עורך "ידיעות אחרונות" לשעבר ומנכ"ל "גלובס" לשעבר מתמודדים על תפקיד מנכ"ל "כאן"

נוסף על אלדד קובלנץ, המנכ"ל הנוכחי, הגישו מועמדות לתפקיד גם יפעת בן חי שגב, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין; מוטי שקלאר, לשעבר יו"ר הרשות השנייה ומנכ"ל רשות השידור; ויוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה

רון ירון, איתן מדמין / צילום: אביגיל עוזי, תמר מצפי
רון ירון, איתן מדמין / צילום: אביגיל עוזי, תמר מצפי

שני מועמדים נוספים מתמודדים על תפקיד מנכ"ל תאגיד השידור הציבורי: רון ירון, לשעבר העורך הראשי של "ידיעות אחרונות"; ואיתן מדמון, לשעבר מנכ"ל העיתון "גלובס". אתמול חשף "גלובס" כי בנוסף לאלדד קובלנץ, המנכ"ל הנוכחי, הגישו מועמדות לתפקיד גם יפעת בן חי שגב, לשעבר יו"ר מועצת הכבלים והלוויין; מוטי שקלאר, לשעבר יו"ר הרשות השנייה ומנכ"ל רשות השידור; ויוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה.

רון ירון כיהן כעורך הראשי של "ידיעות אחרונות" משנת 2011 ועד אוגוסט 2018. הוא הצטרף לעיתון בשנת 1992 וכיהן בתפקידים שונים, בין היתר, כראש מערכת החדשות ועורך "המוסף לשבת". כהונתו של ירון הסתיימה בטונים צורמים - בעיקר בשל מאבק שניהל מול מו"ל העיתון נוני מוזס על הגברת עצמאות המערכת לאחר פרסום החדשות בתיק 2000. ירון גם נלחם בקיצוצים המתוכננים בקבוצה. באוגוסט האחרון, ולאחר משא ומתן ארוך על תנאי פרישתו עזב ירון את העיתון.

איתן מדמון כיהן בתפקידים שונים ב"גלובס" במשך 18 שנה, בתקופה שהעיתון היה בבעלות אליעזר פישמן. הוא הצטרף לעיתון ב-1999, תחילה כסמנכ"ל כספים, ולאחר ארבע שנים מונה למשנה למנכ"ל, ומתחילת 2006 ועד 2017 כיהן כמנכ"ל. הוא פרש מהתפקיד לאחר שפישמן איבד את הבעלות על העיתון.

על פי חוק תאגיד השידור הישראלי, מנכ"ל התאגיד הקבוע אמור להיבחר עד מאי 2019. בשלב הראשון אמורים לדון במועמדויות חברי ועדת האיתור המונים את יו"ר התאגיד, גיל עומר, ולצדו דוד אלכסנדר ודלית שטאובר. אם הם מוצאים לנכון, חברי הוועדה יכולים לפנות מיוזמתם למועמדים ראויים ולהציע להם להתמודד על התפקיד. 

המכרז על תפקיד מנכ"ל תאגיד השידור מעורר בשבועות האחרונים לא מעט ספקולציות בקרב העוסקים בשוק המדיה. המכרז התפרסם לפני כחודש ועל פניו הוא אמור להיות אחד התפקידים הנחשקים בשוק, שכן הוא מעניק למנכ"ל התאגיד גם השפעה רבה על שוק התוכן הישראלי וגם תקציב כספי גדול להתנהל איתו. 

גילוי מלא: איתן מדמון כיהן כמנכ"ל "גלובס" בשנים 2006-2017