לייבפרסון זינקה כ-7% ביומיים בעקבות העלאת המלצה של אופנהיימר: "הזדמנויות למינוף צמיחה עתידית במובייל, תוך האצת הצמיחה בהכנסות"

בבית ההשקעות העלו המלצה למניית חברת התוכנה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר" במחיר יעד המשקף פרמיה של 35.7% על הנוכחי

יובל מטלון, מנכ"ל לייבפרסון / צילום: ענבל מרמרי
יובל מטלון, מנכ"ל לייבפרסון / צילום: ענבל מרמרי

מניית לייבפרסון   עלתה בנאסד"ק ב-6.9% בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע שעבר, בעקבות המלצה חיובית מצד אופנהיימר - שהעלה את המלצתו למניה מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר". באופנהיימר נוקבים כעת במחיר יעד של 31 דולר למניית לייבפרסון, פרמיה של 35.7% על המחיר הנוכחי לאחר הזינוק.

לייבפרסון נסחרת בנאסד"ק ובת"א בשווי של כ-1.45 מיליארד דולר אחרי עלייה של 64% במחיר המניה ב-2018, ושל עוד 21% מתחילת 2019. החברה מספקת פתרונות SaaS (תוכנה כשירות) המאפשרים ניהול קשר בין ארגונים לצרכנים שלהם. החברה היא אמריקאית אך פעילה גם בישראל, בניהולו של יובל מטלון, ונסחרת החל מהשנה האחרונה במדד המוביל בבורסה - ת"א 35.

באופנהיימר מבססים את מחיר היעד למניה על מכפיל 6 לתחזית המכירות ל-2020. להערכתם, הירידה האחרונה במניה, מאז השיא בספטמבר, מספקת נקודת כניסה אטרקטיבית להשקעה בלייבפרסון, לאור הצפי להאצה בקצב הצמיחה בהכנסות החברה, גידול מואץ בפעילות המובייל ובסיס לקוחות ניכר ה מאפשר פוטנציאל למינוף הזדמנויות צמיחה. בבית ההשקעות כותבים כי מניית לייבפרסון נסחרת כיום במכפיל מכירות של 4.5 לתחזית 2020, דיסקאונט עמוק של כ-40% למכפיל מכירות ממוצע של 8 בקרב חברות תוכנה בענן בעלות צמיחה מעל 20%.

כלכלני אופנהיימר מזכירים שללייבפרסון יש בסיס לקוחות גדול של כ-18 אלף לקוחות, כולל ארגונים גדולים גלובליים כגון הום דיפו ו-T-Mobile. "מצב זה מאפשר מגוון הזדמנויות למינוף צמיחה עתידית בתחום המובייל, תוך האצה בקצב הצמיחה בהכנסות לכ-20%", נכתב בהמלצה. להערכתם, בחברה נרשמת פעילות ענפה של גיוס עובדים חדשים המצביעה על מומנטום חזק בעסקיה.

"אנו סבורים כי פלטפורמת המסרונים LiveEngage מבוססת בינה מלאכותית מהווה פוטנציאל לצמיחה עתידית מואצת בפעילות לייבפרסון, תוך מעבר הצרכנים לשימוש נרחב בערוצי המובייל", כותבים כלכלני אופנהיימר.