שרת המשפטים איילת שקד מגיבה לחקירות רה"מ: "אסור שחקירה תהפוך כלי לחיסול פוליטי"

שרת המשפטים אמרה את הדברים בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", בהתייחסות לדברי פרקליט המדינה שי ניצן על התקדמות משמעותית בתיקי רה"מ • שקד הוסיפה בנוגע למימון הייצוג המשפטי של רה"מ: "החוק מאפשר לו לקבל מימון, כל עוד זה נעשה בצורה מסודרת. ממה שקראתי, הוא ביקש לקבל מימון משני אנשים מאוד קרובים אליו. החלטת המבקר לדעתי הייתה לא נכונה"

כתב "גלובס" חן מענית ושרת המשפטים איילת שקד / צילום: איל יצהר
כתב "גלובס" חן מענית ושרת המשפטים איילת שקד / צילום: איל יצהר

"אני סומכת על היועמ"ש ופרקליט המדינה שהם גם ישרים וגם מקצועיים" - כך אמרה היום (ד') שרת המשפטים, איילת שקד, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", בהתייחס לדברי פרקליט המדינה שי ניצן על החלטה קרובה בתיק ראש הממשלה -4000, 1000 ו-2000. לדבריה, היא סבורה שיש לאפשר לראש הממשלה, נתניהו, לקבל מימון מקרוביו וחבריו, לכיסוי הוצאותיו המשפטיות בתיקים הפליליים.

בעניין הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים, שהיועמ"ש ופרקליט המדינה מתנגדים לה, בטענה כי מדובר בצעד לא חוקתי, אמרה שקד: "אני סומכת על הכנסת שתשמור על האיזונים הנכונים".

לדבריה, הצעת החוק הזו על פי חלק מגורמי הביטחון היא מאוד מרתיעה וצריך לראות מה הנוסח הנכון שצריך להיות לה.

לגבי מינויו של שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, ופסק הדין בו קבע כי אישה שבגדה בבעלה לא תקבל מחצית מהרכוש, אמרה שקד:

"הוא אישר את פסק הדין של בית הדין הרבני הגדול המתייחס לדיני ממון וחלוקת רכוש. מי שזה מעניין אותו ולא רוצה להספק בפייק ניוז ששמע בתקשורת על פסק הדין הזה, אז הוא קבע שבית הדין הגדול אל חרג מסמכותו ולכן אין עילת התרעבות וזה מה שאני מחפשת בשופטי העליון. הגישה שלי היא שמרנית ואני שמחה שבית המשפט העליון מגוון יותר בדיעות ובתפיסות עולם ובסופו של דבר כל האזרחים ייהנו מזה".

לגבי מבקר המדינה העתידי ואזכור שמו של אליקים רובינשטיין, אמרה שקד, כי היא וחברי כנסת אחרים חושבים על מועמדים מתאימים. לדבריה היא פנתה לפרופ' דניאל פרידמן, שר המשפטים לשעבר, בהצעה להיות מבקר המדינה והוא ויתר על כך מפאת גילו.

בהתייחס עתידה הפוליטי, אמרה שקד כי הבית היהודי יידרשו להצליח בבחירות כדי שהיא תוכל להחזיק בתיק המשפטים כי "יש עוד הרבה רפורמות שלא הספקתי לעשות". עוד ציינה, כי היא מתכננת רפורמה בסדר הדין הפלילי, ולכן תשמח להישאר בו.

בהתייחס לחזרתם שלה ושל ראש הבית היהודי נפתלי בנט מאיומם להתפטר ולהתנהלותם האופוזיציונית, אמרה שקד, כי "בבחירות אתה יודע איך אתה נכנס אך לא איך אתה יוצא. הממשלה יכולה לסיים, את ימיה חוק הגיוס אינו עילה לפירוק הממשלה. חוקים טעונים ומורכבים כאלה קל יותר לחוקק בתחילת קדנציה ולא בסופה".