הגיע הזמן לשינוי: 11% בלבד מההון נמצא בידי נשים

נשים חייבות לקחת סיכונים - להקים עסקים משלהן ולנהל את השקעותיהן

נשים צריכות לקחת סיכונים / צילום: שאטרסטוק
נשים צריכות לקחת סיכונים / צילום: שאטרסטוק

שנת 2019 תהיה השנה של הנשים לעשות שינוי אמיתי, להתאחד ולחזק את מעמדן בעולם העסקים, ליצירת שפע כלכלי ומעמד תעסוקתי שווה. נשות ישראל מהוות הרוב מהאוכלוסייה, כ-51% ורק 11% מההון נמצא בידינו. האם אנחנו שלמות עם הנתון הזה? ואם לא - מה אנחנו מתכוונות לעשות בנידון? אני מאמינה שזה הזמן שלנו, הנשים לשנות, ליצור שפע כלכלי כך שההון שלנו יכפיל את עצמו באמצעותנו, ולדעתי, יש לכך מספר דרכים בהן נדון בוועידת ישראל לנשים ועסקים של מידע כנסים:

10=1+1 - על מנת לחולל מהפך ולהעביר אחוז נכבד מההון, אלינו הנשים, עלינו להתחיל לחשוב אחרת ולבנות עסקים ביחד. יש בקרבינו פרילנסריות, מוכשרות ומצליחות, אך הן עובדות לבד. אם רק יתאגדו להקמת עסק משותף אז יצליחו להפוך את המשוואה על פיה וליצור 1+1=10. לדוגמה, ארבע נשים, אלופות בתחומן, מקימות חברת סייבר: אחת מהן מבינה בטכנולוגיה, השנייה בשיווק, השלישית בהכשרת עובדים והרביעית בקשרי ממשל להשגת הון. ברגע שיחברבו ביחד תיווצר סינרגיה מושלמת ויקום עסק שכל אחת מהן תעשה את מה שהיא עושה הכי טוב במקסימום מוטיבציה והצלחה.

תשקיעי במקום לשקוע - אל תהיו פאסיביות! אל תחסכו את הכסף שלכן לגיל 100. תהיו אקטיביות - תשקיעו אותו בעסקים. במקום שהכסף יישב בבנק במשך שנים, תעשו איתו משהו - תעזו. כשאת עובדת 30 או 40 שנה באותו מקום, ומודאגת מעתידך הכלכלי, תעצרי הכול, תוציאי את הכסף שיושב בבנק או בקרנות ותשקיעי אותו בנכס או בחברה שאת יכולה להשפיע על עתידה - וכך גם על עתידך.

לדוגמה תשקיעי בנדל"ן, שאת יכולה לשבח את ערכו. בעסק שאת מאמינה בו ותהיי שותפה שקטה. "השקעה" בקרן השתלמות או בניירות ערך מעבירה את האחריות על הכסף למישהו אחר, אלא אם כן את הופכת להיות מקצוענית בתחום ומשפיעה על כספך.

50% סיכון 100% סיכוי - האופציה המועדפת עלי, שמתאימה לאמיצות שבינינו. החלטת שאת רוצה להצטרף למהפך? יש לך אומץ? יש לך כסף? אז קדימה, תקימי עסק אמיתי! תבני חברה או סטארט-אפ, תיקחי השקעה ותהפכי אותה לעסק משלך, כזה שתקבעי בו את תנאי ההעסקה ואת גובה השכר לעצמך, לשותפות ולעובדים. הסיכון הוא 50% והסיכוי הוא 100%.

אני יודעת שדרושה נחישות ומוטיבציה, אך את תגלי שאין תקרת זכוכית שאינך יכולה לשבור. אני ממליצה לנשים לחבור לשותפות ולהסתער יחד על ההצלחה - זה בידיים שלנו, זה בידיים שלך!

בשורה התחתונה, אל תהיו פאסיביות! שילמנו על כך מחיר כבד עד עכשיו, במשך מאות שנים ועכשיו הגיע הזמן לשינוי' שנדון בו בוועידת ישראל לנשים ועסקים הרביעית, השבוע. 

וגם אם החלטת לגדל את ילדייך במסירות, מתוך הבנה שזוהי ההשקעה הראשונה במעלה בחייך, שהילדים הם הנכס הכי חשוב שלך, זה מצוין ולגיטימי ונכון. אבל, נצלי גם את השנים הללו להיות אקטיבית. בשעות שהילדים במסגרות תלמדי משהו לטובת ההתפתחות המקצועית שלך. תלמדי תכנות, תלמדי שיווק או כל דבר אחר, שכאשר ילדיך יגדלו תוכלי לצאת לדרכך העסקית ולהתחיל פרק חדש ומסעיר בחיים, שבו השמיים יהיו הגבול עבורך.

אני מאמינה בכוחן של נשים לחולל מהפך. מהפך לטובת עצמן ולטובת הכלל. והשינוי המיטבי יגיע בשנת 2019 אם נתאגד ונבנה ביחד עסקים שהעולם הגברי יתקבל בו בברכה.

הכותבת היא יזמית חברתית עסקית