גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפגישה עם רונאל פישר שפרחה מזיכרונו של אלון חסן, איכוני הטלפון ואישור היציאה מהבית

לפני כחודשיים העיד אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, כי אחרי שעו"ד רונאל פישר הציע לו שיסגור את התיקים נגדו בתמורה לשוחד, הוא הקליט את כל פגישותיהם ומסר את כל ההקלטות למשטרה ● סנגורי פישר טוענים כי חסן הסתיר קיום פגישה נוספת בין השניים, שממנה עולה כי דווקא חסן הוא שיזם את הצעת השוחד ● חסן הכחיש את קיום הפגישה, אך איכוני הנייד שלו מוכיחים אחרת

אלון חסן ורונאל פישר / צילום: רפי קוץ
אלון חסן ורונאל פישר / צילום: רפי קוץ

התיעוד המצולם של הפגישות שקיימו עו"ד רונאל פישר ואלון חסן, לשעבר יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד והעד המרכזי במשפטו של פישר, התפרסם כבר לפני מספר שנים, ופרסומו עורר סערה גדולה. חסן תיעד את פישר במספר הזדמנויות, שבהן נראה ונשמע פישר כמי שמציע לו לכאורה לפעול לסגירת התיקים המתנהלים נגדו על-ידי תשלום שוחד בסך של 150 אלף דולר לחוקרי המשטרה הרלוונטיים.

פישר מואשם בלקיחת שוחד בתמורה לסגירת חקירות משטרתיות ו/או מסירת מידע על חקירות לנחקרים. ברור לחלוטין כי ההקלטות של פגישות פישר-חסן הן "ראיות הזהב" בתיק פישר. לכל הפחות מדובר בראיות המשמעותיות ביותר שיש לפרקליטות המדינה בנוגע לאישום המרכזי בתיק ולעניין דפוס פעולתו של פישר, המואשם בהתנהלות דומה גם עם לקוחות נוספים שלו.

אלא שכעת מתברר כי בין פישר לבין חסן התקיימה ככל הנראה פגישה נוספת, שעליה לא דיווח חסן, ושתיעודה לא הועבר למשטרה ולא נצפה מעולם. דוח המפרט את איכוני הטלפון הנייד של חסן בתקופה הרלוונטית מראה כי יו"ר הוועד לשעבר שהה בבניין שבו שוכן משרדו של פישר בתאריך שלא דווח למשטרה.

לטענת צוות ההגנה של פישר, חסן לא סיפר על קיום הפגישה האמורה ולא מסר את התיעוד שלה לחוקרי מח"ש, מכיוון שמדובר בפגישה שלא מתיישבת עם גרסתו לאירועים. לטענתם, בפגישה זו חסן הוא שהעלה בפני פישר את הרעיון כי ישלם באמצעות עורך הדין המפורסם שוחד לשוטרים בתמורה לסגירת התיק נגדו. לטענת ההגנה, פישר הסכים לכך כי ראה בכך הזדמנות לגבות מחסן את שכר-טרחתו שטרם שולם. חסן מכחיש זאת מכל וכל.

הגרסאות והשאלות

שתי פגישות מדווחות

הכרוניקה של הפגישות בין חסן לפישר עלתה בבית המשפט לפני כחודש וחצי, בעת חקירתו הנגדית של חסן על-ידי סנגוריו של פישר, עורכי הדין עמית בר ואלי פרי. לגרסתו של חסן, ב-8 או ב-9 ביוני 2014 הוא נפגש עם פישר והבין כי הלה מנסה לסחוט אותו. מיד לאחר מכן הוא פנה לעו"ד בני כץ, שייעץ לו להקליט את כל הפגישות הבאות עם פישר. "אחרי הפגישה עם בני כץ, שהנחה אותך להקליט את כל הפגישות - הכול היה מוקלט?", שאל עו"ד בר, ונענה על-ידי חסן: "כן... לאחר השיחה עם בני הפגישות (עם פישר, מ' ב') היו מתועדות".

