הפקות המקור יקוצצו: בתאגיד נערכים להשקעה של 135-140 מיליון שקל באירוויזיון

זאת למרות החלטה להשקיע 120 מיליון שקל • כתוצאה מכך כבר השנה יקוצצו מהפקות המקור כ-15 מיליון שקל

נטע ברזילי באירוויזיון 2018 / צילום: רויטרס
נטע ברזילי באירוויזיון 2018 / צילום: רויטרס

תאגיד השידור הציבורי נערך להשקעה של כ-136-140 מיליון שקל בהפקת תחרות האירוויזיון - למרות התוכנית המקורית להשקיע 120 מיליון שקל. זאת לאחר שצוות האירוויזיון ששכר התאגיד הודיע כי לא יעמוד בתקציב של 120 מיליון שקל. כפועל יוצא מכך נערכים בתאגיד לקצץ כבר השנה כ 13-15 מיליון שקל מהפקות המקור ואף יידעו על כך את ארגוני היוצרים למיניהם.

לפני כשבוע אישרה מועצת התאגיד תקציב של 120 מיליון שקל לצורך הפקת האירוויזיון. מתוכה 70 מיליון יגיעו כהלוואה למשך 15 שנה מהממשלה. 40 מיליון שקל נוספים צפויים להגיע מהכנסות שונות סביב האירוע, והיתרה תמומן מתקציב התאגיד שעומד על 650 מיליון שקל בשנה.

שלא לייחוס מביעים היום (א') גורמים בתעשייה תמיהה על החריגה הצפויה בתקציב ומצרים על המחיר שיישלמו על כך היוצרים למיניהם. "ממילא השוק משווע לעוד כסף שיושקע ביצירה", אומר אחד הבכירים, "והסיבה שבגללה היוצרים כנראה לא מרימים קול על הקיצוץ בתאגיד, זה בגלל הפחד שאם הם יצעקו, ישתמע כאילו צריך לסגור את התאגיד - ומצבם יהיה יותר גרוע".

בתאגיד השידור "כאן" מגלגלים היום את האחריות לקיצוץ הצפוי בהפקות להחלטת הממשלה להעביר כסף לתאגיד בצורת הלוואה ולא כמענק. בתגובה נמסר מהתאגיד כי "בשונה ממדינות שאירחו את האירוויזיון בעבר, בישראל הוחלט כי כל תקציב ההפקה יושת על התאגיד, והמדינה לא תשתתף במימון אירוח האירוויזיון. התאגיד נערך בהתאם ובוחן את המקורות התקציביים לכך".