5 גאדג'טים שיעקבו אחריכם ויתעדו אתכם באמצעות בינה מלאכותית

מזוודה שמזהה לאן אתם הולכים ומתגלגלת אחריכם, חדר ישיבות שמצולם מכל זווית, מראה ביומטרית ברכב ועוד גאדג'טים חדשים מתערוכת CES שמשלבים בין טכנולוגיות בינה מלאכותית לראיית מכונה

השילוב בין ראיית מכונה ובינה מלאכותית, שמבטיח לשנות את עולם הרכב, מחלחל כיום גם למוצרי קצה רגילים ומקנה להם יכולות חדשות שנועדו לשפר את התקשורת היומיומית אך לעיתים הן מלחיצות במקצת.

תיעוד מלא ומצולם של שיחות בחדר הישיבות

לא עוד ישיבות משמימות שבהן כל אחד ואחת שקועים בטלפון ומשחקים: מעתה, הבוס יכול לעקוב אחריכם. חברת Altia Systems מקופרטינו בקליפורניה הציגה בתערוכת CES את PanaCast, שמיועד לתעד ישיבות, דיונים ושיחות תוך מעקב רצוף אחרי כל הנעשה בחדר ברמת פירוט גבוהה מאד.

המוצר מזכיר קצת את מה שמהנדסים מנסים להשיג כיום ברכב אוטונומי: הוא ממזג שלוש מצלמות ברזולוציה של 13 מגהפיקסל, שמכסות את החדר ב-180 מעלות בו זמנית, ויש לו יכולת הסרטה באיכות 4K ומערך של מיקרופונים רב כיוניים. מעבד "חכם" שמבוסס על רשת נוירונים מסוגל לזהות דוברים, להתמקד עליהם אוטומטית, לעקוב אחרי תנועתם בחדר ולבצע איחוד של התמונה מהמצלמות השונות לתמונה אחת כוללת. התוכנה מאפשרת גם לספור את מספר האנשים בחדר ולאסוף את המידע אוטומטית לצורך ניהול טוב יותר של משאבים וחדרי ישיבות.

מחיר: כ-900 דולר.

מזוודה אוטונומית שעוקבת אחריכם בעצמה

לא רק מכוניות הופכות להיות אוטונומיות - גם מזוודות. חברת Ovis השיקה בתערוכה באופן רשמי מזוודה, שעוקבת אוטומטית אחרי בעליה לכל מקום אליו הוא הולך, מבלי שיהיה צורך לשאת אותה. חזית המזוודה מצוידת בחיישני וידאו, שמחוברים למעבד AI עם ראיית מכונה. המזוודה מזהה את בעליה ותוך כדי כך עושה שימוש בטכנולוגיה של מיפוי ואיתור מיקום בו זמניים (VSLAM) כדי לזהות אובייקטים, להתחמק ממכשולים ולתכנן את מסלול התנועה האופטימלי בצמוד לבעליה, תוך התאמת מהירות התנועה לתנועה שלו. היא יכולה לנוע במהירות של עד כ-10 קמ"ש ולשנות כיוון במהירות באמצעות גלגלים רב כיווניים.

אם המזוודה מתרחקת מבעליה למרחק של יותר משני מטרים, נשלחת התרעה רטט וקול לצמיד אלחוטי שאותו עונד בעל המזוודה. התרעות אחרות מתקבלות אם הסוללה הנטענת הפנימית, ששוקלת 500 גרם, זקוקה לטעינה. טווח הנסיעה הוא כ-20 קילומטרים בין טעינות ואם הסוללה התרוקנה עוברת המזוודה למצב ידני, כלומר הופכת למזוודה רגילה.

את הסוללה ניתן לשלוף כדי לעמוד בתקנות המחמירות של חברות התעופה. פרט לכך היא כוללת פיצ'רים שכבר ראינו במזוודות חכמות, כמו התקן GPS פנימי למעקב מתמיד אחרי מיקום, מתקן שקילה עצמי, אפשרות לטעינה של מכשירים ניידים ועוד. המזוודה מוצעת במספר מידות כאשר המשקל העצמי של מזוודה בנפח 35 ליטר הוא כ-4.5 קילו. המזוודות עשויות מפלסטיק וסיבי פחמן.

החברה השיקה את המוצר בדצמבר אחרי קמפיין גיוס מוצלח ב"אינדיגוגו".

מחיר: החל מ-400 דולר.

בינה מלאכותית תבדוק מה שלום התינוק

עוד מוצר שרואה לנגד עיניו את רווחתם של בעלי סמכות הוא Miku, מוניטור תינוקות חדש שעל פי הפרסומים פותח על ידי מהנדסים צבאיים. המוצר נראה כמו רבים אחרים כמותו בשוק, אולם בדומה לכלי רכב אוטונומיים הוא כולל שבב בינה מלאכותית בעל יכולת לבצע "היתוך מידע מחיישנים" - או במילים פשוטות יותר: למידת מכונה.

