גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בעקבות הפגישה עם נתניהו: מיקי זוהר פרסם נוסח מרוכך של חוק הפורנו

ביום ראשון אמררה"מ בפורום שרי הליכוד כי הוא מתנגד לרגולציה על האינטרנט, וזימן לפגישה את מציע החוק ח"כ מיקי זוהר ● מתנגדי החוק: רוב דרישותינו התקבלו, עתה רק נותר להמיר את אופן הסינון מסינון רשתי לסינון שיתבצע במכשירי הקצה של המשתמשים ● ח"כ זוהר ל"גלובס": "מחר בכנסת יובהר שמדובר בסינון מקומי בלבד, משום שסינון רשתי אינו יעיל"

מיקי זוהר / צילום: דוברות הכנסת
מיקי זוהר / צילום: דוברות הכנסת

לקראת הדיון מחר (ד') בוועדה המשותפת לוועדת הכנסת ולוועדת המדע והטכנולוגיה שהוקמה בשבוע שעבר לצורך קידום "חוק התקשורת (בזק ושידורים) הגנה על קטינים מפני תכנים פוגעניים באינטרנט", המכונה גם "חוק הפורנו", פורסמה היום (ג') גרסה חדשה ומרוככת של הצעת החוק.

ככל הנראה הגרסה החדשה, ממנה הוצאו רוב הסעיפים השנויים במחלוקת, היא תוצאה של פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול עם מוביל הצעת החוק, ח"כ מיקי זוהר. נתניהו אמר בתחילת השבוע בישיבת שרי הליכוד כי הוא מתנגד לכל רגולציה על האינטרנט.

הגרסה החדשה, עוסקת רק בפורנו, תוך שהוסרה ממנה הדרישה לחסום תכני הימורים, הסתה וגזענות ומשחקי אלימות. כמו כן הוסר מהחוק המנגנון שקובע שעל ספקיות האינטרנט לפנות למשתמשים בשאלה האם הם מעוניינים בשירותי חסימה ואם לא ישיבו תוך פרק זמן מסוים תתבצע חסימה של החיבור לאינטרנט. על פי ההצעה הנוכחית, לא תחסם הגלישה עבור משתמשים שלא ישיבו לפניות הספק.

על פי הגרסה הנוכחית הבחירה עם ואיך להגן על הילדים היא בידי המשתמש.

הדרישה היחידה של מתנגדי החוק שלא נענתה היא שהסינון יתבצע באמצעות תוכנה שתתוקן על מחשבי המשתמשים ולא מה שמכונה "סינון רשתי".

על פי הצעת החוק, במקום איום בניתוק מהחיבור לאינטרנט, יישום "מנגנון נדנוד" שמחייב את הספק להציע בפרקי זמן קבועים את השירות ללקוחות שלא בחרו בשירותי סינון.

כמו כן הצעת החוק קובעת תשלום מאוצר המדינה בסך חצי שקל עבור כל מנוי אליו פנתה להציע את השירות, בין אם הוא בחר להתקינו אם לאו. וכך נכתב בהצעה: "בעד כל מנוי שספק הגישה לאינטרנט פנה אליו לברר אם הוא מעוניין בשירות הסינון כאמור בסעיף קטן (ד) ו-(ה), בין שניתן לו שירות הסינון ובין אם לאו, יקבל הספק מאוצר המדינה סכום של 50 אגורות, מדי שנה החל ממועד ההודעה וכל עוד המנוי מקבל שירות גישה לאינטרנט מהספק". 

"סינון מקומי בלבד" 

בשיחה עם "גלובס" אמר הערב ח"כ זוהר כי אמנם הצעת החוק מדברת על "סינון" בלבד, ולא קובעת איזה סוג של סינון, "אולם מחר בישיבת הוועדה בכנסת יובהר שמדובר בסינון מקומי בלבד, משום שסינון רשתי אינו יעיל".

לדברי ח"כ זוהר, בשיחה שניהל עם ראש הממשלה אתמול "העלה נתניהו סוגיות משמעותיות, ואני כיבדתי אותן, ולכן החוק בנוסחו המוגמר תואם את הרצונות שלו.

