רשת: לא לאפשר לקשת לשדר את התוכנית החדשה של יורם זק וארז טל באפיק 22

האם רשת מנסה להקשות על השקת התוכנית החדשה של יורם זק וארז טל שצפויה לעלות בקשת במהלך החודש הקרוב? ל"גלובס" נודע כי רשת פנתה לאחרונה למשרד התקשורת, להוט ול-yes בדרישה שלא לאפשר לקשת שימוש באפיק 22, שעד לפני שנה היה של ערוץ 2 שפוצל

ארז טל / צילום: תמר מצפי
ארז טל / צילום: תמר מצפי

האם רשת מנסה להקשות על השקת התוכנית החדשה של יורם זק וארז טל שצפויה לעלות בקשת במהלך החודש הקרוב? ל"גלובס" נודע כי רשת פנתה לאחרונה למשרד התקשורת, להוט ול-yes בדרישה שלא לאפשר לקשת שימוש באפיק 22, שעד לפני שנה היה של ערוץ 2 שפוצל.

ברשת מתנגדים לכך שהמדינה תאפשר כעת לקשת לשדר בערוץ 22 במקביל לתוכניות שמשודרות בערוץ הנוכחי שלה - 12. בעבר, נציין, לא התאפשר שימוש באפיק זה כמלווה לשידורי התוכנית "האח הגדול" ששודרה על-ידי רשת. הסיבה היא שברשת מאמינים שלאפיק 22 ערך כספי גבוה תודות להשקעות בסך מיליוני שקלים שהיא וקשת השקיעו בעבר. החוק הכיר בהשקעה הזאת לאורך השנים, וכיום הוא כולל פירוט של סוגי הערוצים והשידורים שלא ניתן לשדר באפיק כדי למנוע מערוצים מתחרים לקטוף את פירות ההשקעה כאמור. 

החוק קבע בעבר כי האפיק לא יופעל במשך 3 שנים. אלא שרשת וקשת הציגו עמדה משותפת לפיה יש להחשיך את הערוץ למשך שנה בלבד, ובסופו של הדבר הרגולטור החליט על 4 חודשים. 

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני כמה חודשים פנתה קשת להוט ול-yes כדי שיקצו לה ערוץ שממנו תשודר תוכנית הריאליטי החדשה של זק וטל. בקשת שומרים בסודיות רבה על הפרטים ונמנעים מלמסור לגבי התוכנית פרטים, גם לאנשים שהגיעו לאודישנים וגם לגורמים מסחריים שאיתם בוחנים אפשרויות לשיתופי-פעולה פוטנציאליים. מה שכן ידוע בשלב זה הוא שקשת מקימה לצורך התוכנית עיר בדרום, שממנה ככל הנראה יועברו שידורים ישירים 24/7. 

קשת ורשת בחרו שלא להגיב לדברים.