אפל העסיקה עשרות רופאים בשנים האחרונות, חלקם באופן חשאי

חלק מהרופאים שאפל העסיקה עובדים בצמוד לבכירים בחברה • רבים מהרופאים המועסקים בחברה ממשיכים לפי הדיווח לקבל מטופלים במקביל, דבר שעשוי לסייע לאפל בהבנת החוויה של מטופלים

רופא / צילום: שאטרסטוק
רופא / צילום: שאטרסטוק

אפל העסיקה בין 40-50 רופאים בשנים האחרונות, חלקם מועסקים בחברה באופן סודי, כך לפי דיווח של CNBC. הרופאים מפוזרים בצוותים שונים, מסייעים לחברה לבנות את האסטרטגיה שלה בתחום הבריאות, ולשלב טכנולוגיות הנוגעות לרפואה ובריאות במוצרים כמו אפל ווטש, האייפד והאייפון. ייתכן שהעסקת הרופאים גם תסייע לחברה לזכות באמונם של רופאים בכלל, ולסייע למשתמשים שחולים במחלות שונות, ולא רק למשתמשים בריאים שמעוניינים לעקוב אחר מצבם או לשפר את הכושר הגופני. באפל סירבו להגיב לידיעה.

חלק מהרופאים שאפל העסיקה אף עובדים בצמוד לבכירים בחברה. הרופא סומבול דסאי למשל, שאפל העסיקה מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת סטנפורד, מכהן כמנהל בכיר בקבוצת בריאות בתוך אפל, שפועלת בצמוד לסמנכ"ל האופרציה של החברה, ג'ף וויליאמס, כך לפי מקורות בחברה שדיברו עם CNBC. בנוסף, הרופא באד טריבל מכהן כסגן נשיא לתוכנה באפל, וכחבר צוות מקורי בצוות העיצוב של המקינטוש. רופא המשפחה מייק אוונס נמצא בצוות הפרויקטים המיוחדים של אפל, והרופא המרדים מייקל או'ריילי מועסק באפל כבר שש שנים. רבים מהרופאים המועסקים בחברה ממשיכים לפי הדיווח לקבל מטופלים במקביל, דבר שעשוי לסייע לאפל בהבנת החוויה של מטופלים. גם ענקיות טכנולוגיה נוספות כמו אמזון ואלפבית מעסיקות רופאים, בכמות לא ידועה.

בספטמבר אפל השיקה, לצד שלושה דגמי אייפון, גם את השעון החכם אפל ווטש 4, מכשיר שזכה לאישור ה-FDA. השעון מציע פיצ'רים כמו יכולת לאתר נפילות של המשתמשים ולהזעיק את שירותי החירום במקרה הצורך, התראה במקרה של דופק נמוך לב מדי או קצב פעימות לא רגיל, ואף פיצ'ר שמאפשר מדידת אק"ג, לראשונה במוצר שנמכר ישירות למשתמשים ללא מרשם.