מלבד יכולות ראיית מכונה ומעקב תנועה, המעבד מנתח את המידע שמגיע מחיישנים אלחוטיים בחדר, כמו למשל חיישן קולי שמאזין לנשימות התינוק, מד טמפרטורה ולחות וכדומה, ממזג את הנתונים ובונה עבור ההורים הדאגנים "תמונת מצב כוללת" של בריאות התינוק בזמן אמת כולל תצורת נשימה ושינה. במקרה של זיהוי חריגות או שינוי התנאים בחדר מועברת התרעה בזמן אמת לאפליקציה בטלפון של ההורים. כל זה, כאמור, ללא צורך בחיבור של התינוק לחיישנים פיזיים כלשהם. לחלופין, ההורים יכולים להתחבר לאפליקציה כדי לנתח לאורך זמן את התנהגות התינוק, לעיין באלבום תמונות שצולמו ולהעביר את הנתונים לצורך התייעצות עם מומחים. למידת מכונה מאפשרת לאלגוריתם לצבור "ידע" ולשפר את דיוק ומהירות הביצוע עם הזמן.

"מוח" המוניטור הוא מעבד ארבע ליבות סנאפדרגון מבית קוואלקום, והחברה טוענת שהוא יכול להמשיך לעבוד גם אם חיבור הווי-פיי ניתק מסיבה כלשהי. המוצר מצויד גם במעבד הצפנה שאמור למנוע מהאקרים להתחבר מרחוק למכשיר, ובפיצ'רים מקובלים כמו צילום וידאו באיכות HD מלאה, רמקולים דו כיווניים ואפשרות להשמיע מרחוק מוזיקה מתוך מאגר פנימי.

מחיר: 400 דולר.

מנגנון זיהוי ביומטרי במראת הרכב

אם אתם מוטרדים מהיכולות של ראיית המכונה בשוק הפרטי והעסקי, חכו ותשמעו מה שהיא יכולה לעשות בשוק המשטרתי. בתערוכה הציגו השנה החברות EyeLock ו-Fly360 מראה מרכזית לרכב, שנראית תמימה ומותקנת כמקובל. אולם כפי שמתברר, יש לה יכולות מעקב ואבטחה מתקדמות שמכסות הן את פנים הרכב והן את הנעשה בחוץ.

ברמה הבסיסית, מצוידת המראה במנגנון זיהוי ביומטרי שקורא את הרשתית של הנהג כאשר הוא מביט בה, ומאפשרת רק לנהגות מורשות להתניע ולתפעל את הרכב ולקבל גישה למידע שהוא מספק באמצעות מחשבים ומערכות מקושרות רשת. בנוסף משמשת המצלמה הפנימית למעקב אחרי שעות עבודה, עמידה בזמנים ושאר ביצועי ניהול כוח אדם.

במראה מותקנת מצלמה כפולה, שעוקבת אחר הנעשה מחוץ לרכב ב-360 מעלות, מצלמת ב-4K ומבצעת משימות עיבוד וידאו וראיית מכונה, כמו זיהוי ופיענוח אוטומטי של לוחיות זיהוי בכלי רכב אחרים, זיהוי אובייקטים ספציפיים ומסוכנים כמו כלי נשק וזיהוי איומים. באופן טבעי, ניתן להשתמש במערכת גם כדי להזהיר ולהימנע מתאונות דרכים.

בשלב הראשון מיועד המכשיר לשוק המשטרתי ולשוק האבטחה, אולם קרוב לוודאי שיהיו לו שימושים אזרחיים יותר כמו בציי שיתוף רכב ומערכות ניהול ציים בכלל.

מחיר: טרם פורסם.

מצלמה רובוטית לצילום סרטים מקצועי

רובנו מסתפקים כיום בסלפי או בצילום וידאו חובבני כדי לתעד את עצמנו. אך בעלי דרישות גבוהות יותר, שרוצים לייצר קליפ או סרט ברמה גבוהה, נדרשו עד היום לשכור את שירותיהם של מקצוענים כמו צלמים, עורכים ואפילו במאים. בעידן הבינה המלאכותית ייתכן שגם המקצועות הללו עשויים להיעלם. זה לפחות מה שמבטיחה חברת Remo Tech, שהשיקה בתערוכת CES את מצלמת ה-AI הרובוטית והממונעת Obsbot Tail.

המצלמה הקומפקטית ניצבת על מתקן איזון עצמי ממונע (gimbal) שיכול לנוע על שלושה צירים, בדומה לאלה שנמצאים ברחפני צילום מתקדמים. המצלמה עצמה מצוידת בזום אופטי אוטומטי, צילום באיכות 4K עם תמיכה בסטנדרט HDR ואפשרות לצלם תמונות סטילס. "הלב" הוא מעבד חזק עם אלגוריתמים של ראיית מכונה וזיהוי אובייקטים שמתוכנת למצבי צילום חכמים שונים. הוא שולט בתנועת המצלמה ומסוגלים לעקוב ברציפות וולהנציח בצורה חלקה האובייקטים שנעים מול המצלמה.

המצבים כוללים סיטואציות מורכבות כמו ריקוד, תרגילי סקייטבורד או סתם הנצחה של פעילות ילדים שמתרוצצים ברחבי החדר. את המצלמה ניתן להפעיל מרחוק באמצעות אפליקציה או באמצעות זיהוי מחוות ידיים. החברה משנזן, סין, אמורה להעלות השבוע קמפיין גיוס ב"קיקסטארטר".

מחיר: טרם פורסם.