לדברי חסן, הפגישה הבאה בינו לבין פישר נערכה ב-15 ביוני 2014. באותו היום פנו עו"ד כץ וחסן לחוקרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) וסיפרו להם על מעלליו של פישר, כשהם מצוידים בהקלטה של הפגישה שערך חסן עם פישר באותו יום. בהמשך, וכשבאמתחתו מזוודה עמוסת מזומנים, שלחו חוקרי מח"ש את חסן לפגוש את פישר ולהעביר לו את הכסף שהתבקש על-ידו בתמורה לסגירת התיקים. חוקרי מח"ש תיעדו את מסירת המזוודה לפישר ומיהרו לעצור את עורך הדין המוכר.

לטענת צוות ההגנה, ב-11 ביוני 2014 התקיימה פגישה נוספת בין חסן לפישר. כלומר, פגישה זו התקיימה בין הפגישה שבה הבין חסן, לטענתו, כי פישר מנסה לסחוט ופנייתו לעו"ד כץ, לבין הפגישה שהתקיימה ב-15 ביוני, שהיא לטענת חסן הפגישה הראשונה שערך עם פישר לאחר פנייתו לעו"ד כץ ולכן גם הראשונה להיות מתועדת.

מדוח האיכונים למכשיר הטלפון הסלולרי של חסן, שנחשף בשבוע שעבר, עולה כי בניגוד לדבריו, הוא נפגש ככל הנראה עם פישר גם ב-11 ביוני 2014, פעם אחת נוספת לפני שפנה למח"ש.

לקראת תחילת שלב ההוכחות במשפט, פרקליטות המדינה מסרה לצוות ההגנה של פישר את ההקלטות שסיפק להן בזמנו חסן. תיעוד של הפגישה האמורה לא נמסר.

"אני רוצה לעשות סדר בראש"

במהלך עדותו וכפי שעולה גם מהמזכרים של חוקרי מח"ש שנכתבו בזמן אמת, חסן טען כי הפגישה היחידה שערך עם פישר לאחר הפגישה שבה הבין כי האחרון מנסה לכאורה לסחוט אותו, הייתה הפגישה שנערכה ב-15 ביוני 2014, מספר שעות לפני שנפגש עם חוקרי מח"ש בחניון של ה"סינמה סיטי" כדי לדווח על מעלליו של פישר.

במהלך החקירה הנגדית ביקש ביקש בא-כוחו של פישר, עו"ד בר, להתעכב על מה שלטענת חסן היה התיעוד הראשון של פגישותיו עם פישר - הפגישה שנערכה ב-15 ביוני 2014. עו"ד בר טען כי מתוכנה של פגישה זו ניתן להבין כי השניים כבר דיברו באופן ספציפי על סגירת התיקים נגד חסן. זאת, למרות שחסן דיווח כי בפגישתם ב-8/9 ביוני הוא רק נתן "אור ירוק" לחסן לרעיון סגירת התיקים, אך לא דיבר על חקירה ספציפית.

עו"ד בר ציין כי בפגישת ה-15 ביוני דיברו חסן ופישר על אחת החקירות בעניינו של חסן, שכונתה בפיהם "עניין הבוררות", וביחס אליה אמר חסן בהקלטה: 'אני רוצה לעשות סדר בראש'". עו"ד בר פנה לחסן בהקשר זה: "יש בעיה. שאלו אותך במח"ש וכאן בחקירה הראשית, 'מה היה בפגישה הראשונה שלך עם פישר (8/9 ביוני - מ' ב') שבה (הוא) הציע לסגור את התיק', ואתה אמרת שנתת לו אור ירוק למזער נזקים. לא אמרת שדיברת אתו על עניין 'הבוררות'". 

חסן השיב: "אין הקלטה שהסתרתי. אני אומר בוודאות שלא הייתה שום פגישה שלי עם פישר שלא הקלטתי אחרי שישבתי עם בני (עו"ד כץ, מ' ב') והוא הנחה אותי להקליט".

עו"ד בר הקשה: "איך אפשר 'לעשות סדר' בעניין שלא דיברו אתך עליו עד אז? או שאתה מעלים מאיתנו הקלטה - או שכל מה שסיפרת על הפגישה לא נכון".

בתגובה השיב חסן כי ייתכן שעל עניין הבוררות שוחח עמו פישר כבר בפגישת ה-8/9 ביוני שערך עמו לפני שהחל לתעד את כל הפגישות - אותה פגישה שבעקבותיה פנה לעו"ד כץ.

