פורטיסימו חיסלה השקעתה בקורנית דיגיטל במכירה של כ-70 מיליון דולר; מימושיה ב-7 שנות השקעה מסתכמים בקרוב ל-300 מיליון דולר

קרן הפרייבט אקוויטי מכרה אתמול את יתרת מניותיה בחברה - 9% • ההשקעה המקורית ביצרנית מערכות הדפוס הדיגיטליות בשנת 2011 עמדה על כ-19 מיליון דולר בלבד • יובל כהן מפורטיסימו יישאר כיו"ר קורנית לפי שעה

יובל כהן פורטיסימו / צילום:שלומי יוסף
יובל כהן פורטיסימו / צילום:שלומי יוסף

קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו חיסלה את השקעתה בקורנית דיגיטל ברווח גדול. הקרן מכרה אתמול (ב') את יתרת מניותיה בחברה - כ-3.1 מיליון מניות, שמהוות 9% מהון המניות בקורנית. מחיר המניה בעסקה זו טרם דווח, אך בהנחה שהוא דומה למחיר הנעילה של המניה אתמול בנאסד"ק, כ-22.3 דולר, הרי שמדובר במכירה בהיקף של כ-70 מיליון דולר. בכך מסתכמים מימושי המניות של פורטיסימו בקורנית לאורך השנים בקרוב ל-300 מיליון דולר, כאשר ההשקעה המקורית של הקרן בחברה בשנת 2011 עמדה על כ-19 מיליון דולר בלבד.

החתמים שליוו את המכירה של מניות פורטיסימו כעת היו ברקליס וסיטיגרופ.

פורטיסימו, קרן הפרייבט אקוויטי בראשותו של יובל כהן, הוקמה ב-2003 וההון המנוהל בה עומד על מיליארד דולר. בין האקזיטים הבולטים בקרן אפשר לציין את סודהסטרים ונור מקרופרינטרס. כהן הוא יו"ר קורנית מאז אוגוסט 2011, ויישאר בתפקיד גם לאחר מכירת המניות, כפי שהיה בסודהסטרים, בה נשאר היו"ר לאורך 4 שנים לאחר שפורטיסימו מימשה את ההחזקות בחברה. נזכיר, שסודהסטרים צפויה להפוך בקרוב לחלק מפפסיקו שרוכשת אותה תמורת 3.2 מיליארד דולר; פורטיסימו השקיעה בסודהסטרים ב-2006 כ-12 מיליון דולר, ומכרה את ההחזקות בה לאורך השנים ב-223 מיליון דולר.

קורנית, בניהולו של רונן סמואל, נסחרת בנאסד"ק בשווי 767 מיליון דולר. החברה מייצרת מערכות דפוס דיגיטליות להדפסה על בדים ופרטי טקסטיל שונים.

המספרים של פורטיסימו וקורנית
 המספרים של פורטיסימו וקורנית

"מכרנו את ההחזקה ברגשות מעורבים"

במכתב ששלח היום כהן לעובדי קורנית, הוא כתב כי "השקענו בקורנית ב-2011 ועבדנו עם ההנהלה לבנות חברה מדהימה. כקרן פרייבט אקוויטי, המנדט שלנו הוא לבנות חברות, ולאחר שהן ציבוריות - לצאת מההשקעות בהן. מכרנו את ההחזקה שלנו ברגשות מעורבים. אנחנו מאמינים בלב שלם שקורנית תמשיך לייצר מהפכה בתעשיית ההדפסה על טקסטיל". כהן הוסיף שקורנית נמצאת במיצוב הטוב ביותר שלה, בהקשר של מוצרים, יחסים עם לקוחות אסטרטגיים וצוות ההנהלה. "היינו שמחים להמשיך ולהחזיק במניות שלנו כשהחלום שלנו בנוגע לחברה הופך למציאות", כתב כהן והדגיש בפני העובדים שיישאר יו"ר החברה: "אני מצפה להמשיך להיות מעורב באופן אישי בהמשך ההצלחה של החברה".

פורטיסימו החזיקה ב-69.6% ממניות קורנית עד להנפקה הראשונית שלה בוול סטריט באפריל 2015, ובעקבות ההנפקה דולל חלקה של הקרן לכ-52%. בינואר 2017 ניצלה פורטיסימו את העלייה החדה במניית קורנית ומכרה כשליש מהחזקתה בה, בעסקה של כ-90 מיליון דולר ולפי מחיר של 16.5 דולר למניית קורנית. ארבעה חודשים מאוחר יותר ביצעה הקרן מימוש נוסף בקורנית תמורת כ-90 מיליון דולר נוספים, כשמכרה מניות לפי מחיר של 20.6 דולר למניה וירדה להחזקה של כ-13%. לפני מספר חודשים מכרה פורטיסימו עוד חלק מהחזקותיה, וכאמור אתמול מימשה את יתרת ההחזקה, 9% מהון המניות של קורנית.

בראיון ל"גלובס" לפני כשלושה חודשים, נשאל כהן מכיוונה של מי מחברות הפורטפוליו של פורטיסימו יגיע המימוש המוצלח הבא, והשיב: "קשה לדעת, כולם היו בניי. אני יכול להגיד שמהחברות היותר ותיקות אצלנו, כמובן שישנה קורנית דיגיטל מהקרן השנייה שלנו, חברה מדהימה שבה יש לנו עדיין 14% אחרי שהחזקנו 70% לפני ההנפקה. מהקרן השלישית יש לנו את פריוריטי סופטוור שהיא חברה צומחת עם פוטנציאל גדול מאוד.

"היא מספקת תוכנת ERP לניהול בתי עסק קטנים ובינוניים, שולטת בשוק הישראלי עם 9,000 בתי עסק לקוחות. כשנכנסנו לפני 4 שנים, כמעט כל המכירות שלה היו בישראל, היום 30% בחו"ל - הצלחה גדולה. בקרן הרביעית קשה עדיין לדעת, אבל יש כמה חברות מאוד מבטיחות", אמר אז. היום העריך כהן כי פריוריטי סופטוור תייצר לפורטיסימו אקזיט מוצלח "לפחות כמו קורנית. זאת חברה מדהימה", לדבריו.