מכירת מחצית מהקניון בקרית שמונה לאחים נקש סללה את הדרך להחזר החוב של אדרי-אל

חברת הנדל"ן של גבי אדרי שילמה 90 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, לאחר שהשלימה מכירת 51% מהקניון בקרית שמונה לאחים נקש • אדרי-אל כבר ביצעה בעבר עסקאות משמעותיות מול קבוצת נקש, כמו מכירת חלקה בדיזינגוף סנטר ושטח מסחרי במגדל האופרה בתל אביב

האחים אבי, רפי וג'ו נקש / צילום: אביב חופי
האחים אבי, רפי וג'ו נקש / צילום: אביב חופי

חברת הנדל"ן אדרי-אל השלימה בימים האחרונים את מכירת 51% מהזכויות בקניון שמונה סנטר שבקרית שמונה - מהלך שאפשר לה לפרוע את יתרת חוב האג"ח שלה, בהיקף של כ-90 מיליון שקל, שמועד פירעונה המקורי נקבע ליולי 2017. ככל הידוע, בצד הרוכש עומדת קבוצת נקש שבבעלות האחים ג'ו, רפי ואבי נקש, ששילמה עבור חלקה בנכס כ-46 מיליון שקל.

למימון רכישת שמונה סנטר, המהווה את הנכס המרכזי של אדרי-אל , לקחה קבוצת נקש הלוואה מבנק הפועלים, אשר לו שועבד הנכס כולו, וחלק מסכום ההלוואה, בהיקף של כ-33 מיליון שקל, הועמדה לאדרי-אל (שנותרה להחזיק 49% מהזכויות בקניון) לצורך החזר חוב האג"ח.

מקור יתרת סכום החוב למחזיקים (כ-10 מיליון שקל) הגיע ממכירת מתחם מפעל גיבור ספורט (קרקע בשטח של כ-68.5 דונם, הממוקמת באזור התעשייה הצפוני של קרית שמונה) שביצעה אדרי-אל טרם מכירת הקניון. במסגרת כניסתה של קבוצת נקש לשמונה סנטר, הצדדים חתמו על הסכם להסדרת היחסים ביניהם, והם יחזיקו יחד בחברת ניהול לנכס.

מקורות להחזר חוב האג"ח
 מקורות להחזר חוב האג"ח

הפירעון נדחה בהסכמת מחזיקי האג"ח

אדרי-אל כבר ביצעה בעבר עסקאות משמעותיות מול קבוצת נקש, כשמכרה לה ב-2014 את חלקה בדיזינגוף סנטר שבתל אביב תמורת כ-300 מיליון שקל, ובהמשך מכרה לה שטח מסחרי במגדל האופרה בתל אביב, שאותו מסבה האחים נקש לבית מלון.

אדרי-אל, שנמצאת בשליטת המנכ"ל גבי אדרי, נקלעה לפני כמה שנים למשבר תזרימי ועסקי, והחלה בתהליך מימוש נכסים לצורך החזרת חובותיה, שכעת הסתיים, עם מכירת קניון שמונה סנטר. במהלך השנים מכרה אדרי-אל נכסים בהיקף מצטבר של כ-600 מיליון שקל, תוך שבעל השליטה תומך בה ומזרים לה הון עצמי, כשהחברה נדרשה לו לצורך עמידה בהתחייבויותיה.

כאמור, מועד הפירעון המקורי של סדרת האג"ח ששולמה כעת נקבע ליולי 2017, אבל הוא נדחה בכשנה בהסכמת המחזיקים, לאחר שתוכניות החברה לעמוד בתשלום באמצעות מכירתו של קניון שמונה סנטר השתבשו.

עיקר פעילותה של אדרי-אל מתרכז בתחומי הייזום, הפיתוח, ההקמה, ההשכרה, הניהול וההחזקה של נדל"ן. אדרי הוא יזם נדל"ן ותיק, שהתחיל את פעילות היזמות של אדרי-אל ב-1989 והנפיק את החברה בבורסה במאי 2007 - אז גייס כ-25 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-135 מיליון שקל (לעומת שווי שוק נוכחי של כ-10 מיליון שקל). זאת, נוסף על גיוס של כ-100 מיליון שקל באג"ח. בהמשך, ב-2010, גייסה אדרי-אל כ-270 מיליון שקל נוספים באג"ח. 

מחברת אדרי-אל נמסר: "אנחנו שמחים שתהליך של 5 שנים מגיע לסיומו, והחברה והבעלים, גבי אדרי, הצליחו לעמוד ביעדים ולשלם את מלוא התמורה ללא תספורות וללא הנחות. מדובר בסכום העולה על 500 מיליון שקל, וזה לא מובן מאליו. בחמש השנים האחרונות היינו מרוכזים רק בהחזרת חובות ומימוש נכסים. אנחנו פונים קדימה עכשיו לחזור ולפעול בשוק הנדל"ן המסחרי, בהשבחת נכסים ובאיתור נכסים ופרויקטים חדשים, שהיו ונשארו התמחות החברה והבעלים".