דיווח: מועד היציאה של בריטניה מהאיחוד עשוי להידחות

העיתון הבריטי "Evening Standard" דיווח כי הדחייה אפשרית בשל "מצבור של לפחות שש הצעות חוק מהותית שחייבות לעבור לפני שבריטניה עוזבת את האיחוד" • הליש"ט עולה מול הדולר

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

הליש"ט עולה מול הדולר היום (ו') לאחר ששרים בקבינט הבריטי חשפו כי מתחזקת האפשרות שתאריך הברקזיט יידחה. המטבע הבריטי  עולה בכ-0.65% בשעה זו. 

העיתון הבריטי "Evening Standard" דיווח כי מחוקקים בולטים במדינה מאמינים שדחייה אפשרית בשל "מצבור של לפחות שש הצעות חוק מהותית שחייבות לעבור לפני שבריטניה עוזבת את האיחוד". שר בכיר אמר לעיתון כי "לוח הזמנים החקיקתי אכן מאוד מאוד לחוץ".  

ברטיניה אמורה לצאת מהאיחוד האירופי ב-29 במארס השנה. על פי הערכות, דחייה של תאריך היציאה תצמצם את האפשרות שברטיניה תעזוב ללא הסכם עם האיחוד - אפשרות שמטרידה מאוד את השווקים בחודשים האחרונים. 

דובר מטעם ראשת הממשלה תרזה מיי ניסה לבטל את הפרסומים, וטען כי מיי כבר פסלה את האפשרות של הארכת הדד-ליין. כל דחייה בתאריך תהיה חייבת להיות מאושרת על ידי 27 מנהיגי המדינות שחברות באיחוד האירופי

ביום שלישי צפויים המחוקקים הבריטים להצביע על הסכם הברקזיט של מיי. על פי הערכות, ההסכם לא צפוי לעבור את ההצבעה. "אם נכשל ביום שלישי וייקח זמן עד שהעניין יפתר, קשה לראות איך נצליח להעביר את כל החקיקה עד ה-29 במארס", אמר השר הבכיר לעיתון הבריטי.