איילון לדירקטוריון הרכבת: אל תקיימו היום את הדיון על הדחתי

ישיבת הדירקטוריון בנוגע להמשך כהונתו של שחר איילון כמנכ"ל הרכבת הוקדמה באופן תמוה להיום, ואיילון טוען כי כלל לא זומן לפגישה, ולכן לא תהיה לו הזדמנות להגיב לנאמר בפגישה • הוא מגדיר את ניסיון הדחתו ואת הקדמת הישיבה כ"מחטף" ו"איבוד עשתונות של היו"ר דן הראל"

מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון / צילום: איל יצהר
מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון / צילום: איל יצהר

הסכסוך המתוקשר בין יו"ר הרכבת דן הראל לבין מנכ"ל החברה שחר איילון עולה מדרגה: איילון שיגר הבוקר מכתב דחוף וחריף לדירקטוריון הרכבת, שבו הוא מבקש מחברי הדירקטוריון לא לקיים את הדיון לגבי הדחתו שנקבע להיום. הישיבה בנוגע להמשך כהונתו כמנכ"ל הייתה אמורה להתקיים בסוף השנה, אך הוקדמה באופן תמוה להיום. איילון עצמו טוען שלא רק שלא זומן לפגישה ולא תהיה לא הזדמנות להגיב לדברים שייאמרו בה לגביו, אלא גם שנאסר עליו להתראיין לתקשורות. זאת, בעוד היו"ר הראל "משווק לציבור את גרסתו ביחס למהלך האירועים". לטענת איילון מדובר במהלך "שלא יכול שלא להזכיר את דרך פעולתם של משטרים אפלים".

את הקדמת הישיבה בנוגע לכהונתו איילון מגדיר כ"מחטף" ו"איבוד עשתונות" של הראל ואף טוען שמלבד איסור להתראיין חל לגביו איסור נוסף - הראל אסר על חברי הדירקטוריון להיפגש עם איילון. "בשעות האחרונות התפרסמו ידיעות בכלי התקשורת על פיהן ישיבת הדירקטוריון אשר נועדה לדון בעניינו של מר איילון, ואשר נקבעה לעוד כשבועיים, הוקדמה באופן מפתיע להיום. לא זו בלבד, אלא שבאותן ידיעות אף נמסר, כי למעשה תוצאותיה של ישיבה זו ידועות מראש, באשר מנוי וגמור עם יו"ר הדירקטוריון, מר דן הראל, להביא להפסקת כהונתו של מר איילון לאלתר", נכתב בפניית איילון לדירקטוריון באמצעות עורך דינו עודד גזית.

"ידיעות אלה, אם יש בהן ממש, הן שיאו של מחול שדים המתחולל בעניינו של מר איילון בימים האחרונים, ואשר מאחוריו עומד לא אחר מאשר מר הראל. ההחלטה האחרונה, בדבר הקדמת ישיבת הדירקטוריון לאחר שזו נקבעה, ונדחתה, ושוב הוקדמה מחדל רודף מחדל, משקפת אובדן עשתונות של ממש מצדו של מר הראל, ולא ניתן לכנותה אלא מחטף. לכך יש להוסיף כי מר הראל החליט - לעשות כן, מבלי שהוא טורח לזמן את מר איילון לישיבת הדירקטוריון, לאפשר לו להתייחס לטענותיו עובדה המלמדת בעד עצמה, על היות המהלך פסול מיסודו".

"להחלטה זו קדמו שני מהלכים נוספים שיזם מר הראל. הראשון שבהם הוא הטלת איסור על מר איילון להתראיין לאמצעי התקשורת, ולמסור את עמדתו בעניין העומד על הפרק וזאת כאשר מר הראל רותם את עובדי החברה "לשווק" לציבור את גרסתו ביחס למהלך האירועים. המהלך השני חמור אף יותר, והוא לא יכול שלא להזכיר את דרך פעולתם של משטרים אפלים. מר הראל אסר לא פחות ולא יותר על חברי הדירקטוריון להיפגש עם מר איילון, ולאפשר לזה האחרון להציג את עמדתו בפניהם. קשה להעלות על הדעת בסיס חוקי כלשהו להוראות מסוג זה", לשון המכתב.

יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל דן הראל סירב להגיב למכתב.