעון המקביל).

מתחילת השנה הגיעו הפסדיה של תדיר-גן לכ-18 מיליון דולר, ולצד העמקת ההפסדים מפנים רואי החשבון שלה את תשומת לב המשקיעים להערכת החברה בדבר יכולתה לפרוע את התחייבויותיה. רואי החשבון מציינים, כי הנהלת החברה והדירקטוריון מעריכים שהמהלכים שננקטו בתדיר-גן, וכללו בין היתר תוכנית התייעלות בישראל, זכייה בפרויקטים, הבנות עם לקוחות ADB והפסקת התמיכה בה וכן הבנות עם נותן אשראי ועם בנקים בישראל, יאפשרו לחברה לפרוע את התחייבויותיה ולהמשיך את פעילותה בעתיד הנראה לעין.

תדיר-גן (Tadir gan), שנמצאת בשליטת קרן פימי של ישי דוידי, עוסקת בייצור, בעיבוד ובשיווק מכלולים מכניים עשויים אלומיניום ומגנזיום, רובם הגדול מיועד לתעשיית הרכב, ובחודש ספטמבר האחרון עדכנה על הקפאת הליכים לשותפות מוגבלת גרמנית שבבעלותה (ADB), בעקבות הפסדים תפעוליים כבדים.

מצבה העגום של תדיר-גן בא לידי ביטוי גם בתשואת מנייתה, שצללה ב-75% מתחילת השנה, ושלא בטובתה ניצבת בצמרת המניות בעלות התשואות הגרועות ל-2018 עד כה.

לצד שחיקה ניכרת בהכנסות, עוד עולה מהדוחות, כי לתדיר-גן יתרת הלוואה של קצת יותר מ-2 מיליון דולר שהיא נדרשת להחזיר ברבעון הראשון של 2019, וכי היא "נמצאת במו"מ מול נותני אשראי אחרים למיחזור הלוואות ודחיית מועד פירעונן. כמו כן, החברה מציינת כי היא קיבלה מכתב כוונות מנותני האשראי, שלפיו אין מניעה למתן אשראי לחברה חלף פירעון ההלוואות".

עוד עולה מהדוחות, בין השאר, כי תדיר-גן לא עומדת ביחס הון עצמי למאזן בהתאם להסכמי הלוואות עם הבנקים, מה שהעביר סכום של 4 מיליון דולר של יתרת הלוואות לזמן קצר, אולם להערכת החברה, "הבנקים לא ישנו את תנאי מסגרות האשראי וההלוואות של החברה".

לצד הדוחות עדכנה תדיר-גן כי הגיעה להסכמות (עוד לא סופיות) עם לקוח מהותי של ADB "בדבר הסדרת חוב כלפי החברה בגין תבניות ומוצרים שיוצרו על-ידי החברה עבור הלקוח, וכן בדבר ייצור מוצרים בעתיד על-ידי החברה עבור הלקוח".