שר האוצר משה כחלון ייפגש בדאבוס עם בכירים באמזון ובגוגל

כחלון אמר בגל"צ כי הפגישה עם אמזון תהיה בנושא כניסה לישראל • כחלון ייפגש עם בכירים בשתי חברות הענק לפגישות שיעסקו בקידום השקעות ושיתופי-פעולה בתחומי ה-IT •  כפי שפורסם ב"גלובס", אמזון נערכת מזה חודשים ארוכים לכניסה לפעילות קמעונאית לישראל

שר האוצר משה כחלון / צילום: איל יצהר
שר האוצר משה כחלון / צילום: איל יצהר

שר האוצר משה כחלון ייפגש היום (ג') בכנס הפורום הכלכלי בדאבוס עם בכירים באמזון ובגוגל. כחלון ייפגש עם הבכירים לפגישות שיעסקו בקידום השקעות ושיתופי-פעולה בתחומי ה-IT, ולא בנושא פעילות אמזון בתחום הקמעונאי בישראל.

ל"גלובס" נודע כי הבכיר עמו ייפגש כחלון הוא מייקל פונקה, סגן נשיא למדיניות ציבורית באמזון web-services. כחלון, שהגיע אמש לכנס, אמר היום בראיון לתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל: "נסעתי ל-24 שעות, כי יש לי פה פגישות מאד חשובות כדי לקדם אינטרסים של חברות ישראליות. יש פה עסקאות במיליארדי דולרים שמצריכות דחיפה.

"יש לי פגישה עם אמזון שרוצה להיכנס לישראל ולהביא את קדמת הטכנולוגיה לישראל; ועם גוגל - הן רוצות מישהו ברמה של שר אוצר". כחלון הוסיף בקשר לתוצאות הסקרים האחרונות כי "המדינה קצת יותר חשובה מהקמפיין שלי".

בגוגל ביקשו להיפגש עם כחלון לפגישה שתעסוק בתוכניות החברה לקדם חדשנות בתעשייה הישראלית, זאת באמצעות מערך הכשרות הייטק לכל שכבות האוכלוסייה. בגוגל רוצים להרחיב את ההכשרות לעסקים קטנים ולאוכלוסיות חדשות ולהציע רעיונות בכיוון זה. הפגישה תהיה עם האחראי על ההשקעות בחברה.

תוצאות סקר שנערך בהזמנת גלי צה"ל שפורסמו הבוקר מצביעות כי מפלגתו של כחלון, כולנו, מתחזקת קצת לעומת הסקר הקודם ועולה מ-4 ל-5 מנדטים. לפיכך, כולנו עוברת את אחוז החסימה: "סקר נותן פגיעות מוראליות, אבל בקמפיין שלנו אנחנו בפול כוח. אין לי ספק שכשיגיעו לקלפי, יצביעו לפי מי שאכפת לו ומי שלא אכפת לו. אין לי ספק שב-9 באפריל נקבל דחיפה גדולה בקלפי".

אמזון נערכת מזה חודשים ארוכים לכניסה לישראל לרבות באמצעות שורה של ביקורי בכירים. החברה שקלה בין היתר הקמת חנות מקומית וכן פתיחת אתר מקומי, מה שכנראה ירד כרגע מהפרק. במקביל מפעילה אמזון בישראל מרכז פיתוח משמעותי.

אמזון נפגשה בישראל עם מספר חברות שילוח ועשתה סקרי שוק ואיסוף נתונים במטרה לבחון היתכנות לפעילות.

הדילמה שעומדת בפני אמזון בימים אלה היא האם להקים כאמור חנות לאמזון בישראל עם סיומת ישראלית (IL) שתכלול גם מרקט פלייס ישראלי עם מוכרים ישראלים - או להסתפק בתרגום האתר האמריקאי לעברית, זאת בדומה למודל שבו פועלת עלי אקספרס.

לדברי גורמים שנפגשו עם נציגי אמזון, סוגיית המיסוי בישראל מטרידה מאוד את החברה ואף עשויה למנוע ממנה להקים חנות ישראלית.