לאחר הירידות בדצמבר: גזית גלוב האיצה את קצב הרכישה העצמית; המניה עלתה 9% השבוע

בימים ראשון עד רביעי רכשה גזית גלוב מניות של עצמה בכ-34 מיליון שקל והשלימה רכישה עצמית בהיקף של כ-154 מיליון שקל מאז מארס 2018 • רכישות החברה היוו בין 57% ל-69% מהמחזור היומי במניה, ובעקבות העליות טיפס שווי החברה ל-5.27 מיליארד שקל

מניית חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב זינקה בכ-9% בארבעת הימים הראשונים של שבוע המסחר הנוכחי בבורסה, לאחר שהחברה האיצה את קצב רכישת המניות העצמית שלה.

בימים ראשון עד רביעי רכשה גזית גלוב  מניות של עצמה בכ-34 מיליון שקל והשלימה רכישה עצמית בהיקף של כ-154 מיליון שקל מאז מארס 2018. בסוף מארס אשתקד השיק דירקטוריון גזית גלוב תוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף של עד 250 מיליון שקל, שתהיה תקפה עד 31 במארס 2019. כך נכון לאתמול השלימה החברה יותר מ-60%  מתוכנית הרכישה.

התנודות במניית גזית גלוב בחודשים האחרונים
 התנודות במניית גזית גלוב בחודשים האחרונים

גזית גלוב עוסקת בתחום הנדל"ן המסחרי המניב בישראל ובעולם ופועלת באמצעות חברות בנות ציבוריות ופרטיות. את החברה מוביל בעל השליטה חיים כצמן, שמכהן בתפקידי מנכ"ל ודירקטור, בעוד שבתפקיד היו"ר משמש הבנקאי לשעבר אהוד ארנון. עם חברי הדירקטוריון נמנים, בין השאר, שר האוצר לשעבר רוני בר-און, יו"ר הבורסה לשעבר יאיר אורגלר, וכן יו"ר רשות ניירות ערך הקודם פרופ' שמואל האוזר שמונה לאחרונה לדח"צ בחברה.

בהחלטתו ממארס 2018 קבע הדירקטוריון כי הרכישות יבוצעו מעת לעת, "בהתאם לשיקול הנהלת החברה ככל שמחיר המניה בבורסה ישקף הנחה משמעותית ביחס ל- NAV (שווי נכסי נקי, ע"כ) של החברה (המחשב לפי שווי החזקותיה)". על פי חישוב שהציגה גזית גלוב בדוחות הרבעון השלישי של 2018, הסתכם ה-NAV הסחיר שלה (לפי הערך הבורסאי של החברות הציבוריות) ב-6.8 מיליארד שקל, כאשר ה-NAV שמתייחס לערך שרשום בספרים אף היה גדול יותר ועד על 9.2 מיליארד שקל. לשם השוואה, שווי השוק של החברה עמד בסוף נובמבר השנה על 5.67 מיליארד שקל בלבד.

עם זאת, בחודש בדצמבר נפלה מניית גזית גלוב בכ-11% על רקע הירידות החדות בשוק ההון, ויחד עם מחיר המניה נפל גם שווי השוק של החברה עד ל-4.94 מיליארד שקל בלבד בסוף 2018. שווי שוק זה שיקף הנחה של יותר מ-21% על ה-NAV הסחיר והנחה של יותר מ-42% על הערך בספרים.

על רקע הירידות החדות האיצה בשבוע האחרון גזית גלוב את היקף הרכישות העצמיות, ולמעשה השתלטה על המסחר במניה בבורסה. בימים ראשון עד רביעי ביצעה החברה רכישות שהיוו בין 57% ל-69% מהמחזור היומי במניה, כך שאת עיקר הקניות ביצעה היא עצמה. בעקבות העליות השבוע גם טיפס שווי החברה ל-5.27 מיליארד שקל.