"ראש הממשלה אמר לי שהוא לא יכול לחיות עם רגולציה באינטרנט, במיוחד לגבי לקוחות, אבל הוא כן יכול לחיות עם רגולציה על הספקיות, ובלבד שאוכיח לו שכבר יש עליהן רגולציה - וכך עשיתי. אני מעריך שהדבר הניח את דעתו, וכעת אני מניח שהוא לא יתנגד".

לא תדרוש סינון רשתי?

"לא כי הוא גם לא יעיל. כרגע סינון רשתי לא עומד על הפרק, מה עומד על הפרק זה סינון מקומי. רשום סינון, לא רשום איזה, מחר יובהר שזה מקומי".

בתשובה לשאלה האם הוא מרוצה מהצעת החוק שתוגש מחר, אמר ח"כ זוהר: "כל המטרות שלי הושגו. תהליך החקיקה עוד לא הסתיים, אבל כשהוא יסתיים, מה שיקרה זה שלא יהיה מנוי במדינת ישראל שלא יכריע האם הוא צריך את הסינון הזה או לא". 

איגוד האינטרנט מסר בתגובה להצעת החוק המרוככת: "האיגוד תמך לכל אורך הדרך בעמדה שיש למנוע מילדים גישה לתכנים פורנוגרפיים ברשת, אולם התעקש שהאחריות להבטיח זאת תוטל על ההורים - ולא תבוצע בידי המדינה באופן הפוגע בחופש הרשת, מאיים על פרטיות המשתמשים ומסכן את התשתית הטכנולוגית של הרשת בישראל". 

עוד כתבות

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

ליאור וקס, מנכ''ל אינפיניטי ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ

"הבורסה בת"א אטרקטיבית": מנהל ההשקעות שבעד קמעונאות וביטחון

ליאור וקס מאינפיניטי מעריך שהתנודתיות בשווקים תימשך, וכדי להתמודד איתה יש לשים דגש בתיק על "פיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, עם אקטיביות" ● הוא נלהב ממהפכת ה-AI, מעריך שמניית אנבידיה עדיין מעניינת וטוען כי "המחירים בת"א אטרקטיביים, אבל הסיפור בעייתי"

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

השקל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר יגיע ל-3.8 שקלים? איך תשפיע כניסה לרפיח על שער השקל

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה; אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל" ● גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מסכים כי השקל לא יגיב בעוצמה רבה מדי

קניות בסופר. אין הצדקה אמיתית להעלאות המחירים / צילום: טלי בוגדנובסקי

הנתונים מגלים: האם גל עליות המחירים מוצדק?

שורת חברות גדולות במשק הודיעו על העלאות מחירים רוחביות, בעיקר בתחומי המזון והצריכה ● אלא שבחינת פרמטרים כמו שערי מט"ח, עלויות שינוע ומחירי חומרי גלם מעלה כי לא תמיד קיים הכרח לעשות כן ● אלכס זבז'ינסקי, מיטב: "החברות פשוט מנצלות הזדמנויות"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

פתיחה ירוקה בתל אביב; אודיוקודס צוללת ב-14%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.8% ● השקל התחזק מול הדולר, 3.72 שקלים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" ● עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ב-5%

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים, המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב-10%-20% וזמן האספקה יתארך, וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

צה"ל השתלט על מעבר רפיח בצידו הפלסטיני; שני חיילים נהרגו במטולה

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • אחרי הודעת חמאס, צה"ל החל בפעילות ממוקדת במזרח רפיח • לשכת רה"מ: ממשיכים במקביל גם במו"מ • גורם אמריקני: יש לממשל חששות לגבי מבצע גדול ברפיח, אך לא נראה שזה מה שקורה בשלב זה • התרעות בעוטף עזה: 6 רקטות נורו לשדרות, שברי יירוט נפלו בחצר בית; צה"ל תקף את מרחב השיגור • כל העדכונים 

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

יפספסו את הריבאונד: מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

ארה"ב דוחה את שליחתו של נשק מדויק לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח