דרמה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק צנח בכ-4% בצל התפוגגות אפקט טראמפ-שי

המדדים המובילים נסחרו היום תחת לחץ לאחר העליות אתמול • מדד הפחד זינק בכ-26% • מדד S&P 500 איבד מעל ל-3% • התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדה ל-2.91% • מניות הבנקים צנחו • באירופה, מדד הדאקס ננעל בירידה של 1.1%, הקאק ירד 0.8%

וול סטריט IBM /  צילום: Reuters, Brendan McDermid
וול סטריט IBM / צילום: Reuters, Brendan McDermid

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים. 

 

23:00

המסחר בארה"ב ננעל הערב בירידות חדות: נאסד"ק  נפל בכ-4% ו-S&P 500  ודאו ג'ונס  איבדו יותר מ-3%. מדובר בצניחה החדה ביותר בבורסה האמריקאית מאז הירידות באוקטובר האחרון. 

מניות הבנקים הובילו את הירידות: סיטיגרופ ג'י.פי מורגן צ'ייס Citizens Financial מורגן סטנלי , ריג'נס פייננשל  . Capital One  נפלו בחדות היום. 

22:30

מדד נאסד"ק  יורד בשעה זו ביותר מ-3.5%. S&P 500  מאבד כמעט 3% ודאו ג'ונס  כ-2.5%. מדד הפחד מזנק בכ-25%.

התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים יורדת ל-2.91%.

מניית אפל  נופלת במעל ל-4%. 

22:00

מניות הבנקים מובילות את הירידות במדדים. תעודת הסל SPDR S&P Bank  נופלת במעל ל-4.5%. סיטיגרופ  וג'י.פי מורגן צ'ייס  צונחות בכ-4%. Citizens Financial מורגן סטנלי , ריג'נס פייננשל  יורדות בכ-5%. Capital One  מאבדת כ-5.5%.

21:00

גם בשעה זו המדדים המובילים בארה"ב נסחרים בירידות חדות. כך, מדד נאסד"ק  נופל בכ-3%, דאו ג'ונס  ו-S&P 500  יורדים בכ-2.5%. מדד הפחד מזנק בכ-25%.

19:30

גובר הלחץ על המדדים המובילים בוול סטריט על רקע הספקות בקרב המשיקים בנוגע למהימנות של "הפסקת האש" בין ארה"ב לסין, עליה הצהירו המנהיגים במפגש הפסגה G-20 בסוף השבוע האחרון. 

גורמים בממשל האמריקאי אמרו כי ארוכה הדרך להשגת הסכם סחר בין המדינות ובכך גוברת העצבנות בשווקים. מדד הנאסד"ק  צונח 3%, הדאו ג'ונס  יורד 1.9% ומדד S&P 500  מאבד 2%. מדד הפחד (VIX ) מנתר ב-16%. בתוך כך, התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים יורדת ל-2.93%.

"השוק מעריך מחדש אם קרה משהו מוחשי במפגש הפסגה של טראמפ ושי", אמר ברנט שוטה, אסטרטג של Northwestern Mutual Wealth Management. "השוק מעוניין בצעדים קונקרטיים ולא רק בהצהרת כוונות להורדת תעריפים". לדבריו, הצהרתו של טראמפ בתחילת השבוע כי סין הסכימה לצמצם ולהסיר מכסים על רכבים אמריקאים הוכחשה על ידי היועץ הכלכלי של הבית הלבן, לארי קודלו.

מניית אפל יורדת 3%, המניות פדקס  ו-UPS  צונחות ביותר מ-6% לאחר שבנק ההשקעות מורגן סטנלי הוריד את מחיר היעד לשתי החברות. 

18:35

המסחר בוול סטריט מתנהל תחת לחץ, כאשר המדדים מאבדים כ-1% על רקע הספקות בנוגע לסיום מלחמת הסחר. מדד הנאסד"ק יורד 1.1%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.8% ומדד S&P 500 יורד 0.8%. התשואות על האג"ח האמריקאי יורדות מתחת ל-3%, והדולר נחלש מול סל המטבעות.

באירופה המדדים ננעלו בירידות, מדד הדאקס ננעל בירידה של 1.1%, הקאק ירד 0.8% והפוטסי הבריטי איבד 0.5%.

 

16:55

בורסות וול סטריט נסחרות בירידות שהתגברו לעומת הפתיחה, וזאת כאשר התשואה על האג"ח של ממשלת ארה"ב יורדות מתחת ל-3%, מה שמשקף את החשש מפני עמידות הפסקת האש שהושגה במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין.

מדד הנאסד"ק יורד 0.7%, הדאו ג'ונס יורד בשיעור דומה ומדד S&P 500 משיל 0.6%.

ראש המועצה הלאומית לכלכלה, לארי קודלו, אמר היום כי הסכם בין סין לארה"ב נע בכיוון הנכון, אך העלה את האפשרות כי עסקה שכזו כלל לא תושג. הדברים הללו נאמרים בהמשך להתבטאות שלו אתמול, כאשר גילה "אופטימיות זהירה" ואמר כי הוא ראה "כימיה אמיתית" בפגישה של טראמפ ושי בפסגת G-20 בארגנטינה.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו בירידות קלות לאחר העליות שנרשמו אתמול ברקע ל"הפסקת אש" בנוגע למלחמת הסחר. מדד הנאסד"ק מאבד 0.3% בפתיחה, הדאו ג'ונס יורד בשיעור דומה ומדד S&P 500 משיל 0.2%.

מניית אפל יורדת 2%, פייסבוק מטפסת 0.2%, אינטל מאבדת 2.2%, בנק אוף אמריקה יורדת 1.4%, פייזר מטפסת 0.4%. 

16:00

מדד המחירים ליצרן בגוש האירו עלה מעבר לצפוי בחודש אוקטובר האחרון, וזאת על רקע העלייה בעלויות האנרגיה, כך לפי הסוכנות לסטטיסטיקה האירופית. מדד המחירים בקרב 19 מדינות האיחוד עלה ב-0.8% ב-12 החודשים האחרונים, לעומת תחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.5% בלבד.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בירידות שהתמתנו לקראת הפתיחה. החוזים על מדד הנאסד"ק יורדים 0.4%, החוזים על מדד דאו ג'ונס יורדים 0.34%.

12:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בירידות שערים, כאשר מדד הדאקס מאבד 0.5%, הפוטסי יורד 0.3% והקאק הצרפתי יורד 0.46%.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות בפתיחת המסחר. הנפט קופץ 1.9% ונושק ל-54 דולרים לחבית, כאשר גוברת הערכה כי מפיקות הנפט החברות בקרטל אופ"ק יסכימו על קיצוץ קצב ההפקה.

פטריק לאנג, ראש תחום המניות ואסטרטגיית ההון הגלובלית ביוליוס בר מציין כי התוצרים של וועידת G-20 חיוביים ותומכים בתחזית של יוליוס בר לראלי סוף שנה שצפוי בשווקי המניות בעולם. לדבריו, בעקבות העובדה שלא הושגה הסכמה לגבי היקף הרכישה של מוצרים אמריקאיים על ידי סין, "הפסקת האש" שהוכרזה תתקבל בצורה חיובית בשווקי המניות, בזמן ששני הצדדים נמנעים מהתרחיש הגרוע ביותר עבורם. בנוסף לכך, לאנג מציין כי ניכר ששני הצדדים נמצאים על המסלול להגעה לפתרון במהלך השנה הבאה. לאנג מסכם שבשילוב התגובות היוניות של הפד בשבוע שעבר ונתוני העונתיות של דצמבר-ינואר, יש תמיכה ברורה לתחזית של יוליוס בר לראלי סוף שנה בשווקי המניות.

10:30

המסחר בבורסות אירופה נפתח, והוא מתנהל במגמה מעורבת. המדד היחיד שרושם עליות הוא מדד פוטסי  הבריטי, שמוסיף לערכו כרבע אחוז. המדדים דאקס  וקאק  יורדים באותו שיעור, 0.38%, וגם המדדים הכלל אירופיים, סטוקס 600  ויורונקסט , מאבדים מערכם. 

באסיה שינה מגמה והצטרף לעליות גם מדד הונג קונג הנג סנג  שהמסחר בו יסתיים בקרוב. שאר המדדים באסיה ננעלו בירידות. מדד ניקיי  איבד עם תום המסחר 2.39%, מדד קוספי  איבד 0.82% ובבורסה האוסטרלית ננעל מדד ASX 200  בירידות של 1.01%. 

09:20

 

המגמה המעורבת בשוקי אסיה נמשכת, ומדד ניקיי  היפני מעמיק את הירידות לכ-2.5%. מדדים נוספים מאבדים מערכם: הונג קונג הנג סנג  יורד 0.28%, קוספי  הקוריאני יורד 0.82% המדד האוסטרלי ASX  מאבד 1.01%. מדד שנחאי  לעומתם מוסיף לערכו 0.42%. 

06:30

המסחר בשוקי אסיה מתנהל במגמה מעורבת הבוקר בזמן שהתחושות האופטימיות על רגיעה במלחמת הסחר של ארה"ב וסין מתפוגגות, מדד הנג סנג  יורד, הניקיי  מאבד מעל 1% ואילו בסין, מדד שנחאי  עולה.

מניות ניסאן  יורדות בעקבות דיווח כי הדירקטוריון יHפגש היום לדון במינוי מחליף ליו"ר קרלוס גוהן שנעצר ביפן.

בוול סטריט אמש, המסחר ננעל בעליות שערים חדות כאשר כל המדדים עלו מעל 1%.

מחיר הנפט  עלה אתמול לרמת 53.20 דולר לחבית על רקע דיווחים על הסכם רוסי-סעודי לקיצוץ התפוקה.

הדולר אינדקס (DXY) התחזק מול סל המטבעות הנבחרים.