אישור מהמשטרה לצאת מהבית

במועד שבו התקיימה ככל הנראה הפגישה הנוספת בין חסן לפישר, 11 ביוני 2014, שהה חסן במעצר-בית בשל החקירות שנוהלו בעניינו (שתיים מתוך ארבע חקירותיו של חסן הבשילו לכדי כתב אישום, שממנו זוכה חסן זיכוי מהדהד בבית המשפט המחוזי בבאר-שבע. ערעור חלקי של המדינה על זיכויו של חסן תלוי ועומד בימים אלה בפני בית המשפט העליון). כבר בחקירתו הנגדית ניסה צוות ההגנה של עו"ד פישר לרענן את זיכרונו של חסן ולהראות לו שפגישה נוספת אכן התקיימה ב-11 ביוני 2014, למרות מעצר-הבית שבו שהה.

ההגנה הציגה לחסן בחקירתו הנגדית פנייה של עורכת דין ממשרדו של פישר למשטרת ישראל מ-11 ביוני יום, שבו היא מבקשת לאשר לחסן "יציאה מהבית לצורך היוועצות עם עורכי דין". במסגרת הפנייה נכתב: "נקדים תודה לקבלת הסכמתכם שמר חסן יתייצב במשרדנו, ברחוב בן-גוריון 1, מגדל ב.ס.ר 2, בני-ברק, היום (11.6.2014) בשעה 15:00, לצורך מתן ייעוץ משפטי בנושאים השונים בהם משרדנו מייצג את מר חסן. לצורך כך, הואיל ומר חסן מגיע משדוד, נבקש כי תתירו לו לצאת את ביו בשעה 14:00 ולשוב לביתו עד השעה 17:30". בתחתית אותו מכתב מופיע בכתב-יד האישור שניתן על-ידי המשטרה לקיום הפגישה, עוד באותו יום.

כשהציג עו"ד בר לחסן את המכתב המדובר, השיב חסן: "יכול להיות שיש מכתב, אבל לא הייתה פגישה (עם פישר, מ' ב'). חד-משמעית, הקלטתי את כל הפגישות אחרי (שנפגשתי, מ' ב') עם בני כץ... זה לא מעיד על כלום. היו הרבה פעמים שקבעו איתי וביטלו. אני אומר לך בוודאות שהמסמך הזה לא מעיד על כלום... להגיד שלא הקלטתי (את הפגישה ב-11 ביוני, מ' ב') או שהקלטתי והסתרת, זה מוגזם".

ההגנה דורשת: איכוני טלפון

בהמשך להתעקשותו של חסן כי לא יכול להיות שהתקיימה פגישה בינו לבין פישר שלא תועדה, ביקשו סנגוריו של פישר לקבל לידם את איכוני הטלפון הנייד של חסן, לאחר שהוא בעצמו זרק זאת לחלל האוויר כאפשרות. הפרקליטות התנגדה לכך, אך שופט המחוזי בירושלים, משה סובל, לא קיבל את עמדתה והורה להעביר את איכוני הטלפון הנייד של חסן לעיונו של צוות ההגנה.

בשבוע שעבר קיבל לידו צוות ההגנה את דוח האיכונים לטלפון של חסן ומיהר לעדכן בכך את בית המשפט. האיכונים חושפים כי ב-11 ביוני 2014 שהה חסן בשעה 14:13 בביתו שבאשדוד, אך שכבר מהשעה 15:39 הוא שהה במגדלי ב.ס.ר - שם ממוקמים משרדיו של פישר - וכן בשעה 16:04 אחר-הצהריים. כלומר, הוא שהה במגדלים שבו היו ממוקמים משרדיו של פישר כחצי שעה לפחות. בשעה 16:51 אוכן הטלפון של חסן באזור לה גווארדיה, ובשעה 19:05 הוא כבר שהה בחזרה באשדוד.

ההגנה תחקור את חסן שוב?

חשיפת האיכונים נדמית להיות ראיה משמעותית בתיק, מאחר שהיא מוכיחה לכאורה כי נערכה פגישה בין פישר לחסן שעליה האחרון לא דיווח למשטרה; אולם ייתכן כי השפעתה מבחינה אופרטיבית בכל זאת לא תהיה גדולה.

מצד אחד, עולה כי חסן קיים ככל הנראה עם פישר פגישה נוספת, והכחיש את קיומה. עובדה זו כשלעצמה מעלה ספק באשר לאמינות גרסתו הכוללת של חסן בעדותו, ויכולה לפגום במשקל שייחס לה השופט סובל בהכרעת הדין.

