מלאנוקס הודיעה על מינוי סמנכ"ל כספים - והמניה הגיבה בצלילה של יותר מ-8%

הבעיה לא טמונה בסמנכ"ל החדש, דאג אהרנס, אלא בפרשנות שניתנה בשוק לעצם המינוי: מלאנוקס צפויה להמשיך ולפעול כחברה עצמאית, ולא להימכר כפי שהוערך קודם לכן • החברה התנהלה ללא סמנכ"ל כספים קבוע במשך שבעה חודשים, ובברקליס העריכו כי הסכסוך המתמשך עם קרן סטארבורד הרתיע מועמדים לתפקיד

אייל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס / צילום: באדיבות מלאנוקס
אייל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס / צילום: באדיבות מלאנוקס

שבעה חודשים התנהלה חברת הטכנולוגיה מלאנוקס ללא סמנכ"ל כספים קבוע, עד יום חמישי האחרון. ואולם, דווקא כשהחברה דיווחה על מינוי סמנכ"ל כספים, השוק הגיב בעוצמה - ומניית מלאנוקס  איבדה 8.1% מערכה.

הסיבה היא לא זהות הסמנכ"ל שמונה, אלא הפרשנות שניתנה בשוק לעצם המינוי: מלאנוקס צפויה להמשיך ולפעול כחברה עצמאית, ולא להימכר לחברה אחרת כפי שהוערך קודם לכן. ביום שישי המניה נחלשה בעוד 0.6% ובסיום שבוע המסחר עמד מחיר המניה על כ-83.9 דולר, נמוך ב-14% מהשיא השנתי אליו הגיעה בתחילת דצמבר. שווי השוק של מלאנוקס בנאסד"ק הוא 4.5 מיליארד דולר.

מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה. סמנכ"ל הכספים החדש של החברה הוא דאג אהרנס (52), והוא יהיה אחראי על הפעילות והאסטרטגיה הפיננסית העולמית, כולל תכנון וניתוח, חשבונאות, ציות, דיווח פיננסי וקשרי משקיעים. אהרנס כיהן קודם כמנהל הכספים הראשי של חברת GlobalLogic וקודם לכן כיהן בתפקיד זהה ב-Applied Micro Circuit. בעבר עבד בתפקידי ניהול פיננסי בחברות Maxim ואינטל.

"אני שמח על הצטרפותו של דאג למלאנוקס כמנהל הכספים הראשי, צעד זה מחזק את הנהגת החברה עוד יותר", אמר איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס טכנולוגיות. "דאג מביא אתו יותר מ-20 שנות ניסיון בתעשיית המוליכים למחצה והטכנולוגיה, זאת, בנוסף לניסיונו העשיר בהנהגה פיננסית בחברות ציבוריות ופרטיות, הופכים אותו למתאים באופן אידיאלי להמשך הצמיחה הפיננסית והרווחיות שלנו".

אהרנס יקבל שכר בסיס שנתי של 430 אלף דולר

אהרנס מסר: "אני נרגש להצטרף למלאנוקס ומחכה לשיתוף הפעולה עם צוות ההנהגה בחברה בכדי לקדם את אסטרטגיית הצמיחה שלנו ולשפר עוד יותר את הרווחיות. התיאבון אשר אינו יודע שובע לדאטה יוצר הזדמנויות משמעותיות למנעד המוצרים המובילים ופתרונות הקישוריות של מלאנוקס, עובדה ההופכת את התקופה הזו למרגשת במיוחד להצטרפות לחברה".

אהרנס מחליף את אריק ג'ונסון, ששימש מחליף זמני בתפקיד ויישאר בחברה כסגן נשיא. ג'ונסון החליף את יעקב שולמן, שעזב בתחילת מאי 2017 (לאחר שהודיע על עזיבה עוד בפברואר) לטובת תפקיד דומה בחברה שנמצאת לקראת הנפקה בוול סטריט - Jfrog הישראלית העוסקת בתחום עדכוני התוכנה.

אהרנס יקבל במלאנוקס שכר בסיס שנתי של 430 אלף דולר. בשנת 2019 הבונוס שלו יגיע ליותר מ-100 אלף דולר, אם יעמוד ביעדים שיוצבו לו. עם מינויו מקבל אהרנס 33 אלף מניות חסומות של מלאנוקס אשר רבע מהן יבשילו בפברואר 2020. היתרה תבשיל מדי רבעון לאחר מכן, כ-6% מהמניות בכל מנה. תנאי העסקתו של אהרנס כוללים גם אפשרות של שינוי שליטה בחברה, ומאפשרים לו במקרה שיעזוב בשל שינוי שליטה תשלום של שכר שנתי ובונוס של 150 אלף דולר או בונוס בגובה ממוצע שלושת הבונוסים השנתיים שניתנו לו קודם.

בתגובה למינוי כתבו כלכלני ברקליס כי לאור העובדה שלאחרונה היו דיווחים רבים שמלאנוקס שוקלת הצעות לרכישתה, השוק מגיב תגובה ראשונית שלילית לחדשות על מינוי הסמנכ"ל, כי הדבר נתפס כסימן שהחברה תישאר עצמאית. ב-CNBC דווח לאחרונה שמלאנוקס שכרה בנק השקעות לצורך מכירתה. בין השמות שהוזכרו כרוכשים אפשריים היו Xilinx ומיקרוסופט, ומניית מלאנוקס עלתה בעקבות הדיווחים, לאחר שנחלשה מאז הקיץ האחרון בעקבות הסכם הפשרה שסיים את המאבק של קרן סטארבורד בחברה.

עוד הוסיפו בברקליס כי "משקיעים עשויים לתהות למה לקח למלאנוקס כל כך הרבה זמן למצוא סמנכ"ל כספים. אנחנו לא בטוחים ב-100%, אך אנחנו חושדים שבמחצית הראשונה של 2018 היו מועמדים שלא היו מעוניינים להצטרף כשברקע הסכסוך המתמשך שהיה אז עם קרן סטארבורד. כשהמצב עם סטארבורד התייצב בקיץ 2018, החיפוש אחר סמנכ"ל כספים נהיה רציני יותר".

מלאנוקס דיווחה במקביל על מועד לפרסום דוחות הרבעון הרביעי ושנת 2018 כולה, והם יפורסמו ב-30 בינואר. לפי תחזית החברה, 2018 תסתיים עם הכנסות של 1.079-1.089 מיליארד דולר, צמיחה של 25%-26% לעומת 2017 שלא הייתה שנת צמיחה במלאנוקס.