סמנכ"לית גלוברנדס לשעבר מצאה בנפילת המניה הזדמנות קנייה

סמנכ"לית הלוגיסטיקה לשעבר יעל לב שניידר השקיעה קרוב ל-3 מיליון שקל ברכישת נתח ממניות החברה בכמה עסקאות בבורסה, לפי מחיר מניה של 385-395 שקל, הנמוך ב-18% משוויה ביום שני שעבר, לפני שצנחה בשיעור דו-ספרתי • מאז התאוששה המניה, בין השאר, בתמיכת הודעת בעל השליטה, ירון גזית, כי בכוונתו לפעול לביצוע הצעת רכש ל-10% מהון החברה במחיר דומה לשוויה לפני הירידות

סיגריות המופצות על ידי גלוברנדס בישראל / צילום: Shutterstock
סיגריות המופצות על ידי גלוברנדס בישראל / צילום: Shutterstock

מניית גלוברנדס עלתה לכותרות בשבוע שעבר בשל צניחה יומית של כ-25% שרשמה בעקבות עדכון של החברה אודות הרעה בתנאי החוזה שחידשה עם אחד משני ספקי המוצרים המרכזיים שלה. דיווח שפרסמה מפיצת הסיגריות והממתקים מעלה כי מי שניצל את הירידות החדות במניה היא סמנכ"לית הלוגיסטיקה לשעבר של החברה, יעל לב שניידר, שהשקיעה קרוב ל-3 מיליון שקל ברכישת נתח ממניותיה של גלוברנדס .

מהעדכון בנושא עולה כי לב שניידר רכשה את המניה בכמה עסקאות בבורסה, לפי מחיר מניה של כ-385-395 שקל - דומה לשוויה הנוכחי שעמד הבוקר על כ-395 שקל, ונמוך ב-18% משוויה המניה לפני כשבוע, טרם הצניחה הדו-ספרתית שרשמה. 

את הצלילה החדה בערכה רשמה מניית גלוברנדס ביום שני שעבר (יום המסחר האחרון של 2018) ומאז הציגה התאוששות חלקית, של כ-12%, וזאת בין היתר בתמיכת הודעת בעל השליטה, ירון גזית, כי בכוונתו לפעול לביצוע הצעת רכש לכ-10% מהון החברה במחיר של כ-470 שקל למניה - דומה לשוויה טרם הירידות האחרונות.

העישון מזיק למשקיעים - כך נפלה גלוברנדס ב-30% מאז ההנפקה | האזינו לפודקאסט 

הירידות נרשמו לאחר שגלוברנדס עדכנה כי הסכמות עקרוניות להארכת ההתקשרות עד פברואר שנת 2027, שגובשו בינה לבין התאגיד היפני JTI, עלולים להקטין את רווחיה השנתיים הצפויים בשנים הקרובות. בין המוצרים הבולטים של התאגיד היפני גלוברנדס מפיצה בישראל נמנים מותגי הסיגריות ווינסטון, קאמל ועוד.

גלוברנדס השלימה הנפקת מניות ראשונית (IPO) בבורסה המקומית בסוף חודש מאי האחרון, שבמסגרתה מכרו בעלי החברה ממניותיהם בתמורה של כ-240 מיליון שקל, ובין מי שגרפו מיליוני שקלים לכיסיהם בהנפקה היו מנכ"ל גלוברנדס, גדי נצר, וסמנכ"לית הלוגיסטיקה, לב שניידר.

יו"ר ומייסד גלוברנדס, ירון גזית, עמד בראש הבעלים המוכרים: הוא מכר ממניותיו תמורת כמחצית הסכום המוזכר (כ-120 מיליון שקל), ועיקר יתרת המניות בהצעת המכר נמכרו על ידי פישמן רשתות, שנותרה עם 26% מהון החברה. בכמחצית ממניות פישמן רשתות מחזיק כונס הנכסים של אליעזר פישמן ובמחצית האחרת מחזיקים ילדיו של פישמן - ענת מניפז, אייל פישמן ורונית פישמן-אופיר.