עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים מתכוונים לשבות החל ממחר

עובדי מנהל ומשק בבתי החולים הממשלתיים קובלים לטענתם בעיקר על עומסי העבודה הכבדים שמוטלים עליהם • לשביתה של עובדי מנמ"ש, יצטרפו גם עובדי משרד הבריאות, לשכת הבריאות ועובדי בתי החולים הממשלתיים והמעבדות

בית חולים איכילוב/  צילום: תמר מצפי
בית חולים איכילוב/ צילום: תמר מצפי

12,000 עובדי מנהל ומשק (מנמ"ש) בבתי החולים הממשלתיים והפסיכיאטריים מתכננים לשבות מחר (ד') - על רקע דרישותיהם לשיפור תנאי העסקתם. הם קובלים לטענתם בעיקר על עומסי העבודה הכבדים שמוטלים עליהם. "נציגי האוצר לא נותנים פתרון לעומס שיש על העובדים הקיימים, לא מגדירים תקינה לעובדים חדשים, ולא פתרון לעדכוני השכר אותם מבקשים העובדים" מסביר אלי בדש, יו"ר ועד עובדי מנמ"ש בבתי החולים הממשלתיים. "משרד האוצר מסרב לדון בכל נושא התקינה של עובדי מנהל ומשק, למרות הגידול המשמעותי בגודל בתי החולים ובמספר המטופלים, והדבר פוגע באופן אנוש בעובדים ובמטופלים יחד".

בתי החולים בהן תתקיים שביתה: אברבנאל, איתנים, אסף הרופא, באר יעקב, באר שבע, בני ציון, ברזילי, הלל יפה, וולפסון, זיו צפת, טירת כרמל, יפו, כפר שאול, מזור, נהריה, נס ציונה, נתניה, פוריה, פלימן פרדסיה, ראשון לציון, רמב"ם, רמלה, שוהם, שיבא, שמואל הרופא ושער מנשה.

לשביתה של עובדי מנמ"ש, יצטרפו גם עובדי משרד הבריאות, לשכת הבריאות ועובדי בתי החולים הממשלתיים והמעבדות.

במשרד האוצר מסבירים שהעובדים דיברו עמם על שיפור בתנאי שכרם בשיעור של 10%-20%, ולא על תוספת תקנים. עוד אמרו, "לשבות דווקא עכשיו זה לנסות לנצל את התקופה של ממשלת מעבר, וזה לא לגיטימי". וכן: "הדרישה שלהם היא לא להסדרת עומסים אלא לתוספת שכר דו-ספרתית. הם קיבלו תוספת שכר של 8%, כחלק מהסכם שכר של כל עובדי המשק (המאוגדים בהסתדרות) מ-2016".