ד"ר יפעת בן-חי-שגב מתמודדת על תפקיד מנכ"לית "כאן"

שימשה בתפקידה האחרון כיו"ר מועצת הכבלים והלוויין • אמש פקע המועד האחרון להגשת מועמדות: מנכ"ל תאגיד השידור אמור להיבחר עד מאי 2019

ד"ר יפעת בן-חי-שגב / צילום: איל יצהר
ד"ר יפעת בן-חי-שגב / צילום: איל יצהר

הדחייה בסגירת המכרז על תפקיד מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי "כאן" הניבה לפחות עוד מתמודדת אחת: ל"גלובס" נודע כי ד"ר יפעת בן-חי-שגב - עד לפני שבועות ספורים יו"ר מועצת הכבלים והלוויין - הגישה את מועמדותה לתפקיד.

קודם לתפקידה כיו"ר מועצת הכבלים שימשה בן-חי-שגב כמנכ"לית הוועדה הישראלית למדרוג ובמקביל הרצתה באקדמיה בענייני תקשורת. היא בעלת תואר דוקטור בתקשורת עם התמחות בטלוויזיה ובמחקרי קהל, ובעברה שימשה כדוברת משרד הבריאות, כדוברת עיריית חולון וכחברה במועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. בן-חי-שגב אישרה כי הגישה מועמדות לתפקיד מנכ"לית התאגיד. 

המכרז על תפקיד מנכ"ל תאגיד השידור מעורר בשבועות האחרונים לא מעט ספקולציות בקרב העוסקים בשוק המדיה. המכרז התפרסם לפני כחודש, ועל פניו הוא אמור להיות אחד התפקידים הנחשקים בשוק, שכן הוא מעניק למנכ"ל התאגיד גם השפעה רבה על שוק התוכן הישראלי וגם תקציב כספי גדול להתנהל איתו. אולם למרות האטרקטיביות של התפקיד, ולמרות שבשוק ישנם שפע מועמדים שלכאורה יכולים להתמודד עליו - איש לא מיהר להגיש מועמדות, זאת בשל התפיסה הרווחת בתחום לפיה למנכ"ל המכהן אלדד קובלנץ יש השפעה רבה על חברי מועצת תאגיד השידור, שאמורים להיות הגוף הבוחר.

על-פי חוק תאגיד השידור הישראלי, מנכ"ל התאגיד הקבוע אמור להיבחר עד מאי 2019. בשלב הראשון אמורים לדון במועמדויות חברי ועדת האיתור, המונים את היו"ר גיל עומר, ולצדו דוד אלכסנדר ודלית שטראובר. אם הם מוצאים לנכון, חברי הוועדה יכולים לפנות מיוזמתם למועמדים ראויים ולהציע להם להתמודד על התפקיד. לאחר תהליך המיון אמורים להגיע מועמדים סופיים לחברי המועצה שאמורים להכריע מי יקבל את התפקיד.

הליך הבחירה הנוכחי התנהל בחופזה יחסית: בתחילת דצמבר התפרסם המכרז לתפקיד, ולמעוניינים ניתנו שבועיים להגיש מועמדות. נראה כי בתום השבועיים ולאחר שבשוק התגבר הדיון בסוגיית הסיכוי לגבור על קובלנץ, ומשנראה כי אין בשוק מספיק מועמדים המוכנים להתמודד מולו, הוחלט על הארכת מועד סגירת המכרז בשבועיים נוספים. אתמול (א') פקע המועד להגשת המועמדויות. כאמור, יפעת בן-חי-שגב הרימה את הכפפה והגישה את מועמדותה.