הדחת מנכ"ל רכבת ישראל: רשות ני"ע עשויה לפתוח בבדיקה

בהיותה חברה ציבורית, הרכבת הייתה אמורה להוציא דיווח לבורסה על הפרישה הצפויה של המנכ"ל שחר איילון, אך נכון לשעה לא עשתה זאת • כתוצאה מכך, המשקיעים למדו על השינויים הצפויים בהרכב הנהלת הרכבת רק דרך התקשורת

מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון / צילום: איל יצהר
מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון / צילום: איל יצהר

רשות ניירות ערך עשויה לפתוח בבדיקה לגבי התנהלות של רכבת ישראל בנוגע לצורת ההודעה למשקיעים על הדחתו הצפויה של מנכ"ל החברה שחר איילון.

בהיותה חברה ציבורית, הרכבת הייתה אמורה להוציא דיווח לבורסה על הפרישה הצפויה של המנכ"ל, אך נכון לשעה לא עשתה זאת. כתוצאה מכך, המשקיעים למדו על השינויים הצפויים בהרכב הנהלת הרכבת רק דרך התקשורת.

עדיין לא ידוע מה יהיה אופי הבדיקה של רשות ניירות ערך, אך ללא ספק ברשות ערים למתרחש. החברה רשומה בבורסה משנת 2015, אז גייסה קרוב למיליארד שקל בהנפקת שתי סדרות אג"ח.

אתמול (ב') בשעות הצהריים, בעקבות הפרסומים בתקשורת, הוציאה דוברות רכבת ישראל הודעה, לפיה מנכ"ל החברה, שחר איילון, זומן לשיחה עם יו"ר הדירקטוריון, דן הראל, בנושא סיום תקפידו. עוד צוין כי ההחלטה בנושא תתקיים בשעות הערב. מאוחר יותר אמש יצאה הודעה נוספת המבשרת על כך שההחלטה הסופית בנושא תתקבל בעוד שבועיים.

על-פי מקורבים, איילון עצמו שוהה בימים אלה בחו"ל בחופשה משפחתית שתוכננה מראש. אתמול בראיון לתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל דחה איילון מכל וכל את האפשרות שיתפטר מתפקידו, כך שהודעות הרכבת התפרשו כהדחתו.

ברקע לדברים - שורה שלמה של מחדלים שאירעו בתקופה האחרונה ברכבת: החל מהעומסים הבלתי נסבלים ברכבות שנובעים ממחסור בקרונות, התקלות הבלתי פוסקות בקו המהיר שהושק רק לפני חודשיים ועד להפסדי-עתק שנרשמו ברבעון השלישי של השנה.

מרשות ניירות ערך נמסר בתגובה: "הרשות אינה מתייחסת לפעילותה מול הגופים המפוקחים".