בינה, ולא רק מלאכותית: המרכז הבינתחומי חוגג חצי יובל

וגם: בנק הפועלים מעניק מלגות אישיות לספורטאים

רייכמן, רדינסקי, גורה / צילום: אורן שלו
רייכמן, רדינסקי, גורה / צילום: אורן שלו

במסגרת חגיגות חצי היובל להקמתו של המרכז הבינתחומי בהרצליה, נפגשו ביום ראשון במקום נציגי תחום הבינה המלאכותית (AI). אלה הגיעו לכנס, אותו אירחו נשיא ומייסד הבינתחומי, פרופ' אוריאל רייכמן; והמשנה לנשיא לעניינים אקדמיים, פרופ' אלכס מינץ. עוד היו מעורבים  פרופ' משה בן בסט, מייסד קליקסופטוור השותף בפיתוח לימודי ה-AI בבינתחומי. את הרצאת הסיום לכנס העניק פרופ' ישראל אומן מהאוניברסיטה העברית, זוכה פרס נובל לכלכלה. בפתח דבריו הסביר רייכמן כי "טכנולוגיה ויזמות הן כמו נר שמפיץ אור - אם אתה חולק אותו עם מישהו אחר אתה מפיץ את האור ודבר לא נגרע ממך. במקום להוות גורם שיוצר חיכוך, שיתוף פעולה טכנולוגי יכול להיות בסיס לשיתוף פעולה עם מדינות האזור ולשינוי חיובי בחיי כולנו". בדוברים היה גם פרופ' אמנון שעשוע, סגן נשיא בכיר באינטל, מייסד מובילאיי ואורקם. שעשוע הזכיר כי "למרות התקדמות משמעותית בחמש השנים האחרונות, הבינה המלאכותית עדיין עוסקת בפתרון של טווח מוגבל של בעיות והיא מאוד מאכזבת. מה שיש לנו בינתיים זו 'בינה מלאכותית צרה'". פרופ' אומן בירך את הבינתחומי בהגיעו ל-25 שנות פעילות. הוא התייחס לשביתת הסגל האקדמי במכללות ואמר: "אחת הדרכים להתמודד עם זה היא תשלום דיפרנציאלי כפי שנהוג בארה"ב. זה נותן לך את התמריץ להיות מורה יותר טוב ולעשות מחקר איכותי יותר. אם כל אחד מקבל אותו דבר זה בעצם סוציאליזם בהשכלה הגבוהה. שכר דיפרנציאלי יביא לתחרות, ולרעיונות חדשים. ככה זה באבולוציה וכך גם בכלכלה. אם מוסד יכול לחדש יש התקדמות, אבל אם כל אחד מהמוסדות הוא אותו דבר תחת הרגולציה של הממשלה, לא תקבלו קידמה".

עוד השתתפו: פרופ' יפה זילברשץ, יו"ר הוועדה לתקצוב במועצה להשכלה גבוהה; פרופ' יוסי מטיאס, סגן נשיא בגוגל; ד"ר קירה רדינסקי, מדענית ראשית ב-ebay ישראל ומרצה בטכניון; ד"ר איה סופר, סגנית נשיא, AI Tech IBM Research; ד"ר איילת בן עזר, מנכ"לית וסגנית נשיא הבינתחומי הרצליה; פרופ' יאיר טאומן, דיקן בית ספר אדלסון ליזמות בבינתחומי; היזם והמשקיע אייל גורה; ואחרים.

כסף בדרך לזהב: בנק הפועלים מעניק מלגות אישיות לספורטאים 

ביום רביעי בשבוע שעבר, נערך במשרדי בנק הפועלים בתל אביב, אירוע בו הכריזה הנהלת הבנק, על הענקת חסות אישית לעשרה ספורטאים מהסגלים האולימפיים, כך שכל אחת ואחד מהם יקבל 5,000 שקל לחודש, עד סוף שנת 2020. ההיקף הכולל של החסויות האישיות (שיינתנו כמלגות) עומד על 1.4 מיליון שקל (המילגה ניתנת כבר מזה מספר חודשים). חסות זו תינתן בהמשך לחסות הבנק לוועד האולימפי, לוועד הפארלימפי ולמשלחות האולימפיות של למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. 

את המלגות יקבלו המתעמלת האמנותית לינוי אשרם; השחיינית אנסטסיה גורבנקו; המתעמל ארטיום דולגופיאט; השחיין יעקב טומרקין; הגולש יואב כהן; השחיין דניס לוקטב; השחיינית הפארלימפית ענבל פיזרו; האצנית לונה צ'מטאי סלפטר; הקלעית הפארלימפית יוליה צ'רנוי; והקופצת המשולשת חנה קנייזבה מיננקו. 

 באירוע ההכרזה השתתפו הספורטאים והספורטאיות; אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים; יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי בישראל; גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל; יעל ארד, חברת הנהלת הוועד האולימפי; ויעל דרומי, משנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על חטיבת מחזיקי עניין בבנק. 

אריק פינטו,לונה צמטאי סלפטר /צילום: אביב גוטליב
 אריק פינטו,לונה צמטאי סלפטר /צילום: אביב גוטליב