קבר אביו של היועמ"ש הושחת: "מעשה מזעזע שיש לגנותו"

מנדלבליט הגיש תלונה למשטרה, לאחר שמצבת אביו הנמצאת בבית העלמין "ירקון" הושחתה • נתניהו הורה לארדן לבדוק מי עומד מאחורי חילול הקבר: "מעשה מזעזע שיש לגנותו בכל לשון" • ריבלין: "מעורר שאט נפש"

אביחי מנדלבליט/ צילום: רפי קוץ
אביחי מנדלבליט/ צילום: רפי קוץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (ה') לשר לביטחון פנים גלעד ארדן לבדוק מי חילל את קבר אביו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. נתניהו אמר כי מדובר ב"מעשה מזעזע שיש לגנותו בכל לשון".

משטרת מרחב שרון חוקרת את השחתת קברו של האב, ברוך, בבית הקברות "ירקון" שבפתח תקווה. בני המשפחה הגישו לפני כמה ימים תלונה על כך שלמצבה נגרמו פגיעות שכללו חבלה של חלק מהשיש.

ב"חברת החדשות" פורסם כי מנדלבליט עלה לפני עשרה ימים לקבר אמו ביום השנה למותה, ושם הופתע לגלות כי אלמונים השחיתו את המצבה של אביו. במשרד המשפטים אישרו כי מנדלבליט דיווח למשטרה באותו היום על חבלה מכוונת שהתגלתה במצבת אביו. " יובהר כי המצבה נותרה שלמה, אך יש עליה סימני השחתה שנוצרו ככל הנראה תוך שימוש בכלי כלשהו במטרה לגרום נזק לכיתוב שעל המצבה. ליועץ המשפטי לממשלה לא ידוע מה הרקע לאירוע", נמסר.

ארדן אמר כי השחתת הקבר כי "מעשה בזוי ומזעזע של אנשים שפלים" וכי הוא הנחה את משטרה לעשות הכול כדי להגיע לפושעים. "אני מצפה מהמנהיגות הפוליטית להתאחד בגינוי למעשה זה שמהווה חציית קו אדום ולא לנסות ולנצל אותו לצרכים פוליטיים", הוסיף.

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב גם הוא לחילול הקבר ואמר כי מדובר ב"מעשה נואל ומעורר שאט נפש". שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי "מדובר במעשה מבחיל הסותר ערכי מוסר בסיסיים. צר לי שיש מי שאינו בוחל בצעדים נבזיים מעין אלו. ללא ספק נחצה כאן קו אדום ואני מצפה שמשטרת ישראל תביא להעמדתם לדין של האחראים בהקדם".

השר ישראל כץ הצטרף לדברים ואמר כי ברוך מנדלבליט היה "איש ציבור מוערך ואהוב עם שילוב נדיר של השפעה וצניעות. השחתת קברו היא מעשה נפשע ומתועב, שמהווה חציית קוים אדומים ופגיעה בכל נורמה אנושית. יש לאתר במהירות את האחראים ולמצות איתם את הדין".

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי תקף את נתניהו: "כשמעודדים אלימות נגד השמאל ומאיימים על יועץ משפטי בבריונות אין פלא שאנשים לוקחים את החוק לידיים שלהם. ראינו לאן זה הוביל ב-96. האיש אותו איש והרמיזות אותן רמיזות".

השחתת המצבה מגיעה על רקע סערה במערכת הפוליטית בעקבות הפרסום ב"ישראל היום" על כך שנתניהו אמר בשיחות סגורות כי אין בכוונתו לפרוש מתפקידו אם מנדלבליט יחליט על הגשת כתב אישום נגדו. על פי אותו פרסום, בליכוד איימו כי אם אכן מנדלבליט יפרסם את החלטתו בנושא תוך כדי מערכת הבחירות "הוא יהפוך ליעד למתקפה חסרת רחמים מצד בכירי המפלגה".

בסביבת ראש הממשלה נתניהו אמרו כי לא קיבלו אף פנייה בנושא בטרם פורסם הבוקר, וכי אם אכן הייתה מתקבלת תשובתם הייתה - "לא היו דברים מעולם". גם בליכוד דאגו להתנער מהטענות שיוחסו להם על פי הפרסום. הערב שיגר נתניהו מכתב הבהרה למנדלבליט שבו הובהר כי "אין שחר לפרסום והדברים לא נאמרו מעולם על ידי ראש הממשלה או מי מטעמו".