מצד שני, בשלב זה אין כל ידיעה לגבי תוכן הפגישה הנוספת, וטענות ההגנה, כאילו מפגישה זו עולה כי חסן הוא שיזם את הצעת השוחד, לא נתמכות בראיות כלשהן. מול טענות ההגנה שאינן נתמכות בראיה כלשהי, ניצבות הקלטות של פישר המציגות תמונה יחסית ברורה, ממנה יהיה קשה לו לחמוק. 

בהמשך לכך עולות שאלות נוספות - מה גרם לחסן להכחיש את קיומה של הפגישה, אם אכן זו התקיימה? האם הפגישה תועדה? אם הפגישה לא תועדה - האם זה נעשה בכוונת מכוון של חסן שלא רצה שייוודע תוכן השיחה? ואם היא תועדה - לאן נעלם התיעוד?; ועוד.

מה האפשרויות של צוות ההגנה של פישר כעת? הם יכולים להגיש לבית המשפט בקשה לחקור שוב את חסן ולנסות לעמת אותו עם הממצאים החדשים, אולם לא בטוח שכדאי להם לעשות כן. עדותו של חסן, בכללותה, לא עשתה שירות טוב לגרסת ההגנה. חסן העיד באופן רהוט, דיבורו היה סוחף, וניכר כי הוא ידע לנצל היטב את הבמה שניתנה לו בזמן עדותו על-מנת להעביר את מסריו וגרסתו. ייתכן כי מתן הזדמנות לחסן "לתקן" את עדותו דווקא תשרת את הפרקליטות ולא את פישר.

חסן: "טענת פישר - אומללה" 

אלון חסן מסר בתגובה: "אני לא ראיתי את האיכונים של הפגישות שהיו לי עם פישר, ולא ידוע לי מה הם הממצאים. אני עומד על כך בתוקף שכל הפגישות שלי עם פישר אחרי הפגישה אצל עו"ד כץ הוקלטו, ולא הייתה שום סלקציה והבחנה בין ההקלטות. אני בטוח שאחרי שאראה את האיכונים, אעשה סדר בדברים.

"הרעיון להביא איכונים היה שלי, כך שלא יעלה על הדעת שאני אשקר. הטענה של פישר שבתאריך זה אני זה שהצעתי לו לשחד קציני משטרה, היא טענה אומללה. בהקלטות שבהן פישר הוקלט, אני אומר לו בכמה הזדמנויות את הדברים הבאים: 'אני מטומטם כשבזמנו הצעת לי לסגור את התיקים, אני לא הקשבתי לך', ופישר אישר את הדברים. בהזדמנות נוספת אני אומר לו: 'אפשר לשלם ולסגור את הכול כמו אז?', והוא השיב בשלילה. הצעות אלה לא היו רק אליי, אלא גם לאחרים שאין לי שום קשר אליהם ומעולם לא דיברתי או ראיתי אותם.

"בזמן שהייתי עצור, ופישר הכין את רעייתי לחקירה שאליה הוזמנה, הוא אמר לה את הדברים הבאים: 'אם אלון היה שומע לי, לא היינו מגיעים למצב הזה, ואני מאוד מקווה שישמע לי כשיצא החוצה'. אז לבוא היום ו'להיתפס' על פגישה שהייתה ב-11.6 או לא, זה לא לעניין".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "מטבע הדברים, משלא השמענו התייחסות בפני בית המשפט, לא נוכל להתייחס במסגרת שאילתה עיתונאית". 

רקע: המזימה שרקחו מלכה ופישר והמלכודת של חסן

רונאל פישר מואשם כי קשר קשר עם קצין המשטרה לשעבר, ערן מלכה, במסגרתו העביר האחרון לעורך הדין המוכר, שלא כדין, באמצעות ערוץ תקשורת סודי שקיימו ביניהם, מידע מחקירות סמויות וגלויות אודות לקוחות ומכרים של פישר. מידע זה הועבר בחלקו - לפי האישום - לצדדים שלישיים בעבור תשלום, בו התחלקו פישר ומלכה, או בתמורה לכך שישכרו את שירותיו המשפטיים של פישר.

