שפיר סוללת את דרכה לת"א 35: שווי החזקות הציבור גדל ל-1.5 מיליארד שקל

חברת הפרויקטים השלימה בימים האחרונים הקצאת מניות פרטית לגוף מוסדי גדול, שסייעה לה עמידה בתנאי הסף לכניסה למדד המוביל בבורסה • ההקצאה, בהיקף הקרוב ל-1% מהונה בתמורה לכ-35 מיליון שקל, בוצעה לפי מחיר מניה של קצת יותר מ-11 שקל - דיסקאונט של כ-2%

חן שפירא / צילום: תמר מצפי
חן שפירא / צילום: תמר מצפי

חברת הפרויקטים שפיר הנדסה סוללת את דרכה למדד הדגל של הבורסה המקומית - ת"א 35. לצורך כך השלימה בימים האחרונים החברה הקצאת מניות פרטית לגוף מוסדי גדול, בהיקף הקרוב ל-1% מהונה בתמורה לכ-35 מיליון שקל.

ההקצאה בוצעה לפי מחיר מניה של קצת יותר מ-11 שקל - נמוך בכ-2% משווי המניה בעת ההקצאה. המהלך סייע לשפיר להבטיח רף של 1.5 מיליארד שקל בשווי החזקות הציבור בחברה - בהתאם לדרישות תנאי הסף לכניסה למדד המוביל בבורסה.

עוד לפני ההקצאה עמד שיעור החזקות הציבור בשפיר על יותר מ-30%, בהתאם לדרישות. כעת הקצאת המניות צפויה להבטיח את כניסתה של שפיר לת"א 35, זמן קצר לפני העדכון החצי שנתי של הבורסה אודות השינויים בהרכבי המדדים - הצפוי ביום חמישי.

המהלך העיקרי להגדלת שווי החזקות הציבור בשפיר הנדסה בוצע מוקדם יותר החודש. ארבעת בעלי השליטה בחברה, האחים הראל, ישראל, גיל וחן שפירא, מכרו מחוץ לבורסה נתח של כ-5.5% ממניות החברה למשקיעים מוסדיים תמורת סכום כולל של כ-220 מיליון שקל.

מכירת מניות זו הייתה השלישית שביצעו האחים שפירא בשנתיים האחרונות, ובסך הכול הם גרפו יחד קרוב ל-600 מיליון שקל ממכירת נתחים מהחזקותיהם בשפיר הנדסה מאז סוף 2016. בעקבות המהלכים האחרונים, שווי החזקותיהם של ארבעת האחים שפירא בחברה עומד כיום על כ-2.6 מיליארד שקל, ושווי החזקות הציבור על כ-1.5 מיליארד שקל. שווי השוק של שפיר עומד על 4.1 מיליארד שקל, וזאת אחרי שמנייתה נשחקה ב-15% בשנה האחרונה. את הפצות והקצאת המניות הובילה ברק קפיטל חיתום.

שפיר הנדסה היא מחברות התשתית הגדולות בישראל. החברה מחלקת את עסקיה לארבעה מגזרים - ייצור ואספקת חומרי גלם שונים לענף הבנייה (תעשייה), הקמת תשתיות ומבנים (תשתיות), הקמת והפעלת פרויקטים רחבי היקף (זכיינות) וייזום נדל"ן למגורים. כמו כן היא מחזיקה בנכסי נדל"ן להשכרה.

ככל הידוע, בנוסף לשפיר תצטרף למדד ת"א 35 בעדכון הקרוב גם חברת חיפושי הנפט והגז אנרג'יאן, שהצטרפה במסגרת רישום כפול (בנוסף לבורסת לונדון) לזירת המסחר המקומית באוקטובר. מאז התחזקה המניה בכ-4% והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של כ-4.8 מיליארד שקל.

כיום נסחרות במדד ת"א 35 רק 33 חברות, אחרי מחיקתן מהמסחר של סודהסטרים ומזור רובוטיקה - כך שכניסתן של שפיר ואנרג'יאן לא תבוא על חשבון חברות אחרות במדד.