ח. מר מסכמת רבעון של הפסדים כתוצאה מהפסקת פעילות בדרום אמריקה

חברת הפרויקטים רשמה ברבעון השלישי הפסד של יותר מ-13 מיליון שקל, המצטבר לסכום של 20 מיליון שקל מתחילתה של 2018 • זאת, אחרי תקופות רווחיות ב-2017, שאת כולה סיכמה בהפסד של פחות מ-3 מיליון שקל

ניר למפרט / צלם: איל יצהר
ניר למפרט / צלם: איל יצהר

חברת הפרויקטים ח. מר סיכמה את הרבעון השלישי של השנה בצורה שלילית למדי - הפסד של יותר מ-13 מיליון שקל, המצטבר לסכום של 20 מיליון שקל מתחילתה של 2018. זאת אחרי תקופות רווחיות ב-2017, שאת כולה סיכמה בהפסד של פחות מ-3 מיליון שקל.

לצד ירידה של 8% בהכנסות ברבעון, שהסתכמו ב-142 מיליון שקל, מר סבלה מירידה חדה ברווחיה הגולמיים והתפעוליים וכן רשמה עלייה בהוצאות המימון שלה, שיחד הובילו להפסד הגדול.

את עיקר ההפסד הרבעוני מייחסת מר להחלטה, מאוגוסט האחרון, להפסיק את הפעילות בתחום עבודות לתשתיות תקשורת בכמה מדינות בהן פעלה, בעיקר בדרום אמריקה. דירקטוריון מר נימק את ההחלטה ב"שינוי בתנאי השוק שאינו מצדיק את המשך פעילותה בתחום זה במדינות אלה". בסיכום רבעוני מייחסת מר הפסד של קרוב ל-10 מיליון שקל לפעילות מופסקת, המצטבר לכ-15 מיליון שקל מתחילת השנה, בעיקר בגין הפרשה לירידת ערך נכסים ועלייה בהוצאות מימון.

עוד מציינת בדוחות החברה, שבשליטת קרן פימי של ישי דוידי והיו"ר חיים מר, כי בעקבות ההחלטה על הפסקת הפעילות מר פועלת "להשלמות סופיות של כל הפרויקטים הקיימים ומסירתם ללקוחות, גביית חובות פתוחים וכיסוי ההתחייבויות במדינות אלה".

במבט קדימה החברה המנוהלת על ידי ניר למפרט מעריכה כי הפסקת הפעילות, שעיקרה צפוי להסתיים במחצית הראשונה של 2019, "תאפשר לשפר את ההתמקדות במנועי הצמיחה החדשים של החברה ובפריסה גאוגרפית מצומצמת יותר". במקביל החברה ממשיכה "במאמצי שיפור היעילות התפעולית".

צלילה של קרוב ל-40% שהציגה מנייתה מתחילת השנה, המשקפת למר שווי נוכחי של כ-190 מיליון שקל, יכולה לרמוז על העבודה שעוד נדרשת החברה לבצע כדי ליצור שינוי כיוון.

מר עוסקת בביצוע פרויקטים ואספקת שירותים בתחומי התקשורת, האבטחה והביטחון, ומחלקת את פעילותה לארבעה מגזרים. בסיכום רבעוני בלט לשלילה מגזר אתנה, בו מר מפתחת ומספקת מוצרים בתחום המודיעין, החקירה, הפינטק והגנת הסייבר - עם הפסדים שיותר מהוכפלו והגיעו לכ-4.5 מיליון שקל. זאת לצד שחיקה של כ-40% ברווחי מגזר גלובל (לכ-7 מיליון שקל), בו מר מתרכזת בפרויקטים של תשתיות תקשורת, ביטחון המולדת, הגנת סייבר ועוד.