הלחץ עבד? כחלון התערב - ואסם דוחה את העלאת המחירים

החברה מסרה הבוקר כי בעקבות פניית שר האוצר משה כחלון, נפגשו אמש ראשי אסם עם השר לדיון לילי, בו מסרו נציגי האוצר על פעילותם למיתון העלייה במחירי החשמל • עוד נמסר כי האוצר בוחן ביטול מכסים על שורת חומרי גלם המשמשים את אסם לייצור בישראל, ובעקבות זאת החליטה החברה לדחות בשלב זה את עליית המחירים הצפויה

על רקע גל ההתייקרויות ובלחץ הממשלה: אחרי הקריאה לחרם צרכני נגדה, חברת אסם מודיעה היום (ד') כי היא דוחה את עליית המחירים עליה הודיעה בשבוע שעבר, בשיעור של 4.5%.

חברת המזון מסרה הבוקר כי בעקבות פניית שר האוצר משה כחלון, נפגשו אמש מנכ"ל אסם, אבי בן אסאייג, ויו"ר החברה, דן פרופר, עם השר "לדיון לילי בשעות הקטנות של הלילה, בו מסרו נציגי האוצר על פעילותם מול רשות החשמל למתן את העלייה במחירי החשמל".

בנוסף נמסר מאסם כי "משרד האוצר בוחן ביטול מכסים על שורה של חומרי גלם המשמשים את אסם לייצור בישראל", ובעקבות זאת החליטה הנהלת אסם "לדחות בשלב זה את עליית המחירים הצפויה". 

אסם-נסטלה היא קבוצת המזון השלישית בגודלה בישראל ומחזיקה בנתח שוק של 8.5% משוק מוצרי הצריכה. מכירותיה לשוק הקמעונאי בישראל הסתכמו ב-2017 בכ-3.5 מיליארד שקל. אסם נמחקה מהבורסה בשנת 2016, וזאת לאחר שנרכשה על-ידי הענקית השווייצרית נסטלה. 

נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה קבוצת אסם-נסטלה כי אחרי 6 שנים ללא התייקרויות, בכוונתה להעלות מחירים בתחילת 2019. אסם הודיעה כי העלייה תחול על כשליש מהמוצרים - ובהם ביסלי ופתי בר - ותגיע עד 4.5%. עם זאת, מוצרים כגון במבה, מטרנה, קפה, פסטה אסם, עוגות, בייגלה ומרבית מוצרי דגני הבוקר והסלטים לא יתייקרו. 

הודעת אסם על העלאת המחירים הצפויה - לצד העלאות מחירים של חברות מזון נוספות דוגמת תנובה וטרה וכן ההודעות על העלאת תעריפי החשמל והמים - הביאו להתעוררות מחדש של ניצני המחאה החברתית, כאשר בסוף השבוע התקיימו הפגנות בתל-אביב ובירושלים במחאה על גל ההתייקרויות ועל יוקר המחיה. במקביל נשמעו קריאות לחרם צרכנים על אסם במחאה על העלאת המחירים המתוכננת, שכאמור היום נודע על דחייתה.