לפי כתב האישום, בתחילת שנת 2014 הדליף מלכה, שהיה קצין משטרה בלהב 433, לפישר כי מתנהלת חקירה סמויה נגד אלון חסן. בהמשך לכך, נטען, פישר זימן את חסן לפגישה במשרדו והציע לו שבתמורה לסכום כסף מסוים, הוא ידאג שהחקירה אודותיו לא תבשיל.

לאורך כל שהותו של חסן במעצר, כפי שעולה מכתב האישום, החליפו ביניהם ע', מזכירתו של פישר, ומלכה תכתובות וואטסאפ בנוגע לחקירתו והארכת מעצרו של חסן. עוד נטען בכתב האישום כי לאחר ששוחרר חסן מהמעצר, נפגש עמו פישר פעם נוספת והתרה בפניו כי לו היה נעתר להצעתו - היה נמנע מעצרו. פישר אמר לחסן כי עתיד להיות מוגש נגדו כתב אישום, וקיבל את אישורו של חסן לפעול במטרה "למזער נזקים". שבועיים לאחר מכן הציע פישר לחסן כי האחרון יעביר לו סכום של 150 אלף דולר, ובתמורה הוא ידאג לכך ששתיים מתוך הפרשות לגביהן נחקר, "פרשת מישוק" ו"פרשת הבוררות", ייגנזו מבלי שהוא יועמד בגינן לדין.

מה שפישר לא ידע הוא כי באותו היום נפגש חסן בשעת לילה מאוחרת עם חוקרי צוות חשיפה של המחלקה לחקירות שוטרים. חסן סיפר להם על השתלשלות העניינים ותודרך על-ידם להמשיך ולהתנהל מול פישר "כרגיל".

בחלוף 10 ימים, וכשבין לבין ממשיכים מלכה, פישר וע' להתכתב ביניהם בנוגע לחסן והתשלום שהם מקווים שיעביר, הגיע חסן לפגישה עם פישר בבית קפה באשדוד. באמתחתו של חסן היה תיק שמסרו לו חוקרי מח"ש. התיק הכיל שטרות על סך של 100 אלף שקל, אך נחזה להכיל 150 אלף דולר, כפי שביקש פישר מחסן. חסן מסר לפישר את התיק, וכל אחד מהם הלך לדרכו. זמן קצר לאחר מכן נלכד פישר על-ידי מח"ש.

ערן מלכה, שהפך לעד מדינה בפרשה, הודה במסגרת הסדר טיעון בחלק מעובדות כתב האישום, ונשלח ל-8 שנות מאסר. 

*** חזקת החפות: רונאל פישר לא הורשע בכל עבירה במסגרת המשפט המתנהל בעניינו. המשפט הפלילי מצוי בשלב ההוכחות, ובמסגרת זו נשמעים עדי התביעה תוך ניסיון של המדינה לבסס את האישומים. בשלב הבא תינתן לפישר האפשרות להציג את עדי ההגנה ואת טענותיו. במהלך המשפט טוען פישר לחפותו, וכל עוד הוא לא הורשע, הוא זכאי ליהנות מחזקת החפות. 

עוד כתבות

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית ומתחילת השנה איבדה מניית אפל 10.7% ● למרות הכל, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות / צילום: דרור סיתהכול

קרן משפחת שעשוע תחלק 6 מיליון שקל לבעלי עסקים ששירתו במילואים

מענקי הצמיחה יינתנו לפי שיטה שבה בעלי עסקים שמגישים מועמדות צריכים במקביל לבחור מי מעמיתיהם ראוי לקבל את הכסף ● מאז פרוץ המלחמה חילקה הקרן 21 מיליון שקל למטרות שונות ● ישראל מתגייסת

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בתל אביב: מדד ת"א בנקים 5 זינק בכ-4%

מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-1.4% ● הדולר חצה רף של 3.8 שקלים ונחלש חזרה בסוף השבוע ● S&P הודיעו על הורדת הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● הסיכויים להפחתת ריבית בישראל וארה"ב הולכים ומתרחקים ● בעוד שבישראל יתקיים שבוע מסחר מקוצר לרגל החג, בוול סטריט יפרסמו דוחות כמה מענקיות הטכנולוגיה המשתייכות לשבע המופלאות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

איזה נשק ישראל תקנה בתקציב של 14 מיליארד דולר?

הסיוע האמריקאי לישראל שאושר בבית הנבחרים עומד על כ-26 מיליארד דולר, מתוכו 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם