"היה לי סטארט-אפ משלי, עד שהבנתי שעולם היזמות קשוח בשבילי"

רועי לייזר, 31, מנהל מוצר ומוביל צוות דאטה בחברת yellow HEAD • "היה לי סטארט-אפ, עד שהבנתי שעולם היזמות קשוח בשבילי"

רועי לייזר/ צילום עצמי
רועי לייזר/ צילום עצמי

איפה אני תופסת אותך ומה כולל התפקיד שלך?

"בדיוק היום אני לא בעבודה, אני מלווה את החברה שלי לבחינות לשכת עורכי הדין, אז אני ביום חופש בירושלים. כשאני בעבודה, בה אנחנו מנסים להפוך קמפיינים לטובים יותר, אני עומד בראש צוות שיש לו מערכת דאטה שמאפשרת לראות את הנתונים של הקמפיינים בצורה קלה לצפייה ולניתוח, ולקבל החלטות בצורה טובה ונוחה יותר. אני מנהל את הצוות שבנה את המערכת, מאפיין אותה מול לקוחות, כשחשוב לזכור שכל לקוח שונה: אחד האתגרים הוא להתאים לכל לקוח את המערכת כמו כפפה".

כמה זמן אתה בחברה ומה עשית קודם?

"אני פה שנתיים וחצי. לפני כן עבדתי בקרן ההון סיכון TLV פרטנרס - הייתי העובד הראשון שלהם, ועבדתי עם שניים שהם לדעתי מהמשקיעים הכי טובים בארץ, רונה שגב ואיתן בק. זו הייתה הזדמנות נהדרת, אבל התחושה שלי הייתה שאולי אני טוב בפיננסים אבל לא מספיק טוב בצד הטכני. זה הוביל אותי לפנות לצד שהוא יותר טכנולוגי פיתוחי".

למה, מה למדת?

"פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה (המכונה תוכנית פכ"מ). שירתתי ב-8200, אבל את התכנות לימדתי את עצמי לבד. בעולם הנתונים, התכנות הוא לא סטנדרטי כמו של בניית אפליקציות. רמת כתיבת הקוד אולי יותר נמוכה, אבל מצד שני רמת האפיון והחיבור בין החלקים גבוהה מאוד. גם הצוות שלי מגוון - יש לי חוקר במדעי המוח ויש מהנדס בניין. לדעתי זה מאפשר יותר יצירתיות".

מה אתה עושה כשאתה לא בעבודה?

"בעוד שבוע החברה שלי ואני טסים לחודשיים להודו. עד לפני חצי שנה גם עבדתי על סטארט-אפ משלי, עד שהבנתי שעולם היזמות קצת קשוח בשבילי, והעברתי את המושכות לאחרים. לסטארט-אפ קוראים קסיופאה ומטרתו להילחם בהטרדות מיניות: בתחילת הדרך הרעיון היה לאפשר לדווח על הטרדות בארגון בצורה אנונימית, שאפנו להדליק יותר נורות אדומות אצל מנהלים. העולם החברתי חשוב לי: במהלך הלימודים התנדבתי בעמותת פעמונים, המסייעת למשפחות לנהל תקציב ולצאת מקושי כלכלי".

יש לך תחביבים?

אני משתתף במידברן ובלי קשר, אני אוהב ללכת על חבל - סלקליין - אבל אי אפשר להגיד שאני לוליין גדול. זה התחיל כשהייתי בחילופי סטודנטים באוסטרליה, שם עשיתי את הסמסטר האחרון בלימודים. כשחזרתי, ראיתי שעושים את זה גם בארץ. התחלתי עם רצועות של משאיות, והיום כבר קניתי ערכה בסיסית. בדרך כלל אני קושר את החבל בין עצים. זה לא גבוה מדי".

לאן תגיע בעוד חמש שנים מהיום?

"מקווה שלתפקיד ניהולי שמשלב טכנולוגיה, עסקים ולעשות טוב".