מגדל מצרפת לדירקטוריון את אריה מינטקביץ'; "לא מיועד ליו"ר"

במגדל ציינו כי מינטקביץ', שהיה בעבר יו"ר רשות ניירות ערך, אינו מיועד להיות יו"ר מגדל ביטוח

אריה מינטקביץ` / צילום: איל יצהר
אריה מינטקביץ` / צילום: איל יצהר

לאחר שפרופ' עודד שריג, יו"ר מגדל ביטוח, החברה הבת של מגדל אחזקות הציבורית, התפטר ברעש גדול תוך שיצא נגד נורמות ממשל תאגידי חלשות בחברה שבראשה הוא עומד מאז אפריל השנה, מודיעה היום (ה') הקבוצה שבשליטת שלמה אליהו על מינויו של אריה מינטקביץ' לתפקיד דירקטור במגדל ביטוח. במגדל ציינו כי מינטקביץ', שהיה בעבר יו"ר רשות ניירות ערך, אינו מיועד להיות יו"ר מגדל ביטוח.

המינוי של מינטקביץ, שלאורך השנים גם היה יו"ר דיסקונט, יו"ר דורי בניה וסגן יו"ר בקונצרן אי.די.בי, תלוי באי-התנגדות הפיקוח על הביטוח. בפיקוח שברשות שוק ההון הבהירו כי יאשרו לתפקיד יו"ר מגדל ביטוח דמות מקצועית שתדאג לממשל תאגידי תקין.

במקביל, דירקטוריון מגדל אישר היום (ה') את מינויו של תמיר סולומון כמבקר פנים ראשי של החברה ומבקר הפנים של מגדל ביטוח, במקומה של מבקרת הפנים של החברה, מיכל לשם, שעוברת לחברת פז, שם תשמש כמנהלת הכספים בקבוצה. סולומון מכהן משנת 2007 כסמנכ"ל ביקורת פנים בקבוצת מגדל אחזקות ביטוח ופיננסים וכמבקר פנים ראשי במגדל שוקי הון. המינוי תלוי באי-התנגדות הפיקוח.

אליהו רכש את השליטה במגדל ביטוח בשלהי 2012 מידי קבוצת ג'נרלי האיטלקית לפי שווי חברה של 5.1 מיליארד שקל, כשכיום היא נסחרת לפי שווי של כ-3.33 מיליארד שקל, לאחר שאיבדה עד כה החודש כ-27% מערך המניה שלה.