"כיום יותר ויותר אנשים מבינים כי המשאב הכי חשוב ויקר בעולם הוא נתונים", כך אמר איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, במסגרת הפאנל "איך בניתי עסק". "כשמסתכלים על הנתונים צריך להבין מה לעשות איתם - נתונים הם הכוח", הוסיף.

 

לדבריו, כיום אנו משתמשים ביותר ויותר התקנים שצורכים נתונים - כמו הסמארטפון, השעון, ובעתיד הלא רחוק גם המכונית האוטונומית. הנתונים שווים הרבה מאד כסף לחברות ובכלל כי אפשר באמצעותם להבין מה אנו אוהבים ומה אנו צורכים ואיך אנו מתנהגים.

וולדמן הביא כדוגמה את חברת טנסנט הסינית, ששולטת בוויצ'אט - הוואטסאפ הסיני, וברשת החברתית הסינית ובמחצית משוק התשלומים באמצעות טלפון: "הם יודעים עם מי אתם מדברים ועל מה אתם מדברים, מה הרשת החברתית שלכם ומה אתם אוהבים לעשות וגם על מה אתם מוציאים כספים. עם כל המידע הזה טנסט יכולים לתכנת אתכם, הצרכנים - למשל מאיפה ללכת לעבודה, לאיזה חנויות לפנות. ונחשו מה? הם מתחילים לשלוט ביצרנים ואומרים להם מה המחיר הרצוי למוצר מסויים כדי להביא כמות של לקוחות".

עוד הוא הוסיף כי מלאנוקס משתלבת בעולם הדאטה במספר תחומים, כמו תשתית העברת הנתונים של עליבאבא, שגרפה רק ביום הרווקים הסיני 31 מיליארד דולר, או בתחום זיהוי זיופי מוצרים באמצעות בינה מלאכותית. הוא הזכיר גם כי מלאנוקס משתתפת בניסויים של מכוניות אוטונומיות בארה"ב ומאפשרת העברת 100 גיגהביט בשנייה מתוך המכוניות.

לסיכום דבריו אמר וולדמן כי כשנשתמש יותר בבינה מלאכותית וככל שיהיו יותר מכונות אינטליגנטיות, דוגמת המכונית האוטונומית, שמחליטה כיצד לנהוג בכביש טוב יותר מבני אדם, איכות החיים שלנו תגדל ונהפוך יעילים יותר. על כן רבים משקיעים היום בבניית אלגוריתמים של בינה מלאכותית "כדי להבין מהנתונים של העבר את העתיד".