מנכ"ל מליסרון נגד כחלון: "מתנגד לביטול הפטור ממע"מ על האונליין משיקולים פוליטיים"

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון, בכנס של S&P מעלות: "אני מאד מקווה ששר האוצר הבא יהיה קשוב יותר למצב במשק ויבטל את הפטור ממע"מ על מוצרים באינטרנט" • התייחס גם לדמי השכירות הגבוהים בקניונים ואמר: "אני לא בטוח שהירידה בדמי השכירות בקניונים המובילים היא רק כתוצאה מהאי-קומרס. היו כמה השפעות"

"כל האוצר, מלבד השר משה כחלון, הסכימו שיש לבטל את הפטור ממע"מ על רכישות בגדים בחו"ל" - כך אמר היום (ג') אבי לוי, מנכ"ל קבוצת מליסרון, בכנס של S&P מעלות שנערך הבוקר בבורסה בתל-אביב.

לדברי לוי, "הייתה לנו פגישה עם כל אנשי האוצר, כולל מנכ"ל האוצר, אנשי אגף תקציבים ואנשי מס הכנסה. כולם הסכימו איתנו לחלוטין שצריך לבטל את הפטור ממע"מ על מוצרים שמיובאים באינטרנט. לצערנו, השר כחלון היה היחיד שהתנגד, ומשיקולים פוליטיים לא הסכים לבטל את הפטור. אני מאד מקווה ששר האוצר הבא יהיה קשוב יותר למצב במשק ויעשה זאת. באירופה ביטלו את הפטור, גם באוסטרליה ביטלו ואף הטילו מס, כך שהמדינות מבינות את הבעייתיות באפליה הזו". 

לוי התייחס גם לדמי השכירות הגבוהים בקניונים ואמר: "אני לא בטוח שהירידה בדמי השכירות בקניונים המובילים היא רק כתוצאה מהאי-קומרס. היו כמה השפעות". עוד התייחס לוי להאטה בצמיחה בתחום הקניונים והמרכזים המסחריים, ואמר: "אנחנו לא רואים היום את הגידול בפדיונות שלו הורגלנו יחסית לשנים הקודמות. שכר הדירה יכול לעלות רק אם הפדיון עולה, ועדיין אנחנו במגמת גידול בדמי השכירות, גם אם גידול יותר מתון". 

בתגובה לשאלה האם זה הוגן שמדינה עוזרת "דווקא למתחרים של השוכרים שלך עם הקלות במע"מ על חבילות מחו"ל", התייחס לוי להקפאת ההליכים אליה נכנסה בשבוע שעבר רשת האופנה המוזלת זברה, כפי שנחשף ב"גלובס", כדוגמה לעיוות על הפטור מתשלום במע"מ ברכישות באונליין על רכישות בסכום של מתחת ל-75 דולר, ואמר כי "זברה מוכרת במחירים מאוד מאוד זולים. אני לא מבין את ההיגיון שזברה על מוצריה תשלם מע"מ למדינה, ומוצרים שנמכרים באמזון או איביי יהיו פטורים ממע"מ".